ضرورت بررسی راهکارهای احیای واحدهای صنعتی تعطیل در لرستان

وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی گفت: بررسی طرح‌های نیمه تمامی که توسط این وزارتخانه در استان لرستان باقی مانده است تکمیل، بررسی واحدهای نیمه فعال و همچنین بررسی راهکارهای احیای واحدهای صنعتی که به طور کامل تعطیل شده‌اند از جمله موارد مورد بررسی در سفر معاون وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی است.
کد خبر: ۹۲۷۶۱۰۳
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی امروز در دیدار با وزیر  تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاون وی که در محل  وزارتخانه کار و رفاه اجتماعی انجام گرفت پس از ارائه  گزارشی از وضعیت فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی استان لرستان اظهار داشت:در لرستان  ظرفیت‌هایی وجودی دارد که در  صورت توجه و بالفعل کردن آنها می‌توانند در رشد، توسعه فرهنگی و اقتصادی استان موثر باشد و چهره استان را از همه جهات متحول کند.

وی افزود: با توجه برخورداری این وزارتخانه از شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، صندوق بیمه‌های تامین اجتماعی، هلدینگ‌های بازنشستگی کشوری، صندوق بازنشستگی فولاد و دو بانک مرتبط با این وزارتخانه توانایی بالایی جهت  ورود به استان لرستان و کاهش بخش قابل توجهی از نرخ بیکاری در استان دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان عنوان کرد: وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی  می‌تواند صنعت،کشاورزی، دامپروری و گردشگری را در استان احیا کند.

محمد شریعتمداری وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی نیز در این دیدار مردم استان لرستان‌ را مردمی با ایمان و محب اهل بیت عصمت و طهارت (ع) دانست و اظهار داشت: مردم استان لرستان در پیروری، تداوم انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس افتخار آفرینی کردند.

وی با اشاره به گزارش ارائه شده توسط نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان و تشکر از پیگیری‌های وی افزود: به‌زودی منصوری معاون امور توسعه و اشتغال وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی به همراه هیئتی به استان لرستان سفر کرده و بر اساس گزارش مکتوب نماینده ولی‌فقیه با دستگاه‌های مرتبط موضوعات طرح شده را بررسی می‌کنند.

وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی عنوان کرد: بررسی طرح‌های نیمه تمامی که توسط این وزارتخانه در استان لرستان باقی مانده است تکمیل، بررسی واحدهای نیمه فعال  و همچنین بررسی راهکارهای احیای واحدهای صنعتی که به طور کامل تعطیل شده‌اند از جمله موارد مورد بررسی در سفر معاون وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی است.

وی بیان کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان لرستان نسبت به واحدهای جدیدی که در زمان یک سال می‌توانند به بهره‌برداری برسند مانند صنایع تبدیلی در محصولات باغی، کشاورزی و دامپروری و همچنین ایجاد مشاغل خانگی موافقت می‌کند.

شریعتمداری گفت: جهت موارد بررسی شده در سفر معاون وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی تمام صندوق‌ها و بانک‌های مرتبط با این  وزارتخانه موظف به همکاری هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات