معاون سیاسی، امنیتی استانداری خراسان رضوی خبر داد؛

افتتاح نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس در مشهد

معاون سیاسی استانداری خراسان رضوی از افتتاح نمایشگاه دستاوردهای چهل ساله دفاع مقدس همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس در نمایشگاه بین‌المللی مشهد خبر داد.
کد خبر: ۹۲۷۵۸۸۸
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حسن جعفری، امروز در نشست خبری بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در محل استانداری خراسان رضوی، اظهار کرد: در راستای تبیین برنامه‌ها و دستاورد‌های چهار دهه دفاع مقدس و مقاومت برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته و در طول هفته تلاش بر این است تا دستاورد‌های دفاع مقدس و مقاومت را به‌صورت الگوی عینی و دست‌یافتنی که ملموس است با بهره‌گیری از بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری منتشر کنیم.

وی ادامه داد: بر این اساس در این هفته و تا پایان سال ترویج مفاهیم و ارزش‌های دفاع مقدس و آثاری که این مفاهیم را نشان می‌دهند در دستور کار است. بنای معرفی و انتشار دستاورد‌های دفاع مقدس در بخش بین‌الملل به‌ویژه در حوزه‌های مقاومت و پایداری را داریم؛ لذا ساختاری در حوزه مرکز تحت‌عنوان ستاد مرکزی چهلمین سالگرد دفاع مقدس ایجاد و در پی آن نیز ستاد استانی چهلمین سالگرد دفاع مقدس تشکیل با دبیری سردار یوسفعلی‌زاده تشکیل شد.

معاون سیاسی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: همچنین ستاد داخلی بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و نیرو‌های مسلح در استان ایجاد شده که برنامه‌ریزی‌هایی نیز در این حوزه خواهند داشت ضمن اینکه در حوزه شهرستان‌‎ها نیز به ریاست فرماندار و دبیری فرمانده سپاه شهرستان نیز ستاد گرامیداشت هر شهرستان تشکیل شد.

وی تصریح کرد: تشکیل ۱۲ کمیته تخصصی و موضوعی را در حوزه ستاد استانی داشتیم که تا امروز ۱۷ جلسه استانی و شهرستانی در این حوزه انجام شده و یک زمانبندی صورت گرفت که از سوم خرداد تا پایان اسفند ۹۹ و طی ۴۳ هفته اقدامات برای این ایام مشخص شده و توسط ستاد پیگیری خواهد شد.

جعفری اضافه کرد: ۶۶ عنوان برنامه و پیشنهاد در حوزه مربوط به حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تهیه، طراحی و در ستاد استانی تصویب و به تمامی دستگاه‌های اجرایی استان و شهرستان‌ها ابلاغ شده است.

معاون استانداری خراسان رضوی گفت: تشکیل ستاد اجرایی نمایشگاه دستاورد‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت را در حوزه استان داشتیم که با حضور نمایندگان تام‌الاختیار دستگاه‌های اجرایی و نیرو‌های مسلح تاکنون ۱۵ کمیته اجرایی متناسب با نیاز‌های مختلف ستاد برگزار شده و برای هر کمیته مسئولیت خاصی مشخص شده است، ضمن اینکه احکام آن کمیته نیز صادر و مشغول فعالیت در این راستا هستند.

وی افزود: جلسات متعددی در قالب ستاد اجرایی نمایشگاه برگزار شده که همه دستگاه‌ها بتوانند حضور فعالی را در نمایشگاه داشته باشند و دستاورد‌های خود را در حوزه‌های مختلف فرهنگی، هنری، اجتماعی، علمی، دفاعی و صنعتی در معرض نمایش عمومی بگذارند. بررسی اماکن مناسب برای برپایی نمایشگاه در دستور کار بوده که در نهایت مکان نمایشگاه بین‌المللی مشهد برای جانمایی کمیته‌ها تعیین شد و غرفه‌های کمیته‌ها در حال تدارک و آماده‌سازی است که همزمان با ۳۱ شهریور افتتاح خواهد شد.

معاون استانداری خراسان رضوی اضافه کرد: برای دستگاه‌ها نیز یک ظرفیت نظارتی در ارزیابی عملکرد ایجاد شده که برحسب برنامه‌ریزی و فعالیتی که دارند نظارت‌هایی را در حوزه استانی و شهرستانی در این خصوص شاهد خواهیم بود.

وی بیان کرد: ویژه‌برنامه‌هایی نیز در این ایام خواهیم داشت که یکی از آن ویژه‌برنامه‌ها دیدار تصویری رهبر معظم انقلاب با پیشکسوتان جهاد و مقاومت به‌صورت زنده خواهد بود که این برنامه همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس به‌صورت سراسری از رسانه ملی نیز پخش خواهد شد.

جعفری افزود: برنامه مرکزی این دیدار در نمایشگاه بین‌المللی مشهد پیش‌بینی شده که در این برنامه، خدمت پیشکسوتان عرصه دفاع مقدس و مقاومت خواهیم بود و به هر دستگاهی اجازه داده شده تا در صورت فراهم کردن امکانات صوتی و تصویری و مکان مناسب با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی از پیشکسوتان دفاع مقدس آن دستگاه دعوت و از این برنامه بهره‌مند شوند.

معاون استاندار خراسان رضوی ادامه داد: در استان نیز ۱۰۰ هزار نفر در مراسم دیدار تصویری با رهبر معظم انقلاب حضور پیدا خواهند کرد. همچنین برپایی نمایشگاه دستاورد‌های دفاع مقدس و مقاومت نیز از دیگر برنامه‌های ویژه این ایام است که دستاورد‌های چهل ساله دفاع مقدس را معرفی خواهند کرد.

وی اضافه کرد: تجلیل از پیشکسوتان جهاد و مقاومت در طول هفته دفاع مقدس را داریم که به‌صورت ویژه این برنامه در حوزه استان در مراسمی که برگزار خواهد شد ۲۰۰ نفر از پیشکسوتان حوزه جهاد و مقاومت در استان به‌صورت خاص تجلیل و مابقی در سطح استان توسط دستگاه‌های مربوطه مورد تجلیل و تقدیر قرار خواهند گرفت.

جعفری تصریح کرد: افتتاح ساختمان مرکز اسناد و کتابخانه تخصصی، مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خراسان رضوی با زیربنای ۳۰۰۰ متر مربع به‌صورت متمرکز از تهران و با حضور رئیس مجلس و همزمان با هشت استان دیگر را در هفته دفاع مقدس خواهیم داشت.

معاون استانداری خراسان رضوی گفت: این فضایی که قرار است افتتاح شود اولین فاز اجرای پروژه عمرانی مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس است که فاز‌های بعدی نیز در حال اجراست و در برنامه‌های بعدی به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی ابراز کرد: نکته مهمی که در این خصوص لازم است بگویم این است که اجرای برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس توسط دستگاه‌ها تا پایان اسفندماه سال جاری تداوم دارد و هر یک از دستگاه‌ها بناست در دو نوبت گزارش خود را ارائه دهند که گزارش اول ۱۵ مهر ۹۹ و گزارش دوم نیز ۲۵ بهمن‌ماه سال جاری خواهد بود و امید داریم جمع‌بندی خوبی در راستای برنامه‌های گرامی‌داشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس داشته باشیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار