فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز:

ملت دارای روحیه مقاومت و استکبارستیزی طعم پیروزی را خواهد چشید

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز گفت: به مناسبت چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس ۱۵۰ برنامه با محوریت فضای مجازی در البرز اجرا می‌شود.
کد خبر: ۹۲۷۵۲۲۱
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، سردار یوسف مولایی در نشست خبری به مناسبت بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گلگون‌کفن به ویژه پنج هزار رو ۲۵۰ شهید استان البرز اظهار کرد: امسال چهلمین سال بزرگداشت دفاع مقدس است و وارد چهل و یکمین سال می‌شویم، بر این اساس برنامه‌های ویژه‌ای تدارک دیده شده است.

تشریح برنامه های سپاه استان البرز به مناسبت هفته دفاع مقدس

وی بیان کرد: در ۳۱ شهریور سال ۱۳۵۹ جنگ تحمیلی علیه مردم ایران اسلامی آغاز شد و به مدت هشت سال طول کشید و این سال‌ها در تاریخ کشور عزیزمان ماندگار ماند.

فرمانده سپاه استان البرز با اشاره به اینکه فلسفه دفاع مقدس را باید برای نسل جوان تبیین و رهاورد آن را به خوبی درک کنیم؛ عنوان کرد: نکته مهم پاسداشت دفاع مقدس کارکردهای آن است؛ هشت سال جنگ و دفاع جانانه ملت و خصوصیات منحصر به فرد آن در دنیا بی‌نظیر است.

وی گفت: کارکردهای و خصوصیات جنگ تحمیلی نه تنها برای نسل امروز بلکه برای همه نسل‌ها و اعصار قابلیت دارد؛ چراکه دفاع مقدس یک گنج است و هر کسی باید به اندازه سلیقه‌اش و توانمندی‌ها در هر مقطعی گوهری از این گنج را استخراج کند و مورد استفاده قرار بدهد.

سردار مولایی ادامه داد: در دفاع مقدس یاد گرفتیم که با وجود اینکه دنیا علیه ما سازمان‌دهی شده بود اما مردم مقاومت کردند و نتیجه گرفتند، این نتیجه دادن مقاومت درس بزرگی نیز برای کشور ما بود.

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم تجاوز دشمن را در نظر بگیریم جنگ، ۶ ماه قبل از ۳۱ شهریور ۵۹ آغاز شد، چراکه صدام شرور در منطقه جنگ را آغاز و در مرز طی عملیات‌های مختلف آسیب‌های بسیاری به ایران وارد کرده بود.

فرمانده سپاه استان البرز یادآور شد: آنچه مهم است اینکه بعد از انقلاب تا به امروز نیز ما وارد جنگ شدیم، البته صحنه جنگ تغییر کرد و آنچه دفاع مقدس به ما یاد داد و باید از آن استفاده کنیم این است که مقاومت نتیجه می‌دهد.

سردار مولایی با اشاره به دفاع ۳۴ روزه که در خرمشهر رخ داد، بیان کرد: ارتش، سپاه، بسیج به میدان آمدند و همچنین با محوریت مردم، زن و مرد و پیر و جوان در مقابل لشکرهای زرهی و مکانیزه دشمن ایستادگی کردند و نشان دادند که با دست خالی نیز می‌توان از ارزش‌ها دفاع کرد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از درس‌هایی که دفاع مقدس دارد و باید آن را تبیین کنیم و نسل آینده از آن بهره ببرد، نتیجه دادن مقاومت است، چراکه مقاومت برگرفته از آموزه‌های دینی معجزه می‌کند.

فرمانده سپاه استان البرز با تأکید بر اینکه ملتی که روی پای خود ایستاد می‌تواند شیرینی پیروزی را بچشد، گفت: ملتی که دستش به سمت دیگران باشد نمی‌تواند پیروزی را ترسیم کند، ملت ایران در ۸ سال دفاع مقدس «ما می‌توانیم» را به اثبات رساند. اراده ملت ایران بر اراده تمام شروران عالم، تحقق پیدا کرد، چراکه اراده کرد و توانست.

سردار مولایی در این نشست با اشاره به اینکه در هفته دفاع مقدس بیش از ۱۰۰ برنامه در استان البرز برنامه‌ریزی شده و انجام می‌شود؛ متذکر شد: از مهم‌ترین این برنامه‌ها می‌توان به ویژه‌برنامه هفت‌قسمتی افلاکیان البرز، موشن‌گرافی نقش سپاه کرج و لشکر ۱۰ سیدالشهدا (ع) در دفاع مقدس، پخش مستند تولیدی روستای سیرند ساوجبلاغ، پخش مستند تولیدی مدرسه شهیدستان شهدای انقلاب و رونمایی از موسیقی سه زبانه صبح روشن به سه زبان (فارسی، عربی، انگلیسی) از شنبه ۲۲ شهریور تا جمعه ۲۸ شهریور که از صدا و سیمای استان البرز روی آنتن می‌رود؛ اشاره کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها