خبرهای داغ:
به مناسبت گرامیداشت هفته تعاون، کار و رفاه اجتماعی

تعاون و همکاری عوامل مهم در تحقق اهداف عالی جامعه

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان سرخه گفت: ایجاد فضای کسب و کار در سطح جامعه در راستای ارتقای فرهنگ تعاون را اصل مهم در ایجاد اشتغال زایی دانست
کد خبر: ۹۲۷۴۵۵۰
|
۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از سرخه، به مناسبت گرامیداشت هفته کار، تعاون، رفاه و امور اجتماعی مهدی احسانی در گفتگو با خبرگزاری بسیج در سرخه؛ ضمن عرض تبریک هفته تعاون به تعاونگران که بنوعی یک کار جمعی انجام می‌دهند و همه فعالان عرصه تعاون اظهار داشت: تعداد بیمه شدگان تامین اجتماعی شهرستان تقریبا ۶۲۰۱ نفر است که این افراد عمدتا در واحد‌های صنعتی، معدنی، کشاورزی، خدماتی، حمل و نقل، رستوران‌ها و واحد‌های صنفی مشغول بکار هستند.
وی تصریح کرد: در حال حاضر در سطح شهرستان ۱۰۲ شرکت تعاونی با گرایش‌های تولیدی، توزیعی، خدماتی و مسکن ثبت شده و در حال فعالیت اند و این درحالیست که بیشترین تعاونی‌های شهرستان در حوزه کشاورزی فعال هستند.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان سرخه بر اساس این گزارش بیان داشت: شهرستان سرخه دارای ۱۳۲ واحد صنعتی، ۷۱ واحد معدنی، ۹۳ واحد کشاورزی، ۷۶ واحد پرورش طیور، ۳۵ واحد خدماتی حمل و نقل و رستوران است.
احسانی افزود: خوشبختانه فعالیت در تمامی واحد‌های زیرمجموعه شهرستان در شرایط کرونا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حال انجام و امور نظارتی در خصوص این موضوع در قالب بازدید مشترک با شبکه بهداشت و درمان شهرستان در حال انجام است.
وی با اشاره به عدم تمایل افراد به انجام کار جمعی در بسیاری از فرصت‌ها با تجمیع سرمایه‌های اندک اشاره کرد و گفت: بسیاری از اقدامات قابل انجام است، اما به دلیل ذکر شده عملیاتی نمی‌شود و چه بسا جوانان جویای کار نتوانسته اند با تشکیل تعاونی فعالیت‌های چشمگیری در این خصوص داشته باشند.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان سرخه در ادامه از آمادگی اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان را جهت هرگونه حمایت از طرح‌های تولیدی، خدماتی، دانش بنیان و ... در قالب تعاونی خبر داد و اضافه کرد: هر ساله در هفته تعاون (۱۳ الی ۲۰ شهریور) جشنواره تجلیل از تعاونی‌های برتر توسط کمیته ارزیابی صورت گرفته و در این هفته از شرکت تعاونی‌های صالح گچ و مسکن بسیجیان بعنوان تعاونی‌های برتر استان از شهرستان سرخه طی مراسمی تجلیل شد.
احسانی حمایت‌های دولت از تعاونی‌ها و قوانین حمایتی را یادآور شد و تاکید کرد: دولت موظف است برای تحقق اهداف مندرج در اصول ۴۳ و ۴۴ قانون اساسی و افزایش سهم بخش تعاون در اقتصاد ملی، با رعایت ضرورت‌ها و در قالب برنامه رشد و توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور، شرایط و امکانات لازم را برای گسترش کمی و کیفی تعاونی ها، به گونه‌ای که این بخش نقش موثری در رشد و توسعه اقتصادی ایفا نماید، فراهم آورد.
وی در ادامه افزود: دولت و کلیه سازمان‌های وابسته موظف اند در اجرای طرح‌ها و پروژه‌های خود، در شرایط مساوی، اولویت را به بخش تعاونی بدهند.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان سرخه با بیان اینکه برای کسب موفقیت و سرافرازی در مباحث اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی همواره باید روحیه همکاری، تعاون و اتحاد داشت بیان کرد: اگر آیه شریفه" تعاونوا علی البر و التقوی" الگوی اعمال و رفتار هر جامعه‌ای باشد آن جامعه می‌تواند به اهداف و مقاصد عالی دست یابد.
احسانی در ادامه اضافه کرد: اگرچه در وهله اول هدف از فعالیت‌ها و توسعه شرکت‌های تعاونی توجیهات اقتصادی و رفع نیاز‌های مادی افراد است، اما در اصل تعاون متکی براساس معنویت بوده و موجبات همبستگی عمیق مردم را فراهم می‌سازد و در روابط اجتماعی افراد در جامعه در جهت همکاری و تعاون اثر مثبتی می‌گذارد.
وی با توجه به اهمیت تشکیل تعاونی در راستای برقراری عدالت اجتماعی و ایجاد اشتغال در سطح منطقه که دارای پتانسیل‌های فراوان اقتصادی اند، خاطرنشان کرد: ایجاد فضای کسب و کار در سطح جامعه در راستای ارتقای فرهنگ تعاون می‌تواند علاوه بر از بین بردن بیکاری جوانان، در ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در سطح منطقه نیز تاثیرگزار باشد. /ع
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار