خبرهای داغ:
‍ ‍ فرماندار شهرستان آوج

دفاع مقدس، بخشی از هویت ملی و مذهبی ایرانیان است

علیرضایی گفت: تاریخ دفاع مقدس بخشی از هویت ملی و مذهبی ایرانیان است که بدون مطالعه این قطعه از تاریخ معاصر نمی توان به تحلیل درست و دقیقی از شخصیت فرهنگی و اجتماعی ایرانیان دست یافت.
کد خبر: ۹۲۷۵۸۲۸
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، جلسه ستاد بزرگداشت چهلمین سالروز هفته دفاع مقدس به ریاست علیرضایی فرماندار شهرستان آوج و با حضور حجت الاسلام والمسلمین هاشمی امام جمعه آوج، سرهنگ ربیعی فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع)، سرهنگ منصوری فرمانده نیروی انتظامی و جمعی از مدیران ادارات و شهری برگزار شد.

نصرت اله علیرضایی در این جلسه بیان کرد: هویت ایرانی و اسلامی مهمترین گمشده ایرانیان در بیش از یکصد سال اخیر بود که در سایه پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس،ملت ایران در پی احیای این هویت و دستیابی به عزت بودند.

وی افزود: تاریخ دفاع مقدس بخشی از هویت ملی و مذهبی ایرانیان است که بدون مطالعه این قطعه از تاریخ معاصر نمی توان به تحلیل درست و دقیقی از شخصیت فرهنگی و اجتماعی ایرانیان دست یافت.

فرماندار شهرستان آوج گفت: مهمترین مساله ای که باید در تحلیل و ارزیابی دفاع مقدس و نسبت آن با شرایط فعلی در نظر گرفته شود،تشریح و تبیین نظام های ارزشی و گفتمان های متفات بین دو نسل دفاع مقدس و نسل جدید است و همه تلاش ها باید معطوف به شیوه های پیوند بین این گفتمان ها و تعامل و گفت و گوی فیمابین آنها باشد.

علیرضایی افزود: کمتر خانواده ای در ایران یافت می شود که نسبتی و پیوندی با دفاع مقدس نداشته باشد لذا این قطعه از تاریخ ایران متعلق به عموم مردم است و نباید آن را محدود به قشر خاصی کرد.

وی در پایان بر پاسداشت و بزرگداشت این مناسبت از سوی مدیران ادارات از طریق اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و اجتماعی،دیدار با خانواده های شهدا و ایثارگران،فضاسازی اداری و تبلیغات محیطی توسط شهرداریها و استفاده از کلمات قصار امام راحل ره و مقام معظم رهبری در سربرگ مکاتبات اداری تاکید کرد.
۱۰۱۰/پ۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها