خبرهای داغ:
مدیرکل صدا و سیمای آذربایجان‌شرقی:

دشمن با جنگ رسانه ای، هویت و گذشته ما را هدف قرار داده است

مدیرکل صدا و سیمای آذربایجان‌شرقی اظهارداشت: امروز در برابر جنگی فرهنگی و رسانه‌ای قرا گرفته‌ایم که هویت و گذشته ما را هدف قرار داده است.
کد خبر: ۹۲۷۴۸۹۲
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، مرتضی ‌صفری در آیین تصویربرداری فصل دوم سریال تلویزیونی «جلال»، افزود: هویت و گذشته ما  میراث فرهنگی و معنوی است که اگر میراث فرهنگی و معنوی یک کشور آسیب ببینید، همه امور آن آسیب می‌بیند.

وی تاکید کرد: کار امروز صدا و سیما ممانعت از گم‌شدن تاریخ هزار ساله آذربایجان است چراکه تبریز و آذربایجان در طول تاریخ استبدادستیزی خود را به نمایش گذاشته‌اند، بخصوص سه دوره مقاومت در برابر روس‌ها و یا خود جنگ تحمیلی که سرداران رشید بسیاری را تقدیم انقلاب کرده‌اند.

صفری با اشاره به آغاز تولید سریال «جلال2 »، اضافه کرد: این سری از مجموعه جلال به صورت ویژه به زندگی سه شخصیت بزرگ اوایل انقلاب، آیت‌الله قاضی طباطبایی، آیت‌الله مدنی و شهید علی تجلایی در تبریز می‌پردازد.

وی ادامه داد: سریال جلال1 با اقبال عمومی مواجه شد که برای اولین بار در تاریخ صدا و سیما سه شبکه ملی، بین‌المللی و استانی به صورت همزمان این سریال را پخش کردند.

در فصل دوم این سریال که از 22 بهمن 57 آغاز و تا سال 62 ادامه دارد، نقش تبریز و آذربایجان در آن دوره را به نمایش می‌گذارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار