حاشیه سازان متاسفانه در برخی مواقع از این نوع حاشیه سازی ها نتیجه مطلوب خود را گرفته اند و توانسته اند بخشی از مردم را درگیر نمایند
کد خبر: ۹۲۷۵۰۸۶
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۸

می خواهند مردم را از مشکلات اصلی اقتصادی دور کنند

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی درباره تغییر تصاویر کتب درسی گفت: گاهی تغییر برای ایجاد تنوع ممکن است توجیه داشته باشد اما این تغییر، باید مفید هم باشد در حالیکه توضیحات وزارت آموزش و پرورش قانع کننده نیست و یک نوع توجیه است.

فاطمه آلیا در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج، افزود: خانواده ها در مورد کتب درسی مدارس انتظار دارند که تغییرات محتوایی باعث افزایش مسئولیت پذیری فرزندان آنها شود و در واقع این نوع تغییرات را در اولویت بگذارند اما بجای این نوع تغییرات، شاهدیم که تغییرات ظاهری بدون مبنا انجام می شود بطوریکه هیچ توجیهی هم ندارد.

این فعال فرهنگی سیاسی و استاد دانشگاه با اشاره به اینکه تغییرات باید در جهت سند تحول آموزش و پرورش باشد، ادامه داد: اگر چنین تغییراتی انجام گیرد قابلیت توضیح دادن دارد ولی تغییرات انجام شده ی فعلی بطور کلی مشکوک است و بجز ایجاد چالش، نتیجه دیگری نداشته است.

وی با طرح این پرسش که معلوم نیست این تغییرات ظاهری به دنبال چیست، اظهار داشت: اگر غرض خاصی در این کار نباشد حتما کج سلیقگی است که بی موقع و بی دلیل انجام شده است.

آلیا همچنین به بهانه جویی رسانه های بیگانه اشاره کرد و بیان داشت: البته این موضوع یک مساله داخلی است که پیگیری و اصلاح خواهد شد ولی رسانه های بیگانه به دنبال تحریک خانواده ها هستند و فقط بخش های مورد نظر خود را بیان می کنند مثلا هیچگاه به این موضوع نپرداخته اند که چرا تصویر قرآن کریم نیز در یکی از کتب درسی حذف شده است.

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مناسب است مسئولین آموزش و پرورش در مورد این تغییرات، توضیحات قانع کننده ارائه دهند، گفت: متاسفانه حرکت های خزنده ای هم توسط برخی نفوذی ها برای اجرای سند 2030 وجود دارد که ممکن است بخواهند با ردگم کردن، تغییرات اصلی مدنظر خود را ایجاد نمایند.

وی به مشکلات اقتصادی و ضعف مدیریت های دولت نیز اشاره کرد و اضافه نمود: یکی از احتمالات هم این است که این نوع اقدامات تحریک کننده برای انحراف افکار عمومی از مشکلات اصلی در حوزه اقتصادی ناشی از ضعف مدیریت دولت است تا جامعه را دو قطبی کرده و مردم را به حاشیه ها مشغول کنند.

آلیا این نوع حاشیه سازی ها را در گذشته هم مسبوق به سابقه دانست و گفت: همین حاشیه سازان متاسفانه در برخی مواقع از این نوع حاشیه سازی ها نتیجه مطلوب خود را گرفته اند و توانسته اند بخشی از مردم را درگیر نمایند و از اعتماد و احساسات مردم سوء استفاده کنند در حالیکه موضوعات اصلی ما چیزهای دیگری هستند.

وی با اشاره به کاهش اعتماد مردم به دولت، ادامه داد: مردم ما هوشیار هستند و خود فرهنگیان و معلمان انقلابی ما این نوع موضوعات را مدیریت خواهند کرد.

ارسال نظرات