خبرهای داغ:
رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان؛

نهضت مهارت آموزی بسترساز اشتغال کشور است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان گفت: نهضت مهارت آموزی و آموزش های مهارتی بسترساز اشتغال و راهکاری برای رهایی از مشکل بیکاری است
کد خبر: ۹۲۷۴۴۷۲
|
۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۴

به گزارش خبرگزاري بسيج از سمنان، رضا نقدي رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان در ديدار با معاون هماهنگي امور استاندار سمنان گفت: آموزش های مهارتی بسترساز اشتغال و راهکاری برای رهایی از مشکل بیکاری است و رفع بیکاری در گرو ایجاد نهضت مهارت آموزی ، ترویج آموزش های مهارتی و ترغیب جوانان به فراگیری این آموزش هاست .

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان، اظهار داشت: دانشگاه فنی و حرفه ای در اشتغال زایی بسیار موفق عمل کرده است و 63 درصد از دانشجویان این دانشگاه پس از فارغ التحصیلی شاغل می شوند که این عدد بالای اشتغال بسیار قابل تامل و مهمترین عامل تاثیرگذار در عینیت بخشیدن به جهش تولید است.


نقدي با اشاره به عملکرد بسیار موفق دانشگاه فنی و حرفه ای در زمینه اشتغال تصریح کرد: علت این آمار قابل تامل گذراندن 4 سال از دروس این دانشجویان قبل از ورود به دانشگاه در هنرستان ها ،برگزاری 70 درصد دروس دانشجویان در کارگاه و آزمایشگاه های دانشگاه فنی و حرفه ای ، برخورداری از اساتید خبره و مهارتی در سطح این دانشگاه و در آخر اینکه این دانشجویان به دلیل مهارتی بودن، آچار به دست و فنی بوده و سریعا جذب بازار کار می شوند.


وی گفت: در استان سمنان چهار دانشکده فنی و حرفه ای وجود دارد که دو دانشکده در سمنان به تفکیک جنسیت و دو دانشکده در شهرستان های شاهرود و امیرآباد دامغان است که در مجموع با چهار هزار دانشجو و 500 عضو هیئت علمی و استاد حق التدریس ارائه خدمت خدمت به دانشجویان و جامعه می نماید .


رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان ادامه داد: این دانشگاه تلاش می‌کند از طریق تربیت تکنسین‌ها و مهندسان ماهر، شایسته و کارآفرین و نیز تعامل با مراکز صنعتی و بخش‌های دولتی و خصوصی ، زمینه‌های لازم را برای کسب مهارت ، ایجاد اشتغال و کارآفرینی برای جوانان سرافراز میهن اسلامی فراهم کند.
نقدی ادامه داد: دانشگاه فنی و حرفه ای در کل کشور دارای سه هزار و 200 کارگاه و آزمایشگاه می باشد که سهم استان سمنان 60 کارگاه و آزمایشگاه است.


دکتر رضا نقدي اضافه کرد: آمار اشتغال دانش‌آموختگان نشان می‌دهد دانشگاه فنی و حرفه‌ای متناسب با نیاز صنعت رشته‌های تحصیلی را ارایه می‌دهد تا دانشجویان بعد از فارغ‌التحصیلی دغدغه اشتغال نداشته باشند و چون ۶۰ درصد دروس‌ دانشگاه فنی و حرفه ای به صورت کارگاهی ارائه می‌شود، دانشجویان در کنار درس تئوری، مهارت انجام کار را نیز فرا خواهند گرفت.


رییس دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای استان سمنان با اشاره به خواسته خود مبنی بر ایجاد ساختمان آموزشی آزمایشگاهی 2400 متری برای این مجموعه ، خواستار حمایت استانداری سمنان و سایر دستگاه های اجرایی در این زمینه شد و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه 60 درصد دروس به صورت کارگاهی می باشد با کمبود تجهیزات و کمبود فضای کارگاهی مواجه هستیم و تجهیزات کارگاهی ما در کل کشور بصورت قدیمی بوده و درخواست بودجه به صورت کشوری را خواستاریم.


وی در خصوص رشته های جدید دانشگاه فنی حرفه ای گفت: دانشگاه فنی‌ وحرفه‌ای دولتی است و تحصیل در مراکز این دانشگاه رایگان می باشد و در سال جدید متناسب با نیاز بازار کار استان مجوز اخذ رشته های طراحی لباس در مقطع کارشناسی پیوسته، کارشناسی مهندسی مکانیک خودرو و حسابداری به صورت ناپیوسته و رشته‌های کاردانی مانند انرژی تجدیدپذیر خورشیدی، تبرید، گرافیک، تربیت بدنی، معماری، هنرهای تجسمی-نقاشی، تولید و بهره برداری گیاهان دارویی و معطر، از وزارت علوم تحقیقات فناوری اخذ شده است .

در پايان نيز دکتر فخری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با تاکید بر اینکه حلقه مفقوده اشتغال در جامعه استفاده از دانشگاه فنی و حرفه ای است گفت : آموزش مهارت آموزی به دانشجویان قدم اصلی در جهت اشتغال است.


وی وظیفه دستگاه های اجرایی را کمک به دانشگاه فنی و حرفه ای دانست و با اشاره به مهارتی و آچار به دست بودن دانشجویان این مجموعه گفت : این دانشجویان با توجه به سطح کم توقعات به راحتی جذب بازار کار می شوند .


معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان ادامه داد: با هماهنگی تمامی دستگاه های اجرایی و با همت مدیران این دانشگاه باید سوله ورزشی این دانشگاه در سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی افتتاح گردد .


دکترفخری با بیان اینکه دانشگاه فنی و حرفه ای می تواند آینده کشور ما را بسازد ، خاطر نشان کرد: خوابگاه و امکانات مناسب آموزشی باید در اختیار دانشجویان قرار گیرد و با حمایت استانداری ، شورای شهر ، شهردار محترم و سایر دستگاه های اجرایی باید هر چه سریعتر مشکلات این مجموعه دانشگاهی برطرف گردد.


او ضمن حمایت از دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان و اعلام کمک به این مجموعه گفت : درخواست تأمین اعتبار ، امکانات ، تجهیزات و همچنین ساختمان 2400 متری این مجموعه به صورت کتبی به معاونت عمرانی استانداری ارائه تا پیگیری های لازم صورت گیرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها