خبرهای داغ:

دفاع مقدس را باید به نسل جدید بشناسانیم/ تلاش بی وقفه قرارگاه دشمن

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سرخه گفت: ما موظف به تشریح راه و اهداف شهدا برای جوانان و نوجوانان امروز خویش هستیم؛ چرا که دشمن بی وقفه تلاش می‌کند.
کد خبر: ۹۲۷۵۲۱۳
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۸
دفاع مقدس را باید به نسل جدید بشناسانیم/ تلاش بی وقفه قرارگاه دشمنبا نزدیک شدن به هفته دفاع مقدس و اهمیت جایگاه آن حجت الاسلام و المسلمین مهدی محمدی وند در گفتگو با خبرگزاری بسیج در سرخه اظهار داشت: در نظر داریم برنامه هایی، چون یادواره شهدای شهرستان سرخه، سرکشی ازخانواده‌های شهدا، مسابقات فرهنگی، تبیین جایگاه دفاع مقدس و تجلیل از پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت را برگزار کرده و در حد توان خود جوانان را به این سمت و سو جذب نماییم.
وی تصریح کرد: با توجه به شرایط خاصی که امسال با آن مواجه هستیم، کلیه برنامه‌های در نظرگرفته شده با رعایت کامل پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی انجام خواهد شد، خصوصاً یادواره شهدا شهرستان سرخه نیز در فضایی باز، با رعایت فاصله اجتماعی و با در نظر گرفتن شرایط و تاکید بر رعایت اصول بهداشتی توسط خادمین و میهمانان شهدا برگزارخواهد شد.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سرخه با بیان اینکه امسال با نام شهید عباس دانشگر وشهیده صدیقه رودباری نامگذاری شده است؛ افزود: منش، راه و خصوصیات این شهیدان را باید به نسل جوان معرفی کنیم و میزان آگاهی و بصیرت نسل جدیدمان را نسبت به اهداف شهدا بالا ببریم. نسل سوم و چهارم از دوران دفاع مقدس و انقلاب چیزی نمی‌دانند و نیازمند به یادآوری و آگاهی نسبت به آن دوران هستند.
وی در ادامه افزود: اگر تفکر شهدا در جامعه نهادینه شود شهدا یاور ما خواهند بود، اکنون که جامعه از هشت سال دفاع مقدس فاصله گرفته باید پرسید آیا فضای جامعه ما همان فضایی هست که شهدا بپسندند؟
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سرخه تاکید کرد: در این برهه از زمان که قرارگاه دشمن با تمام تلاش فعالیت می‌کند تا از اردوگاه ولایت تلفات بگیرد و جوانان ما را از مسیر شهدا و انقلاب جدا کند باید هدف و راه شهدا را برای جوانان تبیین کنیم که این شهدا برای چه هدف مقدسی به میدان آمدند و جان عزیز خودشان را نثار کردند.
محمدی وند در ادامه اضافه کرد: هدف آن ها، دفاع از اسلام و اطاعت از امر، ولی فقیه بود و همین هدف را به عنوان وصیت برای جوانان و نوجوانان نسل‌های آینده در وصیت نامه‌های خود نیز ذکر کرده اند. ما باید راه شهدا را برای جوانان و نوجوانان عزیز تشریح کنیم که این راه همان راه مقابله با ظلم، احترام به والدین و تأسی به مقتدای خود یعنی اباعبدالله الحسین علیه السلام است.
وی ضمن اشاره به سخنی از رهبر معظم انقلاب که فرمودند: آثار دفاع مقدس باید ۱۰۰ برابر شود، اما یک عده کوته فکر می‌گویند چاپ این کتاب‌ها حیف و میل بیت المال است؛ گفت: رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به سرمایه‌های نسل جدید اشاره می‌کنند، ما باید دفاع مقدس را برای این نسل بشناسانیم.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سرخه اذعان داشت: ما باید بتوانیم شهدای خود را نه تنها به جوانان و نوجوانان، بلکه به جهانیان بشناسانیم و شهیدان این مملکت را جهانی کنیم.
محمدی وند خاطرنشان کرد: قطعا هیچ جای دنیا چنین اسطوره‌هایی ندارند و این یک موهبت الهی است که در اختیار ما قرار گرفته تا با خاطرات، روش زندگی و اخلاق این شهدا به عناوین مختلف در فضای مجازی، کتاب، سینما، تئاتر و انیمیشن تولید محتوا کرده و در اختیار علاقمندان به سیره شهدا قرار دهیم./ع
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار