سعید زعفری هشجین
رئیس هیات فوتبال اردبیل:
اردبیل ـ رئیس هیات فوتبال اردبیل گفت: فوتبال اردبیل دچار ضعف های اساسی است که یکی از این مشکلات و موانع کمبود مربی متخصص در این رشته ورزشی است.
کد خبر: ۹۲۷۵۲۷۵
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰

کمبود مربی متخصص در فوتبال اردبیل

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، صمد نوتاش در مجمع عمومی عادی سالیانه هیات فوتبال استان اردبیل به چالش ها و موانع پیشرفت و موفقیت رشته ورزشی فوتبال در اردبیل اشاره کرد و افزود: علاقه مندان به این رشته ورزشی پرطرفدار با داشتن مشکلات اساسی از پرداختن به ورزش فوتبال باز نمانده اند به طوری که امسال ۱۶ تیم در رده های مختلف سنی در مسابقات مختلف کشوری شرکت خواهند کرد.

وی کمبود مربیان متخصص و نیز اسپانسرهای قوی برای تیم داری را از موانع اصلی فوتبال در اردبیل عنوان کرد و گفت: متاسفانه در اردبیل شاهد مدیریت باشگاه های حرفه ای و نیز بازریابی نیستیم و این به دلیل عدم داشتن برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت است.

نوتاش از کمبود تجهیزات ورزشی و منابع مالی گلایه کرد و افزود: فوتبال اردبیل مشارکت خوبی از سوی سازمانها و درآمد کافی از نقل و انتقال بازیکنان ندارد و این عمده چالش های فوتبال در اردبیل است که امیدواریم با حمایت بیش از پیش اداره کل ورزش و جوانان استان و نیز همکاری پیشکسوتان و دلسوزان این رشته ورزشی می توانیم به اوج فوتبال اردبیل برسیم.

رئیس هیات فوتبال استان اردبیل به عوامل مهم در موفقیت تیم های بزرگ را یاآور شد و گفت: اصولاً واحدهای تولیدی بزرگ و موفق دولتی یا خصوصی حامی تیم‌های بزرگ و مطرح کشور هستند و در تامین منابع مشکل آنچنانی ندارند در حالی که تیم های فوتبال اردبیل از چنین پشتیبانی برخوردار نیستند.

وی از فعالیت کمیته داروان، کمیته مسابقات و کمیته نظارت در هیئت فوتبال اردبیل خبرداد و گفت: تقویت ساختار باشگاه‌ها، توسعه سرمایه و منابع، حاکمیت فرهنگ و اخلاق، تلاش برای گسترش و بسط فوتبال در شهرستان‌های استان، تقویت و فعال کردن هیات فوتبال شهرستان‌ها، ساماندهی و استاندارد سازی مدارس فوتبال، استاندارد سازی لیگ فوتبال استان، استعدادیابی، ارتقای سطح دانش مربیان و داوران، ایجاد فرصت برابر و تاسیس آکادمی بین المللی فوتبال از برنامه های مهم هیات فوتبال استان در سالجاری است.

برگزاری لیگ فوتبال استان با حضور ۷۰ تیم

نوتاش با بیان اینکه امسال لیگ فوتبال استان با حضور ۷۰ تیم در رده های سنی مختلف برگزار خواهد شد، ادامه داد: همچنین فوتسال استان نیز با شرکت ۱۰۳ تیم برگزار می شود و ۱۴ تیم فوتسال استان نیز در رده های سنی مختلف در مسابقات کشوری حضور خواهند داشت.

رییس هیات فوتبال استان اردبیل با اشاره به اینکه در فصل گذشته داوران استان با ۲۰۷ فقره ابلاغ فدارسیون در مسابقات کشوری قضاوت کردند، گفت: امسال همچنین ۳۱ داور از استان اردبیل در مسابقات کشوری قضاوت خواهند کرد.

در این مجمع با رای اکثر اعضای مجمع عملکرد اجرایی و مالی هیات فوتبال استان اردبیل در سال گذشته و همچنین برنامه های سال آینده مورد تایید و تصویب قرار گرفت.

ارسال نظرات