خبرهای داغ:

ضرورت افزایش توجه عمومی به اصول بهداشتی در فصل سرما

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به آغاز فصل سرما در استان، ضرورت افزایش توجه عمومی نسبت به رعایت اصول بهداشتی به‌منظور پیشگیری از شیوع بیشتر كرونا ویروس را یادآور شد.
کد خبر: ۹۲۷۵۴۵۲
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۳

مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز با بیان اینکه هر ساله در این ایام شاهد شیوع آنفولانزای فصلی در استان هستیم، بر موقعیت ویژه امسال در زمینه بیماری‌های تنفسی فصلی تأکید کرد و مهم‌ترین راه کاهش خطرات را افزایش آگاهی و توجه عمومی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی عنوان کرد.

وی با اشاره به اهمیت بهره‌مندی از تجارب بین‌المللی و یافته‌های علمی برای برنامه‌ریزی مناسب بر اساس شرایط ویژه استان در فصل سرما، از اعضای این ستاد خواست تا پیگیری این موضوع را در اولویت اقدامات و برنامه‌های خود قرار دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز در ادامه به بررسی آخرین موارد ابتلای کارکنان دانشگاه به کروناویروس پرداخت و تلاش برای حفظ سلامت آنان را یک رسالت ویژه خواند.

پیگیری دلایل شیوع کروناویروس در شهرهای استان بر اساس آخرین آمارهای اعلام شده، دیگر محور مورد بررسی رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز در نشست امروز بود که نسبت به بازدید اعضای ستاد از شهرهای دارای شیوع بالا و برگزاری نشست‌های مشورتی با مسؤلان شهرستان‌ها برای مدیریت صحیح بیماری تصمیم‌گیری شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه در روزهای اخیر با روند افزایشی ابتلا در استان مواجه بوده‌ایم، بر ضرورت گسترش اطلاع‌رسانی عمومی در این زمینه برای حفظ سلامت عمومی تأکید کرد.

استفاده از توانمندی‌های پزشکان خانواده در خدمت‌رسانی به موارد مشکوک و یا دارای علامت کروناویروس، خدمات مراکز ۱۶ ساعته استان، روند نمونه‌گیری در آزمایشگاه‌های تشخیصی، چگونگی پذیرش و بستری بیماران، موارد ابتلا به تفکیک شهرهای استان و فعالیت بیمارستان پشتیبان دیگر محورهای مورد پیگیری لطفی در نشست امروز بود.

محسن مقدمی، معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشكی شیراز و رئیس کمیته علمی ستاد دانشگاهی مدیریت کروناویروس نیز در این نشست بر برنامه‌ریزی در سطوح کلان برای کاهش پیامدهای فصل سرما تأکید کرد.

همچنین علی اکبری، معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی شیراز گزارشی از روند بستری و ارائه خدمات درمانی به بیماران کروناویروس در بیمارستان‌های استان ارائه کرد.

از دیگر محورهای نشست امروز، گزارشی از وضعیت کشور برزیل در زمینه کروناویروس با حضور اورنگ ایلامی، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی شیراز بود.

در این گزارش با اشاره به موارد بالای شیوع و مرگ و میر ناشی از کروناویروس در کشور برزیل، تدابیر این کشور برای مهار این چالش مطرح و مورد بررسی اعضای ستاد قرار گرفت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها