خبرهای داغ:
مسئول حوزه علمیه منصوریه شیراز چند اصل حسینی بودن را برشمرد و گفت: ترس از خداوند، الگوشناسی پیامبر(ص) و نشست و برخاست با نیکان از جمله این اصول هستند.
کد خبر: ۹۲۷۵۴۵۳
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۵

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین علیرضا حدائق، مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس در همایش عزاداران حسینی ویژه فرزندان طلاب و روحانیان که در مرکز آموزشی امام هادی(ع) در شیراز برگزار شد، به چند اصل کلی حسینی بودن اشاره کرد و گفت: امام حسین(ع) فرمود نخستین اصل ترس از خداوند است، یاد خداوند انسان را بزرگ می‌کند.

وی، آشنایی مردم با خداوند را از جمله وظایف مهم روحانیان برشمرد و گفت: آسیب‌هایی که در جامعه می‌بینیم از بی‌دینی است، برای کسی که خدا در مقابل آن عظمت پیدا کرد دنیا با همه عظمت نزد او کوچک خواهد شد.

حدائق، الگوشناسی پیامبر(ص) را دومین اصل حسینی بودن دانست و اضافه کرد: ضعفی که مردم امروز جامعه دارند الگوشناسی است، گاهی به یک فرد می‌گویید ۵ حدیث از حضرت امیرالمؤمنین(ع) بخوانید نمی‌تواند، الگوشناسی نقشه راه است.

مسئول مدرسه علمیه منصوریه با بیان اینكه سومین رکن حسینی بودن رفت‌وآمد با نیکان و مؤمنان است، گفت: امام رضا(ع) می‌فرماید: اگر با آدم آلوده دوستی کردید طبع شما طبع بدی را می‌دزدد اما شما نمی‌فهمید. حضرت سجاد(ع) به امام باقر(ع) سفارش کرد، با پنج گروه رفاقت نکن و همسر و هم خوراک نشو، این گروه‌ها سم هستند، نخستین گروهی که امام از دوستی با آنان نهی کرد، این بود که با انسان گنه‌کار دوستی نکند؛ چراکه برای این فرد خداوند مهم نیست، انسان فاسد به یک‌ لقمه انسان را می‌فروشد. انسان دروغ‌گو نیز به درد دوستی نمی‌خورد، همچنین از انسان‌های احمق و دارای حماقت بپرهیزید، چهارمین گروهی که باید از آن دوری کرد انسان‌های بخیل هستند و پنجمین گروه نیز افرادی که حرمت خانواده را رعایت نمی‌کنند.

مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس یادآور شد: در یکی از خطبه‌های سیدالشهدا(ع) آمده است، در روز عاشورا یکی از افراد به حضرت فرمود از جنگ کوتاه بیایید و بیعت کنید، شاید امروزه نیز این مورد برای ما به وجود بیاید و برخی افراد یا مسئولان بگویند صحبت در مورد فلان کار را نکنید، حضرت در پاسخ به فرد کوفی فرمود، بن زیاد من را بین دو کار جنگیدن و ذلت گذاشته است، اما من زیر بار ذلت نمی‌روم، الگوی ما نیز سیدالشهدا(ع) است؛ چرا که حضرت همه‌ چیز خود را داد اما از عقیده‌اش عقب‌نشینی نکرد.

وی افزود: امام سجاد(ع) فرموده است، تمام کسانی که كربلا آمدند و در قتل امام حسین(ع) شرکت کردند قربة‌ الی‌الله آمدند؛ لذا امروز نیز اگر از تبلیغات دشمنان غافل شدیم دین را از دست خواهیم داد، آیا ما به‌ اندازه تلاش باطل دشمنان کار می‌کنیم.

حدائق با یادآوری حدیثی از حضرت علی(ع) كه فرمود اگر عبرت نگیرید روزگار با شما همان کار را خواهد کرد که با گذشتگان کرده است، گفت: از ۲۰ هزار نفر که نامه‌ نوشتند و قرار بود از یاران امام حسین(ع) باشند فقط ۷۲ نفر ماندند، یا حسین(ع) گفتن کجا و با حسین(ع) ماندن کجا، پس باید فرهنگ حسینی را اجرا کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها