مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران، در حاشیه تور رسانه‌ای بازدید خبرنگاران از مدارس تهران:

بیش از ۵۰ درصد کلاس‌های فرسوده با وجود شرایط اقتصادی در کشور تخریب و بازسازی شدند

تور رسانه‌ای بازدید از مدارس تهران با حضور جمعی از خبرنگاران انجام و در پایان نیز نشست خبری اصحاب رسانه با مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران، برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۷۵۵۷۰
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۲

به گزارش سرویس سپاه استان تهران خبرگزاری بسیج، در این نشست که در مدرسه نوجوانان انقلاب واقع در منطقه 4 آموزش و پرورش شهرتهران برگزار شد، علی شهری مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران، ضمن تقدیر و تشکر از تمامی خیرین گرانقدر مدرسه ساز، اظهار کرد: کار و فعالیت خیرین مدرسه ساز در طول بیش از دو دهه نهال مدرسه سازی را ارزشمند و شکوفا کرده است.

وی افزود: با توجه به تمام شرایط سختی که اکنون با آن مواجه هستیم، از جمله جنگ اقتصادی که در مقابله با دشمنان هستیم، مدرسه سازی ادامه دارد؛ در شرایط کنونی در کشور بیش از ۵۰ درصد کلاس‌های فرسوده تخریب و بازسازی شدند و بیش از ۳۵ درصد کلاس‌های درس نیز با دانش روز مهندسان نوسازی مدارس، مقاوم سازی شدند.

شهری با بیان اینکه دولت محترم نیز به اهمیت مدرسه سازی اشراف دارد، خاطرنشان کرد: دولتمردان نیز به کار مدرسه سازی توجه ویژه‌ای دارند، مقام معظم رهبری نیز در آغاز سال تحصیلی معلمان را افسران پیشرفت سپاه کشور دانسته‌اند و به نظام تعليم و تربيت كشور عنايت بسيار ويژه دارند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران با اشاره به اینکه مدرسه نوجوانان در منطقه 4 می‌تواند الگویی برای تمام کشور باشد بیان کرد: به دلیل مهاجرت‌های فراوان به تهران، تراکم دانش‌آموزی در کلاس‌ها متفاوت شده است. تعدادی از مدارس تهران فرسوده است، اما در مجموع باید در تهران به تامین فضای آموزشی توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

وی گفت: در مدت زمانی پنج ساله در تهران باید حداقل ۱۲ هزار کلاس درس ایجاد کنیم که منابع آن نیز توسط دولت، خیرین  و و نهادها و بنيادهاي مسئولیت پذیر تامین می‌شود.

شهری افزود: در بخش اول ۶۰ درصد کمک خیرین را داشته‌ایم، در بخش دولت نیز بیش از عدد تعیین شده، اعتبار اختصاص پیدا کرده است، اما در بخش سوم نیز باید تلاش بیشتری صورت گیرد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران تصریح کرد: در بخش مسئولیت اجتماعی تقاضا دارم مشکلات آموزش و پرورش را تبیین کنیم و در پویش آجر به آجر مردم را فرابخوانیم تا بتوانیم در این بخش نیز به مدرسه سازی کمک شایانی کنیم.

وی گفت: پویش ملی آجر به آجر نیز در راستای جلب کمک‌های خرد مردمی راه‌اندازی شده است و به نتایج ارزشمندی نیز دست یافته‌ایم. امیدوارم با کمک حتی یک آجر که با مشارکت مردم انجام می‌شود بتوانیم مدارس استان تهران را به شرایط مطلوب برسانیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار