مسابقات قرآن و اذان در سپاه قمربنی هاشم علیه السلام

مسابقات قرآن و اذان مرحله نیمه نهایی ویژه کارکنان شاغل سپاه قمربنی هاشم علیه السلام استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۷۵۹۹۱
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ مرحله نیمه نهایی مسابقات اذان و قرآن ویژه کارکنان شاغل برادر در حسینیه آیت الله بهاءالدینی سپاه استان چهارمحال و بختیاری با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سیدامان الله حسینی صدر، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم علیه السلام  برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی صدر در جمع حافظان و قاریان قرآن کریم به تشریح برخی از ویژگی های قرآن از منظر امام علی علیه السلام در نهج البلاغه پرداخت.

وی افزود:  از نظر مولای متقیان حضرت علی علیه السلام با توجه به خطبه 183، قرآن کریم فرمانده ای بازدارنده و حجت خداوند بر آفریدگان است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم علیه السلام خاطرنشان کرد: بر اساس فرمایشات امام علی علیه السلام، خداوند نورانیت قرآن را تکمیل کرده و پیامبر را هنگامی از این جهان برد که این قرآن تماماً نازل شده بود.

وی گفت: امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام تأکید می فرمایند؛ که قرآن را بزرگ بشمارید و این کتاب آسمانی را آن گونه بزرگ بشمارید که خداوند فرموده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی صدر، با اشاره به مظلومیت قرآن و نهج البلاغه در جامعه، گفته ی جرج جرداق مسیحی را یادآوری کرد که گفته 220 بار نهج البلاغه را خواندم، و در ادامه انس بیشتر مسلمین با نهج البلاغه را بعنوان برادر قرآن مورد تأکید قرار داد.

مسئول روابط عمومی و تبلیغات سپاه قمربنی هاشم علیه السلام نیز در حاشیه این برنامه به خبرنگار ما گفت: در این مرحله از مسابقات اذان و قرآن 60 نفر از برادران پاسدار سپاه قمربنی هاشم علیه السلام حضور داشتند که در رشته های اذان، ترتیل، تحقیق و حفظ با هم رقابت کردند.

ذوالفقار یوسفی، ادامه داد: مسابقات قرآن ویژه خوهران شاغل سپاه قمربنی هاشم علیه السلام نیز با رقابت 20 نفر از منتخبان در رشته های مفاهیم، حفظ و قرائت در روزهای گذشته برگزار شده است.

گفتنی است: مرحله کشوری مسابقات قرآن و اذان کارکنان شاغل سپاه در آبان ماه به میزبانی مشهد مقدس برگزار می شود و در صورت مهیا نبودن شرایط حضور منتخبان به خاطر شیوع ویروس منحوس کرونا، مرحله نهایی آزمون به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات