خبرهای داغ:
در سالگرد شهادت شهید مدافع حرم حسین تابسته، یاد و خاطره این شهید در برنامه قرار عاشقی به مناسبت چهل سالگی دفاع مقدس در شاهرود گرامیداشته شد.
کد خبر: ۹۲۷۶۱۲۳
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، به مناسبت چهل سالگی دفاع مقدس و به همت معاونت فرهنگی هنری سپاه شاهرود و کانون جوانان بسیج این شهر، برنامه قرار عاشقی پنجشنبه‌ها این هفته به مناسبت سالگرد شهادت شهید مدافع حرم حسین تابسته در منزل مادر شهید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.
در این برنامه که با ذکر اهل بیت علیهم السلام برگزار شد، حجت الاسلام سیدرضا مرتضوی معاونت تعلیم و تربیت سپاه شاهرود در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام راحل با تاکید بر حرکت در مسیر شهدا، برگزاری این مراسمات را در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تحقق منویات رهبر انقلاب اسلامی در نشر و تبیین فرهنگ دفاع بین نسل جوان تاکید کرد.
لازم به ذکر است شهید مدافع حرم حسین تابسته متولد ۱۳۴۶ مهدیشهر است که در ۲۱ شهریور ماه سال ۱۳۹۳ در سوریه در دفاع از حرم حضرت زینب (س) به فیض شهادت نائل شد و در گلزار شهدای شاهرود آرام گرفت.
وی اولین شهید مدافع حرم شهرستان شاهرود و جمعی گروه پدافند هوایی ۱۰ محرم بوده است و همکاران، خانواده و دو فرزند خود را در حالی تنها گذاشت که ۴۷ سال سن داشت و همواره در لباس خدمت به مردم ایران اسلامی از هیچ کوششی فروگذار نکرد.
یکی از همکارانش می‌گفت:: اقامه نماز اول وقت بزرگترین خصوصیت این شهید بود. نه تنها خود او نماز اول وقت را همواره برپا می‌داشست بلکه به همه ما نیز توصیه می‌کرد تا به این مهم اهتمام داشته باشیم.
یکی از دوستان شهید، شادابی و شوخ طبعی شهید تابسته را مثال زدنی خواند و اظهار داشت: در هر زمانی که به لحاظ فشار مسائل کاری برای ما و همکارانمان مشکل یا ناراحتی پیش می‌آمد، سعی می‌کرد تا فشار روانی را از روی ما بردارد.
نکته قابل ذکر دیگر، وجدان کاری آن شهید بود؛ با آنکه در ابتدای کار رابطه زیادی با وی نداشتم، اما به مرور راهنمایی‌های "حسین" به بنده و همکاران جوان مجموعه در بسیاری از موراد برایمان خاطره ساز شده است.
همکار شهید تابسته در انتها، مدت آشنایی خود را با وی را ۱۳ سال عنوان کرد و گفت: در رابطه با این مدت همکاری تنها چیزی را که می‌توانم بگویم این است که ما یک الگو را از دست دادیم.
دیگر دوست و همکار شهید تابسته نیز ایثار و از خود گذشتگی او را زبانزد دانست و گفت: حسین تابسته برای خود زندگی نمی‌کرد. عجم اکرامی، با اشاره به این موضوع که هر کاری برای خدا باشد، رنگ خدایی دارد، اظهار داشت: "حسین" کارش همواره برای خدا بود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها