خبرهای داغ:
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی خبر داد

اجرای 2000 برنامه در چهلمین سالگرد دفاع مقدس در خراسان جنوبی/ افتتاح نمایشگاه "اقتدار چهل" در هفته دفاع مقدس

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی، از افتتاح نمایشگاه " اقتدار چهل" همزمان با هفته دفاع مقدس در حسینیه جماران بیرجند خبر داد و گفت: امسال و در چهلمین سالگرد دفاع مقدس قریب دو هزار برنامه در سطح استان در حال برگزاری است که از این تعداد 100 برنامه شاخص در هفته دفاع مقدس در استان برگزار می شود.
کد خبر: ۹۲۷۵۳۵۰
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سرهنگ غلامرضا فلاحی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی، امروز در نشست خبری تشریح برنامه های چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس در استان، گفت: برنامه های چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس امسال از سوم خرداد ماه در استان آغاز شده و تا پایان سال ادامه دارد.

 وی با بیان اینکه تمرکز برنامه های چهلمین سالگرد دفاع در هفته دفاع مقدس است، عنوان کرد: امسال همه دستگاه ها و سازمان های استان برنامه ها و افتتاح هایشان با نگاه به مقوله 40 سالگی دفاع مقدس در طول سال و در هفته دفاع مقدس برگزار شده و می شود.

فلاحی با اشاره به  شعار محوری هفته دفاع مقدس امسال "ما قوی هستیم" ، افزود: قطعا این عبارت معنا و مفهوم بسیاری در خود نهفته دارد، چراکه همین دفاع مقدس باعث هم افزایی، نقش پذیری ملت ایران در دوران جنگ تحمیلی شد.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) در مقابله با جنگ تحمیلی عراق بر علیه ایران؛ دفاع مقدس را نامگذاری کردند، گفت: راهبرد ذیل این موضوع؛ دفاع همه جانبه بیان شد که قداست بخشی به دفاع مقدس سبب شد تا تمام ملت ایران ؛ پیر، جوان، مرد و زن احساس کنند که باید در این دفاع نقش داشته باشد، و با رهبری داهیانه امام (ره) و ولایت مداری و حضور در صحنه مردم و فداکاری نیروهای مسلح و بسیج مردمی؛ جنگ تحمیلی را با پیروزی پشت سر گذاشتیم.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: اگر چه جنگ تحمیلی خسارات مادی و جانی زیادی به کشور ما وارد کرد  و باعث شهادت 230 هزار رزمنده  و جوان ما شد، اما  دفاع مقدس برکات فراوانی نیز به دنبال داشت.

فلاحی با اشاره به فرمایش امام خمینی (ره) که فرمودند: "به برکت این جنگ تحمیلی و دفاع مقدس توانستیم انقلاب اسلامی را به جهان صادر کردیم و ابهت ابر قدرت های شرق و غرب را بشکنیم" ، افزود: قطعا این از دستاوردهای مهم دفاع مقدس بود که نظام اسلامی، نیروهای مسلح و ملت ایران توانست با دفاع خود در جنگ تحمیلی قدرت بازدارندگی را در سطح جهان به وجود آورد.

وی ادامه داد: این قدرت یکی از دستاوردهای مهم دفاع مقدس که باعث طراحی و ساخت تجهیزات نظامی و مهندسی معکوس به دست جوانان برومند ایرانی شد تا امروز در زمینه موشکی جزء جند کشور برتر دنیا باشیم.

 مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) خودباوری را در جوانان نهادینه کرد: افزود: خودباوری، رشد باورهای دینی، ترویج فرهنگ شهید و شهادت، ایثار از جمله دستاوردها و باورهای دینی دفاع مقدس بود که در ملت ما نهادینه شد.

فلاحی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که فرموند: "دفاع مقدس گنجینه ای تمام نشدنی برای نسل حاضر و آینده است که بایستی به خوبی از آن مراقبت شوند " تصریح کرد: خانواده شهدا، جانبازان، ایثارگران و رزمندگان دفاع مقدس گنجینه ها و ذخیره های انقلاب و دفاع مقدس هستند که باید به سراغ آنها برویم و از تجربیات و خاطرات ارزشمند که در سینه های آنها نهفته است بهره ببریم.

وی تصریح کرد: دشمنان نظام و انقلاب اسلامی سعی دارند فرهنگ غنی و ارزشمند دفاع مقدس را از ذهن جوانان ما پاک کنند لذا ما وظیفه داریم تا قوی تر، اثر بخش تر از قبل موضوع دفاع مقدس را دنبال کنیم تا به ماندگاری آن در آینده کمک کنیم.

برگزاری 100 عنوان برنامه در هفته دفاع مقدس در خراسان جنوبی

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: دو هزار عنوان برنامه در چهلمین سالگرد دفاع مقدس در طول سال 99 در استان در حال برگزاری است که از این تعداد 100 برنامه شاخص در هفته دفاع برگزار می شود.

وی با اشاره با آغاز هفته دفاع مقدس از 31 شهریور ماه با شعار محوری "ما قوی هستیم" بیان کرد: برنامه محوری این هفته سخنرانی ویدئو کنفرانسی رهبر معظم انقلاب با رزمندگان دفاع مقدس و دست اندرکاران حوزه دفاع و حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس است که در 31 شهریور همزمان با سراسر کشور در استان برگزار می شود.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی، از افتتاح نمایشگاه " اقتدار چهل" در هفته دفاع مقدس خبر داد و افزود: این نمایشگاه از ابتکارات، فعالیت و توانمندی ها، تجهیزات سازمان ها و نیروهای مسلح استان است که 31 شهریور در حسینیه جماران بیرجند با حضور نماینده ولی فقیه در استان و مسئولین نظامی و استانی افتتاح می شود.

فلاحی با اشاره به اینکه امسال به علت بیماری کرونا مراسم رژه نیروهای مسلح برگزار نمی شود، گفت: در 31 شهریور از یک میلیون رزمنده دفاع مقدس در سراسر کشور و همزمان از 5 هزار رزمنده در استان خراسان جنوبی به صورت سازمانی چه افرادی که شاغل در ادارات هستند و چه افراد که در هیچ نهادی شاغل نیستند به صورت عمومی تجلیل خواهد شد که در هر شهرستان به یومن 40 سالگی دفاع مقدس از 40 رزمنده تجلیل می شود.

 آغاز احداث یادمان شهدا در بوستان شهدای گمنام بیرجند و باغ موزه دفاع مقدس استان در هفته دفاع مقدس

وی از آغاز ساخت پروژه مرکز فرهنگی باغ موزه دفاع مقدس استان در این هفته خبر داد و گفت: ساخت این موزه مطالبه و خواست مردم، رزمندگان  است که امیدواریم با توجه و حمایت مسئولین و نهادها خصوصا شخص استاندار بتوانیم فاز اول از چهار فاز این پروژه مهم و ارزشمند فرهنگی را که نیاز جامعه و استان است در هفته دفاع مقدس سال آینده افتتاح کنیم.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی با اشاره به شروع ساخت یادمان های شهدا دفاع مقدس در سطح استان همزمان با هفته دفاع مقدس، گفت: ساخت و تکمیل 14 یادمان شهدا با اعتبار 2 میلیارد تومان در سطح استان در دستور کار قرار گرفته که عملیات تکمیل 7 پروژه آغاز شده و احداث 7  یادمان  از جمله بوستان شهدا گمنام پاسداران بیرجند در هفته دفاع مقدس کلنگ زنی و آغاز می شود.

وی ادامه داد: غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدا در سراسر استان، برگزاری نشست های فرماندهان نظامی به صورت مشترک، رونمایی از 10 کتاب صوتی و مکتوب دفاع مقدس، رونمایی از تمر چهلمین سالگرد دفاع مقدس همزمان با افتتاح نمایشگاه " اقتدار چهل" با حضور نماینده ولی فقیه در استان از دیگر برنامه های گرامیداشت هفته دفاع مقدس در خراسان جنوبی است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها