سعید زعفری هشجین
بیانیه ورزش و جوانان و سازمان بسیج ورزشکاران استان اردبیل بمناسبت چهلمینن سالگرد دفاع مقدس؛
بمناسبت گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس اداره کل ورزش و جوانان و سازمان بسیج ورزشکاران استان اردبیل بیانیه ای مشترک صادر کردند.
کد خبر: ۹۲۷۵۲۷۶
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰

دفاع مقدس یک فرهنگ و الگوی مقاومت جهان اسلام است

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل بمناسبت گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس اداره کل ورزش و جوانان و سازمان بسیج ورزشکاران استان اردبیل بیانیه ای مشترک صادر کردند.

متن بیانیه:
 
باسمه تعالی
 
چهل سال از آغاز یکی از طولانی ترین جنگ های سده اخیر می گذرد. سی و یکم شهریور سال 1359 تا بیست و نهم مرداد سال 1367 تاریخ شروع و پایان جنگ تحمیلی می باشد؛ یعنی هشت سال جنگ و هشت سال تجاوز از سوی دشمنان و هشت سال ایستادگی و مقاومت دلیرانه و مردمی از سوی جبهه انقلاب اسلامی که نهایتاً به پیروزی مطلق ایران اسلامی منجر شد.
 
به همان اندازه که آغاز و شروع جنگ و اقدام به تجاوز از سوی هر کشوری تقبیح شده و مذموم است، دفاع از کیان، تمامیت ارضی، آرمانها، اعتقادات، باورها و فرهنگ کشور مورد تجاوز قرارگرفته، تحسین شده و قابل‌تقدیر است.
 
بدون شک آحاد رزمندگان غیور و جان‌برکف ایران اسلامی با الهام از آموزه‌های مقدس نهضت عاشورا و پیام عزت و آزادگی اباعبدالله الحسین (علیه السلام)، ایستادگی و مقاومت در برابر ظالمان و زیاده‌خواهان را رمز پیروزی و سربلندی می‌دانستند و با سرمشق قرار دادن شعار الهی «هیهات من الذله» امام حسین (علیه السلام) جانانه مقاومت کردند و در این راه، حماسه‌های بزرگ خلق کردند؛در تاریخ نگاری جامعه بشری، مردم ایران مردمی سربلند و پرافتخار قلمداد می شوند که نهایت ایستادگی و مقاومت را در برابر خوی تجاوزگری متجاوزان از خود نشان داده و بر دفاع از تمامیت داشته های مادی و معنوی خود پا فشرده اند؛از میان همه‌ی ملّتهای زیر ستم، کمتر ملّتی به انقلاب همّت میگمارد؛ و در میان ملّتهایی که به‌پاخاسته و انقلاب کرده‌اند، کمتر دیده شده که توانسته باشند کار را به نهایت رسانده و به‌ جز تغییر حکومتها، آرمانهای انقلابی را حفظ کرده باشند.
 
امّا انقلاب ودفاع مقدس پُرشکوه ملّت ایران که بزرگ‌ترین و مردمی‌ترین انقلاب ودفاع عصر جدید است، تنها انقلاب ودفاع مقدسی است که یک چلّه‌ی پُرافتخار را بدون خیانت به آرمانهایش پشت سر نهاده و در برابر همه‌ی وسوسه‌هایی که غیر قابل مقاومت به نظر میرسیدند، از کرامت خود و اصالت شعارهایش صیانت کرده و اینک وارد دوّمین مرحله‌ی خودسازی و جامعه‌پردازی و تمدّن‌سازی شده ‌است.
 
درود خدا بر این ملّت؛ بر نسلی که آغاز کرد و ادامه داد و بر نسلی که اینک وارد فرایند بزرگ و جهانیِ چهل سال دوّم میشود.
 
دفاع مقدس، نه‌ تنها الگوی مقاومت ملت ایران است، بلکه با نفوذ به فراسوی مرزها، تبلوری منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای یافته و دستاورد‌ها و برکات اعجاب‌آور خود را در صحنه بیداری اسلامی و انقلاب‌های مردمی ضد آمریکایی و ضد صهیونیستی و مقاومت مردمی ملت‌ها جای جای دنیا آشکار ساخته است و با ابطال افسانه شکست‌ناپذیری نظام سلطه و به چالش کشیدن ترفند‌ها و طرح‌های خائنانه برخی دولت‌های سرسپرده و مرتجع منطقه در حال تبدیل شدن به یک فرهنگ و مقاومت جهانی است.
هشت سال دفاع مقدس، حدیث ماندگار پایداری، دلاوری و فداکاری ملتی است که در راه دفاع از مکتب، انقلاب و میهن اسلامی خویش، قله های بلند رشادت و شهادت را درنوردید و دشمن را در رسیدن به اهداف خود ناکام گذاشت. تحمیل جنگ هشت ساله به ایران، دومین موج اتحاد و حرکت مردمانی را در پی داشت که برای آزاد زیستن، بهای بسیار پرداخته بودند و در این عرصه، با ایمانشان چنان به مبارزات خود بعد معنوی بخشیدند که از دل مرارت های بی شمار جنگ، ارزش هایی چون شرافت، ایمان، عشق، شجاعت، تدبیر و ایثار تبلور یافت.
 
مرزهای جنوب و غرب کشور هر چند تا دیرزمانی به قربان گاه پاک ترین فرزندان این دیار بدل گشت، ولی ایمان و قدرت روح والای آنان، این خاک را به مکانی مقدس تبدیل کرد که تا امروز سایه حضورشان در آن جا موج می زند و خاک، عطر خود را از وجود آنان وام دارد و اینک چهل سال از آن روزها می گذرد؛ چهل سالی که درشروع آن حضرت امام خمینی رحمه الله به عنوان رهبر و فرمانده کل قوا و فرماندهی عالی جنگ، تشخیص و هدایت راهبردی جنگ را بر عهده داشت و در این مدت با بهره گیری از شیوه ها و تدبیرهای خاص خویش، هشت سال دفاع مقدس را رهبری کرد و شگفتی سیاست مداران دوست و دشمن را برانگیخت و در همان دوران بود که بسیج همگانی و سازمان دهی مردم و نیروهای مسلح، گسترش تشکیلات نظامی، ایجاد هماهنگی و انسجام در نیروهای مسلح، هماهنگی و به کارگیری امکانات پشت جبهه، مقابله با عوامل بازدارنده داخلی و تبلیغات دشمن، تفویض برخی اختیارات و تشویق به نبرد را بیشتر نمایان نمود.
 
اداره کل ورزش و جوانان و سازمان بسیج ورزشکاران استان اردبیل اعلام می دارد باتمام قوا و پشتکار خستگی ناپذیر؛ در تمامی ابعاد؛ پیرو ولایت مطلقه فقیه بوده و وتا آخرین قطره خونشان در مقابل ظلم و جنگ وناعدالتی ایستادگی خواهند کرد.
 
و من الله التوفیق
ارسال نظرات
آخرین اخبار