رئیس ستاد حقوق بشر قوه قضائیه از مکاتبه با مراجع بین‌المللی در پی توهین نشریه فرانسوی به ساحت پیامبر گرامی اسلام(ص) خبر داد.
کد خبر: ۹۲۷۴۷۹۴
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰

واکنش ستاد حقوق بشر قوه قضائیه به توهین نشریه فرانسوی

به گزارش سرویس خبری سازمان بسیج حقوق دانان خبرگزاری بسیج  ؛ علی باقری، رئیس ستاد حقوق بشر قوه قضائیه گفت: هتک حرمت به مقدسات مسلمانان مصداق بارز تنفرپراکنی، توهین به مقدسات و نقض آشکار حق آزادی دین، باور و عقیده است.

وی با بیان اینکه اقدام نشریه فرانسوی طبق ماده 32 قانون آزادی مطبوعات فرانسه نیز جرم محسوب می‌شود، اظهار کرد: اقدام نشریه فرانسوی شارلی ابدو در اهانت به ساحت مقدس پیامبر اعظم(ص) نقض آشکار مواد 1 و 18 اعلامیه جهانی حقوق بشر و بند سوم از ماده 19 میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی است.

باقری ادامه داد: با چند مرجع بین‌المللی مکاتبه و تأکید کردیم؛ باید با ایفای نقش در چارچوب وظایف خود، اجازه ندهند که برخی کشورها برای تأمین منافع اقلیت حاکم بر این جوامع با استفاده از خلأ‌های موجود، دامنه باز و آزادی داشته باشند.

وی افزود: یکی از اقدامات ما در مراجع بین‌المللی، پیگیری این موضوعات به نحوی است که در مرحله نخست، تقبیح و محکوم شود و مشروعیتی که می‌خواهند برای اقدامات خلاف‌شان ایجاد کنند از دست بدهد و دیگر اینکه در مراجع ذیربط به اقتضای موضوعات، جرم‌انگاری شود.

ارسال نظرات