خبرهای داغ:

برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان سرخه

جلسه شورای فرهنگ عمومی با دستور جلسه راهکار‌های اجرایی پروتکل‌های بهداشتی با موضوع کرونا در شهرستان سرخه برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۷۵۸۷۲
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از سرخه، جلسه شورای فرهنگ عمومی با دستور جلسه راهکار‌های اجرایی پروتکل‌های بهداشتی با موضوع کرونا در شهرستان سرخه برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمین مصطفی فاطمی بصیر اظهار داشت: موضوع دستور کار دراین جلسه را پیرامون مدیریت روش‌های اجرایی پروتکل‌های بهداشتی در فضای عمومی شهرستان مطرح می‌کنیم، این روز‌ها متاسفانه شاهد نوعی کم توجهی بهداشتی در میان مردم هستیم که به صلاح نیست.
وی بیان داشت: مدیر مرکز بهداشت توصیه‌های لازم را دراجرایی شدن پروتکل‌های مهم مد نظر قراردهند و در فضای مجازی که متقاضیان زیاد دارد اطلاع رسانی شود، از دستکش وماسک استفاده شود.
امام جمعه سرخه با اشاره به اینکه نظارت کامل بر عرضه مواد غذایی روباز، نظارت برنانوایی‌ها، همکاری با کسانی که دارای بیمار خاص هستند و. اجنتاب از تجمع در فضای محدود و بسته این‌ها باید فرهنگ سازی شود، گفت: در جامعه مروج الزامات بهداشتی باشیم راهکار‌های اجرایی در مقابله با ویروس کرونا باید درفضای مجازی وحقیقی حتی از تریبون‌های نماز جمعه وجماعت به مردم اطاع رسانی شود.
در ادامه لیلا اسکندری مدیر مرکز بهداشت سرخه در خصوص طرح هر خانه یک پایگاه سلامت است؛ اظهار داشت: براساس این طرح در هر خانواده یک فردی که بالای ۱۸ سال داشته باشد و سوادبالای ۸ سال داشته باشد به عنوان سفیر سلامت جذب می‌شود و نکات آموزشی را به آن‌ها آموزش می‌دهیم و برای خانواده خود یک سفر سلامت می‌شود.
وی افزود: ۲۱ بسته آموزشی در نظر داریم که اولین پکیج آموزشی در خصوص کرونا می‌باشد تا بتواینم تمام خانواده‌ها را درزمینه کرونا توانمند کنیم.
در پایان علی فیض رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی گزارشی از اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری قرآنی در دوره کرونا از جمله مسابقات قرآنی، پویش سپاس معلم، مسابقات نقاشی با موضوع کرونا، ساخت کلیپ کوتاه با پویش در خانه بمانیم را ارائه کردند./ع
ارسال نظرات
پر بیننده ها