فرمانده پایگاه بسیج شهیدان خوشرفتار در گفت و گو با «بسیج»؛

تهدید کرونا در ایام محرم به فرصت برگزاری نهضت کمک مومنانه تبدیل شد

فرمانده پایگاه بسیج شهیدان خوشرفتار حوزه 219 شهید معارف وند گفت: ما تهدید کرونا را در ماه محرم الحرام به فرصت جهاد فرهنگی و دینی تبدیل کردیم و علاوه بر برگزاری مراسم با شکوه هیئت، نهضت کمک مؤمنانه را نیز ادامه دادیم.
کد خبر: ۹۲۷۴۶۹۱
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۴

علی واعظی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج با بیان اینکه تمام پروتکل های بهداشتی در برپایی مراسم عزاداری و سوگواری سالار شهیدان امام حسین (ع) در هیئت محبان اهل بیت(ع) مسجد حضرت ابوالفضل (ع) رعایت شده است، اظهار داشت: عاشقان حسینی این هیئت پایگاه بسیج شهیدان خوشرفتار امسال با توجه به دستورات ستاد ملی مبارزه با کرونا و اهمیت حفظ سلامت مردم برای اولین بار مراسم عزاداری و سوگواری محرم الحرام را در فضای باز مقابل مسجد برگزار کردند.

وی افزود: فضاسازی این هیئت از یک هفته قبل محرم توسط بسیجیان پایگاه شروع شد. ما در تمامی مراحل آماده‌سازی، برگزاری هیئت و اطعام عزاداران از کمک‌های مردم دیندار و حسینی محله استفاده کردیم، ذکر این نکته بسیار ضروری است؛ با وجود تمام مشکلات اقتصادی و مضیقه‌های مالی، اهالی و کسبه‌ی محله همچنان با اشتیاق به دستگاه سیدالشهدا(ع) کمک می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در تمام مراسم های عزاداری این هیئت با سخنرانی امام جماعت مسجد حجت‌الاسلام حیدری و مداحی کربلایی پاشایی برگزار شده است، عنوان کرد: بخشی از خدام مجموعه به عنوان «خادمان سلامت» در راستای اجرای فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر رعایت پروتکل های بهداشتی در عزاداری ها مسئولیت حفظ و اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی را بر عهده داشتند، این خادمان با درج علامت های فاصله‌گذاری، توزیع ماسک و ضد عفونی کردن دستان عزاداران توانستند منویات رهبر معظم انقلاب را به خوبی اجرایی کنند.

عضو هیئت امنای مسجد حضرت ابوالفضل(ع) تصریح کرد: همچنین ما توانستیم با کمک و همراهی امام جماعت مسجد و کسبه‌ی محله 7000 هزار پرس غذای گرم را با رعایت تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی طبخ و در بین عزاداران و محرومین توزیع کنیم.

فرمانده پایگاه شهیدان خوشرفتار با بیان اینکه با مدد اهل بیت(ع) و کمک اهالی محله، امسال علاوه بر اینکه از شکوه محرم کاسته نشد، بلکه با وجود تمام محدودیت‌ها، با عظمت‌تر از هر سال برگزار شد. ما شور حسینی را همراه با شعور حسینی به مردم نمایش دادیم، خاطر نشان کرد: جهادگران گروه جهادی پایگاه بسیج شهیدان خوشرفتار نیازمندان را نیز فراموش نکرد و با قربانی کردن دو رأس گوسفند و توزیع گوشت‌های آن بین نیازمندان و همچنین اهداء 10 کارت هدیه به خانواده های کم برخوردار‌ ، نهضت «کمک مؤمنانه» را نیز با قوت ادامه دادند.

 

خبرنگار بسیجی: کریم خانی

ارسال نظرات
پر بیننده ها