خبرهای داغ:

دیدار مسئول و جمعی از اعضای بسیج رسانه خوزستان با خانواده شهید فرجوانی

مسئول و جمعی از اعضای بسیج رسانه خوزستان روز پنجشنبه به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس با خانواده شهیدان فرجوانی در اهواز دیدار کرده و یاد و خاطره این شهدای والا مقام را گرامی داشتند.
کد خبر: ۹۲۷۶۱۹۱
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸

به گزارش بسیج ، روز پنجشنبه و در آستانه فرا رسیدن هفته دفاع مقدس جمعی از اعضای بسیج رسانه و خانه مطبوعات خوزستان به پاس گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان ابراهیم و اسماعیل فرجوانی از شهدای دوران دفاع مقدس با خانم احمدیان مادر این شهیدان والا مقام و جانباز نسرین فرجوانی دیدار کردند.
در این دیدار که برای ارج نهادن به خانواده شامخ شهدا صورت گرفت، مادر شهیدان فرجوانی خاطراتی از زندگی شهید اسماعیل و ابراهیم فرجوانی و آخرین روزهای شهادت این شهدای والامقام بیان، و تداوم راه شهدا و تبعیت از ولایت فقیه را از اولویت ها برای حفظ آرمان های انقلاب برشمرد. 
در این دیدار مسوولان بسیج رسانه خوزستان با اهدای لوح و تابلوی نفیس از مادر این شهدای والامقام تقدیر کردند.
اسماعیل و ابراهیم فرجوانی از شهدای شاخص و به نام خوزستان ، در راه دفاع از مرزهای  میهن اسلامی جان خود را نثار کردند.
پیکر پاک و مطهر شهید اسماعیل فرجوانی پس از ۱۸ سال در خاک عراق تفحص و به میهن اسلامی بازگشت.
شهید اسماعیل فرجوانی در عملیات های گوناگون از شکست محاصره آبادان تا عملیات کربلای چهار که در سال ۱۳۶۵ رخ داد، حماسه‌های ناب از خود به یادگار گذاشت.
شهید اسماعیل هشت نوبت در طول دفاع مقدس مجروح شد و در عملیات بدر دست راستش قطع شد اما او باز هم پس از بهبودی عازم جبهه می‌شد.
روزهای پر افتخار دفاع مقدس مردم ایران در برابر دنیای ظلم وستم سپری شد اما دی سال ۱۳۶۵ موعد انجام عملیات کربلای چهار بود که شهید اسماعیل فرجوانی در این عملیات با گردان کربلای اهواز اقدامات فوق العاده ای انجام داد و در نهایت در این عملیات پس از سالها مجاهدت و تلاش در راه اعتلای اسلام و اقتدار ایران اسلامی مورد اصابت تیر دشمن قرار گرفت و پس از مدتها پیکر پاکش در سال ۱۳۸۱ به کشور بازگشت و در بهشت شهدای اهواز به خاک سپرده شد.
مادر، پدر و خواهر این شهید والا مقام نیز در دوران دفاع مقدس در پشت جبهه، فعالیت زیادی در کار پشتیبانی از رزمندگان انجام می دادند.
شهید ابراهیم فرجوانی نیز در عملیات طریق القدس در سال ۱۳۶۰، همان گونه که پیش بینی کرده بود، به شهادت رسید.
مهر ۵۹ نیز نسرین فرجوانی در حال همکاری با بسیج مسجد جوادالائمه(ع) اهواز در جریان حمله موشکی بعثی ها به این مسجد به درجه جانبازی نایل آمد.
هفته دفاع مقدس از ۳۱ شهریور آغاز و تا ۶ مهر ادامه دارد.در این هفته آیین های مختلفی برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دوران دفاع مقدس در کشور و خوزستان برگزار می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها