خبرهای داغ:

روند صعوی بیماران بستری کرونا در کرمانشاه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، از روند صعوی بیماران بستری کرونا در استان خبر داد و گفت: افزایش تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان بسیار نگران‌کننده است.
کد خبر: ۹۲۷۵۵۴۶
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۰

دکتر مرادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج از کرمانشاه: افزایش تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان را بسیار نگران‌کننده دانست و اظهار داشت: روند صعوی بیماران بستری در استان نگران کننده است، هنگامی که آمار مبتلایان بیشتر شود جامعه آلوده‌تر شده و افراد ناقل هم بیشتر خواهد بود.

وی ادامه داد: طی 10 روز گذشته تاکنون تعداد بیماران کمتر از 2 برابر شده یعنی از تعداد 170 بیمار به بیش از 300 نفر بیماری بستری با تشخیص قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان رسیده‌ایم که با افزایش آمار بستری به تبع تعداد بیماران آی‌.سی.یو و اینتوبه نیز افزایش می‌یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه کرونا را باید همچنان جدی گرفت، افزود: باور کنید که کرونا افسانه و یا موضوعی عادی و کم ارزش نیست و گواه این ادعا بیش از ۵۵۰ فوت شده در استان است که در صف آنان مدافعان دلیر سلامت هم قرار دارند و بدانیم که هر کوتاهی و بی توجهی ما تیری است که بر جانی می‌نشیند و خانواده‌ای را برای همیشه داغدار می‌کند.

مرادی در ادامه به بازگشایی مدارس و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید کرد و گفت: دانش‌آموزان و دانشجویان تمام نکات بهداشتی در مدارس و دانشگاهی را رعایت کنند.

وی از خانواده‌ها خواست که رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را به فرزندان خود آموزش دهند و اضافه کرد: دانش‌آموزان ابتدایی را آموزش دهید که در مدرسه از دست‌کاری کردن ماسک پرهیز کنند و آن را هرگز با همکلاسی خود تعویض نکنند در ضمن فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

مرادی با بیان اینکه حضور در مدرسه اختیاری است، تصریح کرد: بهتر است برای دانش‌آموزانی که با داشتن امکانات شرایط آموزش آنلاین فراهم است با این روش آموزش خود را پیگیر باشند.

وی خاطرنشان کرد: شیوع بیماری آنفولانزای فصلی و همزمانی آن باکرونا  احتمال افزایش مبتلایان را بالا می‌برد، این روزها شست‌و‌شوی دست‌ها، ماسک زدن و رعایت فاصله فیزیکی را برای پیشگیری از ابتلا به کرونا ویروس باید جدی بگیریم.

مرادی در پایان، متذکر شد: در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی و بی‌توجهی مردم به پروتکل‌ها احتمال افزایش آمار در فصل پاییز دور از انتظار نیست.

ارسال نظرات
آخرین اخبار