خبرهای داغ:
به مناسبت هفته تعاون؛

ديدار مسئول بسيج ادارات سمنان با مدیرکل تعاونی روستایی

مرتضي دهرويه مسئول سازمان بسیج ادارات و کارمندان استان سمنان به مناسبت هفته تعاون با احسان عباسپور مدیرکل تعاونی روستایی استان سمنان به مناسبت هفته تعاون دیدار و گفتگو کرد.
کد خبر: ۹۲۷۴۴۴۹
|
۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲

به گزارش خبرگزاري بسيج از سمنان، مرتضي دهرويه مسئول سازمان بسیج ادارات و کارمندان استان سمنان با احسان عباسپور مدیرکل تعاونی روستایی استان سمنان به مناسبت هفته تعاون دیدار و گفتگو کرد.

مرتضی دهرویه ضمن تسلیت به مناسبت ایام محرم و هنچنین تبریک به مناسبت هفته تعاون گفت: این دیدار به جهت تقدیر و تشکر از زحمات پرسنل سختکوش تعاونی روستایی در هفته تعاون برنامه ریزی شده است.
وی ادامه داد: به حمدالله سازمان تعاون روستایی در استان با توجه به رسالت اصلی خود که این رسالت کمک به اقتصاد روستا و روستاییان می باشد به خوبی عمل کرده است و بخش اعظم فعالیت های انجام شده نیز در قالب تعاون و مشارکت در جهت گره گشایی بوده است.
مسئول سازمان بسیج ادارات استان در خصوص رویکرد مجموعه سپاه به خصوص بسیج ادارت در سال جاری نیز عنوان کرد: در حال حاضر در مجموعه سپاه نگاه ویژه ای به حوزه های صنعت، معدن و کشاورزی جهت تحقق شعار سال وجود دارد و همه با هم باید جهت عملیاتی و تحقق جهش تولید گام های موثری را برداریم که به حمدالله در بخش کشاورزی در حوزه افزایش تولید موضوعاتی مطرح شده و در حال عملیاتی و برنامه ریزی شدن می باشد.
مرتضی دهرویه همچنین خاطر نشان ساخت: سازمان بسیج ادارات و کارمندان استان سمنان با تمام توان و ظرفیت خود آماده همکاری برای حل معظلات و مشکلات در روستاهای استان است. لازمه کار نیز بخش تعاونی در روستاها است که باید فعال تر ازگذشته فعالیت نماید. برخی از مردم حاضر در روستاها قوانین و حمایت های موجود در تعاونی ها و سایر ظرفیت های موجود را مطلع نیستند و لذا باید در این زمینه نیز آگاهی سازی گردد.
در ادامه نيز احسان عباسپور مدیر کل تعاونی روستايی استان سمنان ضمن تشکر از برگزاری این جلسه در هفته تعاون و آرزوی قبولی عزاداری در ایام ماه محرم گفت: هر کس در هر جایگاه و مسولیتی که قرار دارد باید به نحو احسن خدمت کند چرا که خدمت کردن به مردم یکی از سفارشات مهم و مورد تاکید ائمه اطهار و اولیای الهی ماست و این خدمت کردن و گره گشایی از کار مردم منشا خیر و برکت در زندگی افراد نیز می باشد.
وی ادامه داد: دغدغه هایی در حوزه روستایی مطرح می باشد که این دغدغه هاقابل تقدیر می باشد و باید این موضوع را مطرح کرد که رفع این دغدغه های مطرح شده را جز وظایف خود میدانیم.
عباسپور همچنین در خصوص شعار سال و حمایت از فعالیت تعاونی ها در روستاها نیز مطرح کرد: در ارتباط با روستاها و سال جهش تولید با توجه به تحریم های موجود در وسط میدان ایستاده ایم و به عنوان سرباز رهبری نباید اجازه دهیم سفره مردم کوچکتر و مشکلات به آنان منتقل گردد. به حمدالله تا این لحظه ما در حوزه غذایی بالای 95 درصد متکی به خودمان هستیم و در حوزه های مختلف نظیر دام، فرآورده های دامی، میوه، گندم و... خداروشکر گشایش های خوبی انجام شده است و نیازمندی های استان مرتفع گردیده است.
مدیر کل تعاونی روستایی همچنین حمایت از تولیدکنندگان را از وظایف اصلی خود دانست و یادآور شد: خرید محصولات پس از تولید وظیفه ما در تعاونی است. در حال فعالیت هستیم که هیچ گونه تولیدی بر روی دست تولید کننده نماند و در این موضوع به شکلی وارد میشویم که بازار و تولید کننده ضرر نکند. برنامه های مختلف برای خرید محصولات مطرح شده است تا کشاورزان و تولید کنندگان ضرر نکنند.
احسان عباسپور همچنین در ادامه در خصوص اشتغال زایی جوانان در روستاها نیز عنوان کرد: در ارتباط با موضوعات اشتغال زایی نیاز به همکاری دوستان داریم تا بتوانیم در بحث جهش تولید اقدامات مفیدی را انجام دهیم. سازمان تعاونی روستایی با توجه به برنامه ریزی های انجام شده و توکل بر خدا تا پایان سال بیش از صد فرصت شغلی برای جوانان در روستاها ایجاد خواهد کرد.
گفتنی است در این دیدار آقايان؛ داودی فرمانده پایگاه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حسن آفاق فرمانده پایگاه دامپزشکی، عالیشاه فرمانده پایگاه منابع طبیعی، حجت الاسلام و المسلمین قربانیان نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی و ولی شبانی خطیب فرمانده حوزه مقاومت بسیج ادارات حضور داشتند و نکاتی در خصوص معظلات و مشکلات موجود در حوزه روستاها و اشتغال زایی را مطرح کردند.

در پایان این دیدار نیز لوح تقدیری به مناسبت هفته تعاون از طرف مسئول سازمان بسیج ادارات و کارمندان استان سمنان به مدیرکل تعاونی روستایی استان اهدا گردید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار