به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج بانکداری دیجیتال برای استفاده بهینه از فناوری در عرصه پولی و بانکی، دیر زمانی نیست که در عرصه بانکداری به عنوان نقطه تعیین کننده وارد شده اما در این مدت کوتاه توانسته بسیاری از مفاهیم گذشته در عرصه بانکداری را دچار تحول کند. استفاده از این فناوری ها برای استفاده درست از منابع در اختیار مالی و پولی، در ابتدا به عناوین تزئینی و تشریفاتی شناخته می شدند اما اکنون نه تنها جایگزین روش های سنی گشته اند که حس نمودن مفهوم بانک، بدون استفاده از ابزارهای دیجیتال و فناورانه، دیگر کمی سخت و طاقت فرسا شده است. به گونه ای که در این عرصه رقابت میان بانک های برخوردار از عرصه دیجیتال یا غیربرخوردار نیست که این رقابت و برتری در میان آنهایی است که از این فناوری ها به صورت بهینه و حداکثری و البته با کمترین خلاء ها بهره مند شده اند.
اما در میان بانک های تجاری که مشتری حرف اول و آخر را در تنظیم مناسبات مالی بانکی ایفا می کنند، نوع دسترسی آسان مشتری به فناوری های جدید و راههای بهره مندی حداکثری آنان در استفاده از ابزار نو و دیجیتال، نقشی تعیین کننده دارد تا این بانک به عنوان بانکی ، برخوردار از ابزار دیجیتال شناخته شود و یا در این عرصه از گردونه رقابت خارج تصور شود. از همین رو است که در مسیر رقابت ها، علاوه بر تجهیز و مراقبت از زیرساخت ها، توجه به نوع ذائقه مخاطب و سدترسی حداکثری و آسان وی به سیستم های نو و فناوری های جدید نقشی تعیین کننده برای بانک ها شناخته می شود.
بانک ایران زمین اما از جمله بانک های دیجیتالی است که چند سالی است با سرمایه گزاری مطلوب در این عرصه خود را از سایر رقبالی شبکه بانکی متمایز ساخته و کارویژه خود را عرمشتری مداریصه دیجیتال معرفی کرده است. به گونه ای که اینک در آستانه شروع سال تحصیلی جدید و ورود به فصلی دیگر سال 99، اعلام نموده است که در آینده ای نه چندان دور، 20 محصول نوآورانه جدید را به بازار عرضه خواهد نمود که با رونمایی از آنها فصل نوین دیگری در بانکداری دیجیتال رقم خواهد خورد.
در همین زمینه فرهاد اینالوئی معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین اظهار داشت: رویکرد بانک ایران زمین براساس بانکداری دیجیتال و مفاهیم مربوط به آن تعریف شده و امروز بعد از گذشت سه سال بسیاری از زیر ساخت های آن در بانک ایران زمین براساس چشم انداز 1400 پیاده سازی شده است.
وی با بیان این که ۱۵مهر امسال با رونمایی از فرآیند بانکداری دیجیتال گام موثری در اجرا برخواهیم داشت بیان کرد: با اجرای این فرآیند ها ۲۰ سرویس بانکداری دیجیتال به مشتریان ارائه می شود.
عبدالمجید پورسعید مدیر عامل بانک ایران زمین نیز ضمن خرسندی از اقدامات انجام گرفته در این شرکت ها برای اجرای بانکداری دیجیتال اظهار داشت: با اجرای موارد اعلامی در حوزه بانکداری دیجیتال می توان گفت تحولی در حوزه بانکداری در نیمه مهر ماه در بانک ایران زمین خواهیم داشت.
وی بیان کرد: سال ها پیش در حوزه بانکداری الکترونیک شاهد این موضوع بودیم و امیدوارم این موضوع در سال جاری با اجرایی شدن این فرآیند ها در بانک ایران زمین انجام شود.
فرصت زیادی تا 15 مهرماه و نواخته شدن استفاده رسمی زنگ فناوری های جدید باقی نمانده است. بدیهی است که با رونمایی از این محصولات جدید، می توان افزایش قدرت رقابت این بانک با بانک های دیگر همطرازش را سنجید .