مسئول بسیج دانشجویی استان مازندران در گفت و گو با «بسیج»:
مسئول بسیج دانشجویی استان مازندران گفت:وضعیت نابسامان و منزجر کننده فعلی در شهرداری و شورای شهر‌های استان، یا محصول بی توجهی و غفلت نهاد‌ها و سازمان‌های مذکور است؛ و یا محصول ملاحظه کاری‌های عامدانه حزبی و قبیله ای.
کد خبر: ۹۲۷۵۳۷۵
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳
سید امیر سادات کرمی پیش از ظهر امروز در گفت و گوبا خبرنگاربسیج در ساری، در واکنش بازداشت‌های اخیر تعدادی از اعضای شورای شهر ساری به اتهام فساد اقتصادی گفت: اخبار دستگیری شهرداران و اعضای شورای شهر شهر‌های متعدد استان مازندران به اتهام فساد مالی و اخلاقی، جزو اخبار ثابت رسانه‌های استانی و کشوری در حوزه مبارزه با فساد قرارگرفته است.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان مازندران، افزود:‌این مسئله نه تنها منجر به لکه دار شدن وجاهت و اعتبار و اعتماد این ساختار خدمت رسانی در اذهان عموم مردم شده است، بلکه هزینه‌ای را نیز در حوزه اعتماد عمومی به نظام وارد کرد.

سادات کرمی در ادامه با  قدردانی از زحمات و تلاش‌های شبانه روزی شهرداران و اعضای شورای شهر خدوم، مخلص و مردم دار استان مازندران  اضافه کرد:‌نباید عملکرد این عده تحت شعاع فساد و خیانت برخی افراد نالایق قرار بگیرد؛ اما درهرصورت این لکه ننگ در دامان این ساختار خدمت رسانی استان، که باید دراختیار افراد پاکدست و خویشتن دار و خدوم قرار بگیرد چندسالیست که در منظر تمام مردم متدین و انقلابی استان بزرگ شده است.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با این پرسش که چگونه پای افرادی که مستعد برای فساد و خیانت بوده و لیاقت برتن کردن لباس خدمت را ندارند به این منصب‌ها باز میشود، اضافه کرد:‌مگر نهاد‌های متولی احراز صلاحیت، جدیت و اهتمام لازم را در صلاحیت سنجی گزینه‌های داوطلب برای عضویت در شورا و یا انتخاب بعنوان شهردار بکار نمی‌گیرند؟!

سادات کرمی با تصریح بر انکه مگر سازمان بازرسی نظارت کافی و لازم را از فرآیند‌های مالی شهرداری‌ها انجام نمی‌دهد، افزود:‌مگر حراست کل به وظیفه ذاتی خود در حوزه تخلفات شهرداری و وشورای شهر عمل نمی‌کند؟! که این کشف متعدد فساد در استان خود بی تحرکی و بی توجی و کم‌خاصیتی حراست کل را در وظیفه ذاتی اش در اذهان مردم متصور می‌سازد.

این فعال دانشجویی در ادامه با اظهار به اینکه  مگر نمایندگان مجلس اصلاح قوانین مربوطه فسادزا و تصویب و عمل به اصل شفافیت را جهت هرچه شفاف‌تر شدن عملیات‌های مالی و اعتباری و ... جزو اولویت‌های خود در مجلس نمی‌دانند، تاکید کرد:وضعیت نابسامان و منزجر کننده فعلی در شهرداری و شورای شهر‌های استان، یا محصول بی توجهی و غفلت نهاد‌ها و سازمان‌های مذکور است؛ و یا محصول ملاحظه کاری‌های عامدانه حزبی و قبیله ای.

سادات کرمی با بیان این مطلب در هر صورت (چه عامدانه و چه قاصرانه) باید بعد دستگیری هر عضو شورای شهر و یا هر شهردار به اتهام فساد، مسئولین نهاد‌ها و سازمان‌های مذکور آن استان را نیز به دادگاه فراخواند، اضافه کرد: درصورت احراز قصور و کوتاهی ولو قاصرانه و غیرعمد، سهمی از جرم افراد متهم و ثروت و سرمایه هنگفت به تاراج رفته بیت المال را متعلق به عملکرد نامطلوب و غیرمسئولانه آنان باید دانست؛ که اگر این شد هزینه اهمال و کوتاهی مسئولین مربوطه دراین حوزه افزایش پیدا کرده و درنتیجه می‌توان به سیر نزولی تولید فساد در شهرداری و شورای شهر‌های این استان انقلابی و شهیدپرور امیدوار بود.


ارسال نظرات
پر بیننده ها