امام جمعه قرچک :

برکات و توفیقات جامعه بستگی به مسئولان جامعه دارد

خبرگزاری بسیج: امام جمعه قرچک گفت:دینداری وظیفه ماست ، تقوا یعنی دینداری و بالاترین درجه دین داری ، دفاع از دین است.
کد خبر: ۹۲۷۴۶۲۹
|
۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج , حجت الاسلام و المسلمین اسماعیلی امام جمعه شهرستان قرچک در خطبه اول نماز جمعه این شهرستان پس از دعوت خود و همگان به تقوای الهی ضمن تسلیت سرور وسالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع)گفت: قال الحسین (ع) : ( فلعمری ما الامام الا العامل بالکتاب والآخذ بالقسط و الدائن بالحق والحابس نفسه علی ذات الله) اولین نامه ای که حضرت به مردم کوفه نوشتند به شرط امانت و خلافت الهی و نبوی اشاره فرمودند: به جانم قسم امام نیست مگر آنکه به کتاب خدا عمل کند و به عدل و قسط رفتار نماید و بر حسب قانون و حق مجازات کند و خود را در مسیر رضای خدا قرار دهد.

وی افزود :  دلایل رویارویی و مقابله با امام حسین (ع) توسط اموی ها چه چیزی بود؟ اموی ها بعد از رحلت نبی اکرم (ص) چهار کار عمده انجام دادند1- ولایت ستیزی،2- دین ستیزی،3- عدالت ستیزی و4- تقدس زدایی. امام جمعه قرچک ادامه داد : در هر جامعه ای با هر شرایطی و در هر زمانی این چهار آفت پیدا شود ، همان قضایا تکرار می شود ، نتیجه این چهار حرکت: خروج خوبان و صالحان ، شهادت پاکان ، حذف متدین ها است.

اسماعیلی تصریح کرد : تفسیر کنید دین ستیزی یعنی دین را بی روح کردن، سبک زندگی ر از زندگی برداشتن ، دین را یک الگوی قدیمی دانستند ، به زبان امروز اینجوری وانمود می کنند ، مگر ارزشها و فضیلت ها قدیم و جدید دارد و شرافت و عزت ، عفت و ادب ، تواضع و گذشت ، ایثار قدیم و جدید دارد ، احترام به پدر و مادر قدیمی است ، شرم وحیا قدیمی است ، امام صادق (ع) عرضه می داشت الهم لا تجعل مصیبتی فی دینی ، قبح گناه را می شکند تا حرمت ارزشها شکسته شود .

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیلی  اظهار کرد :  دینداری وظیفه ماست ، تقوا یعنی دینداری و بالاترین درجه دین داری ، دفاع از دین است ، متدین ، مدافع و مجاهد ارزش دارد ، جمله ای از قمر بنی هاشم که فرمودند: ( والله ان قطعتموا یمینی انی احامی ابداً عن دینی) ظلم ستیزی ویژگی اصلی یک مسلمان حسینی است و از نشانه های بارز مؤمن ، مظلوم نوازی است که امام سجاد(ع) در دعای 38 صحیفه سجادیه که دعای عذر تقصیر در ادای حق مظلوم در پیشگاه خداوند متعال است عرضه می دارد: ( اللهم انی اعتذرو الیک من مظلوم ظلم بحضرتی لم انصره) از تو عزر می خواهم به خاطر مظلومی که در حضور من به او ظلم شده و من یاری اش نکردم.

وی ادامه داد : برکات و توقیقات جامعه بستگی به مسئولان جامعه دارد ، صالح و عادل باشد یا فاسد و ظالم ، پیامبر اکرم (ص) در مستدرک علامه محدث نوری می فرماید: ( یوم واحد من سلطان عادل ، خیر من مطر اربعین یوماً) حکومت یک روزه فرماندار عادل از برکت چهل روز باران بهتر است ، رهبر عزیز ملاک یک مسئول ایده آل را می فرماید: باید با عقلانیت و معنویت و عدالت کار کند ، چون اسلام دین عقلانیت و معنویت و عدالت است ، اگر این ویگیها نباشد فرصت طالبی است و از ظرفیت پست و مقام و قدرت و ریاست ، فساد می شود.

امام جمعه قرچک در پایان تاکید کرد : برنامه های امروز فرصت طلبان و مخالفان دین همان برنامه های معاویه است  و  محتوای نقشه معاویه تفکر یهود بود ، امروز هم متن نقشه ، تفکر صهیونیستی است . / ف.سیفی

 

ارسال نظرات