مسئول گروه جهادی مشکات سپاه ناحیه امام حسین(ع) کرج در گفت‌وگو با «بسیج»؛
مسئول گروه جهادی مشکات سپاه ناحیه امام حسین(ع) کرج گفت: اولویت جهادگران گروه جهادی مشکات در راستای برگزاری رزمایش کمک مومنانه، آموزش کودکان بی سواد در مناطق محروم سهیلیه استان البرز است.
کد خبر: ۹۲۷۴۶۸۸
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۹

سارا پیمان در گفت و گو با خبرنگار بسیج با اشاره به اینکه گروه های جهادی در میان جوانان به خصوص قشر دانشجو جای خود را باز کرده است، جهادگران با هدف کمک به مردم مناطق محروم، راهی دیار کم برخوردار می‌شوند، اظهار داشت: جوانان جهادگر بدون کوچکترین چشم‌داشتی دست به اقدامات فرهنگی، عمرانی، آموزشی، تهیه ارزاق و غیره می‌زنند.

 ائمه اطهار(ع) توجه جدی به خدمت به نیازمندان و گره گشایی از مشکلات آنها داشتند

وی با اشاره به اینکه این گروه جهادی متشکل از 19 عضو خواهر از سال 1388 با هدف خدمت رسانی و کمک جهادی به محرومین تاسیس شده است، افزود: خواهران جهادگر در چهار مرحله رزمایش کمک مومنانه در ماه مبارک رمضان، عید سعید قربان و عید سعید غدیر و ماه محرم الحرام در این پویش مشارکت داشتند و خارج از مناسبت ها به صورت هفتگی طبخ و توزیع غذای گرم با کمک خیرین و سازمان بسیج دانشجویی را انجام دادند.

وی با بیان اینکه راه خدمت به مردم از راه امام حسین (ع) جدا نیست، تصریح کرد: هدف گروه جهادی مشکات، ادامه دادن راه امام حسین (ع) و خدمت کردن به مردم مخصوصا در حوزه های (فرهنگی، آموزشی، عمرانی، مشاوره ای، درمانی و کمک مومنانه) در مناطق محروم است.

مسئول گروه جهادی مشکات سپاه ناحیه امام حسین(ع) کرج با تاکید بر حضور و مشارکت جوانان در گروه های جهادی، بیان کرد: برگزاری رزمایش کمک های مومنانه در مناطق قلمستان، فردیس، حصارک، روستای سهیلیه و ماهدشت استان، آموزش بچه های بی سواد و کودکان افغان در منطقه محروم سهیلیه، اجرای طرح مشهد اولی ها برای مشتاقان زیارت امام رضا(ع)، تامین هزینه نگه داری کودکان بیمار و اهدا وام به مستاجرانی که توان ضعیف مالی دارند، از جمله اولویت های گروه جهادی مشکات است.

وی با اشاره شیوع ویروس کرونا در استان، بیان کرد: آموزش کودکان خانواده ها ای که به خاطر مشکل مالی فرزندانشان از تحصیل محروم مانده و سواد ندارند و نیز اکثرا از خانواده های افغان و سنی مذهب هستند، در فضای باز با رعایت پروتکل های بهداشتی در منطقه محروم سهیلیه برگزار شده است.

خانم پیمان با اشاره به اینکه گروه جهادی مشکات در قالب اهدا بسته های لوازم التحریر به دانش آموزان مناطق محروم در کنار دانش آموزان قشر ضعیف جامعه هستند، ابراز کرد: امیدوار هستیم با مشارکت خیرین و گروه های جهادی دیگر بتوانیم فضای آموزشی مناسبی را در دسترس دانش آموزان این روستا قرار دهیم.

مسئول گروه جهادی مشکات سپاه ناحیه امام حسین(ع) کرج در پایان با بیان اینکه هدف اردوهای جهادی فقط و فقط رضای خدا است، خاطر نشان کرد:کار در گروه های جهادی تنها جایی است که شاید بتوان خلوص جبهه را در آن یافت، به جوان‌ها توصیه می‌کنم اگر جایی اردو و گروه جهادی سراغ دارند برای یک بار هم که شده امتحان کنند، مطمئن باشند، ضرر نمی‌کنند و حال دلشون به صورت قطع خوب خواهد شد و انگیزه مضاعف برای خدمت بیشتر به مردم ایجاد خواهد شد.

 

خبرنگار بسیجی:رحمت نژاد

ارسال نظرات