حیات جامعه در گرو ولایت است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان الیگودرز گفت: حیات جامعه در گرو ولایت است.
کد خبر: ۹۲۷۴۷۶۴
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، حجت الاسلام علی لرستانی در رابطه با اهمیت وجایگاه امام و ولایت  در جامعه اسلامی در دوره تربیت و تعالی پایوران افزود: در فرهنگ اسلامی و آیات و روایات، نعمت ولایت زیر بنای تمام نعمات خداوند عنوان شده و به لحاظ کمّی و کیفی، هیچ نعمتی به پای نعمت ولایت نمی رسد.

وی بیان کرد: نعمت ولایت، نعمت العظمی خداوند متعال است چون ولایت عامل حیات جامعه و دین است و امّت بی ولایت مرده است.

حجت الاسلام علی لرستانی، حیات جامعه را در گرو ولایت دانست و تأکید کرد: ولایت، راهکار عبور از همه توطئه ها، فتنه ها و نقشه های دشمنان در جامعه است چراکه ولایت تجلی حاکمیت الهی در جامعه است.

وی با اشاره به خطبه ۲۷ حضرت علی علیه السلام در نهج البلاغه عدم فرمان بری امت از امام و ولایت را نتیجه شکل نگرفتن نظام ولایی در جامعه دانست و گفت: انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت امام خمینی(ره)، نظام الهی را در قالب ولایت فقیه زنده و احیاکرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان الیگودرز افزود: انقلاب اسلامی علی رغم انواع عملیات های سخت، نرم و فتنه از سوی دشمنان زنده و پویا باقی مانده و رشد کرده است.

وی گفت:  مشکل اصلی ائمه معصومین علیهم السلام عدم همراهی مردم با ولایت و ولایت محور نبودن آنان بود، ولی آنچه در انقلاب اسلامی نقشه دشمنان را نابود کرد پیوند امت با ولایت است.

وی گفت: دشمنان  اعتقاد دارند،مسلمانان هرچه هم زیاد شوند در صورتی که بی ولایت و امام باشند، خطری ندارند.

لرستانی خاطر نشان کرد: از امام بی امت نیز از نظر دشمنان کاری برنمی‌آید و اقتداری ندارد، اما امّت فرمان بر و متصل به ولایت را شکستی نیستد همان‌گونه که انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری، که ادامه دهنده راه و اهداف معمار انقلاب بودند،‌ موفق بوده و کاری کرده که آمریکایی ها می گویند این انقلاب، شاخصه‌های ابرقدرتی را از ما گرفته و مرگ تدریجی را برایمان رقم زده است.

وی بیان کرد: دشمنان حق دارند از مسلمانان بترسد زیرا به برکت انقلاب اسلامی ایران، اسلام زنده شده و ملتها بیدار گشته اند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان الیگودرز با اشاره به تهدیدات فراوان انقلاب در دهه های مختلف هدف اصلی دشمن زدن نقطه اتصال بین امت با ولایت عنوان کرد و بیان داشت: بمباران، فتنه ها،‌تهاجم و نقشه های مختلف برای جداکردن امت از ولایت بوده است.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت حمایت از جبهه انقلاب در برابر جبهه استکبار، شاخصه‌هایی برای مدیران و مسئولان طراز انقلاب اسلامی را برشمرد و افزود:‌تعبد و تقید نسبت به اسلام و پرهیز از گزینشی عمل کردن به احکام اسلامی اولین شرط برای مسئولان طراز انقلاب است. مسئول در نظام اسلامی و ولایی باید باور داشته باشد که دروغ حرام است و گفتن دروغ به ملت حرام تر است.

مسئول  نمایندگی ولی فقیه در سپاه الیگودرز تصریح کرد: تبعیت مطلق از ولایت دومین شاخصه مسئولان طراز انقلاب اسلامی است و خدمتگزاری و نوکری مردم نیز از دیگر مشخصه ها به شمار می رود. مسئولان نباید نگاه ابزاری به مردم داشته باشند. باید باور کنند که برای مردم هستند نه بر مردم.

حجت الاسلام علی لرستانی گفت: ایستادگی در برابر دشمن با جسارت و قاطعیت را شاخصه چهارم مسئولان طراز انقلاب اسلامی برشمرد و ادامه داد: استکبار گاو نیست که بتوان شیر آن را دوشید بلکه استکبار گرگی است که تنها در برابر قدرت کوتاه می آید و فرار می کند.
انتهای پیام/

ارسال نظرات