حضور مردم جنوب ایلام در پای صندوق‌های رای با تدابیر بهداشتی

مردم شهرستان‌های جنوبی استان ایلام شامل دهلران، آبدانان، بدره و دره‌شهر در حوزه انتخابیه جنوب استان ایلام با وجود محدودیت‌های ناشی از کرونا از ساعات اولیه رای‌گیری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی پای صندوق‌های اخذ رای حاضر شدند.
کد خبر: ۹۲۷۴۳۷۷
|
۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، مردم مرزدار شهرستان‌های جنوبی ایلام در مرحله دوم یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با در نظر گرفتن تمامی جوانب بهداشتی از جمله زدن ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و به همراه داشتن خودکار شخصی برای دخالت در سرنوشت خود و مشارکت در انتخابات و انتخاب نامزد مورد نظر خود در پای صندوق‌های رای حاضر شدند.

شعب اخذ رای اگر چه مانند دور اول انتخابات مجلس یازدهم با ازدحام و شلوغی مواجه نیست اما با حسابی سرانگشتی می‌توان دریافت مردم با مدیریت زمان و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی سعی می‌کنند با حضور در شعب اخذ رای در صحنه انتخابات با رعایت همه جوانب بهداشتی حضور داشته باشند.

مردم حوزه جنوب استان ایلام اینبار با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی آمده‌اند تا سرنوشت نهایی انتخابات را تعیین کنند و با انتخاب سومین نماینده ایلام در مجلس یازدهم نقش خود را ایفا کنند.

شعب اخذ رای در این شهرستان‌ها و در شهرها، بخش‌ها و روستاها با استقبال نسبی مشارکت‌کنندگان روبروست و مردم بنا دارند در مرحله دوم نیز خالق صحنه‌هایی از جنس حضور برای سربلندی نظام باشند.

فرماندار و رییس مرکز حوزه انتخابیه دهلران پس از انداختن رای خود به صندوق، گفت: ۲۰۷ شعبه در کل حوزه انتخابیه شامل شهرستان‌های دهلران، آبدانان، دره‌شهر و بدره برای جمع‌آوری آرای مردم مستقر است و همه عوامل اجرایی و دست‌اندرکاران انتخابات مشغول انجام وظایف خود هستند.

مجید عسگری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از استقرار ۷۱ شعبه اخذ رای در شهرستان دهلران خبر داد و افزود: درآبدانان ۶۶ شعبه، دره‌شهر ۵۰ شعبه و بدره ۲۰ شعبه مسقر شده است.

وی از مردم خواست: با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و داشتن ماسک و خودکار شخصی و همچنین شناسنامه و کارت ملی به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که در ۱۰ ساعت اخذ رای یعنی از ساعت ۸ صبح تا ۱۸ عصر بتوانند رای خود را به صندوق بریزند.

وی با تاکید بر اینکه احتمال تمدید زمان رای‌گیری در این حوزه انتخابیه کم است، افزود: مردم این مهم را مد نظر داشته باشند و برای مشارکت در انتخابات زمان را مدیریت کنند.

امام جمعه دهلران نیز پس از انداختن رای خود به صندوق گفت: مجلس شورای اسلامی با توجه به جایگاه و نقش آن در قانونگذاری و نظارت در راس امور است و مردم با رای خود مجلس را تشکیل می‌دهند.

سیدمحسن موسوی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اهمیت مرحله دوم انتخابات در داخل و خارج از کشور افزود: مجلس کارآمد نقش موثری در پیگیری وظایف خود دارد و همه باید با احساس مسئولیت در پای صندوق رای حاضر شویم.

به گزارش ایرنا، حوزه انتخابیه دهلران در دور قبل انتحابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با ۷۲ درصد مشارکت، بیشترین میزان مشارکت را در سطح کشور داشت.

در حوزه جنوب هیچکدام از نامزدها موفق به اخذ ۲۰ درصد آرای ماخوذه و ورود مستقیم به مجلس نشدند و 2 نامزد به دور دوم راه یافتند.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دوم اسفندماه همزمان با سراسر کشور در ۵۵۴ شعبه ثابت و سیار شهری و روستایی در نقاط مختلف استان ایلام در هر دو حوزه انتخابیه ایلام و دهلران برگزار شد.

استان ایلام دارای سه کرسی در مجلس شورای اسلامی است که ۲ کرسی آن متعلق به حوزه شمالی شامل شهرستان های ایلام، سیروان، چرداول، هلیلان، ایوان، مهران و ملکشاهی  است و یک کرسی متعلق به حوزه جنوبی شامل شهرستان های دهلران، دره شهر، بدره و آبدانان است.

در حوزه شمال استان علی‌اکبر بسطامی با ۴۲ هزار و ۲۹۶ رای و سارا فلاحی با ۳۶ هزار و ۹۰۹ حائز بالاترین رای شدند که با تایید صحت انتخابات توسط شورای نگهبان، به طور مستقیم به مجلس راه یافتند.

۴۵۱ هزار نفر از مردم استان واجد شرایط شرکت در انتخابات دوم اسفند ماه امسال بودند که این از این تعداد ۳۱۷ هزار نفر در حوزه شمالی و ۱۳۴ هزار نفر نیز مربوط به حوزه جنوبی استان است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار