شهردار سرخه از رونق ساخت و ساز مسکن در سطح شهرستان سرخه و عدم نظارت بر ورود مهاجرین به شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۲۷۶۲۸۴
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از سرخه، این روز‌ها بازار مسکن اوضاع مساعدی ندارد و خبری از ثبات قیمت‌ها در این بازار از هم گسیخته نیست و هر روز شاهد گرانی قیمت مسکن و افزایش اجاره خانه‌ها و حتی وجود مسکن جهت اجاره و یا فروش هستیم.
البته در این بین افرادی مسکن را به عنوان یک سرمایه برای خویش برگزیده اند و از این طریق امرارمعاش می‌کنند و در کنار آن افرادی به زمین خوارانی تبدیل شده اند و درصدد تصرف کلیه زمین‌ها و ممالک هستند و به این گرانی دامن زده اند.
مصطفی نطنزی شهردار سرخه در خصوص وضع نابسامان و گرانی مسکن در شهرستان سرخه اظهار کرد: گرانی مسکن یک امر طبیعی در شهرهاست. در صدر این گرانی‌ها تهران به عنوان پایتخت کشور قرار دارد و نخست ما شاهد افزایش قیمت در آنجا هستیم، به دنبال آن این افزایش قیمت، گرانی مسکن، زمین ها، بالا رفتن اجاره خانه‌ها به استان‌ها و شهرستان‌های بزرگ نیز منتقل می‌شود و در انتها شهرستان‌های کوچک را نیز درگیر خود خواهد کرد.
وی با اشاره به اینکه این گرانی باید عقلانی و منطقی باشد افزود: متاسفانه گرانی غیرعقلانی بر شهرستان سرخه سایه افکنده است و مردم به شدت دچار مشکل کمبود زمین جهت ساخت و ساز و مسکن هستند و باید به دنبال راهکاری موثر بود. چرا که مردم با سنجیدن شرایط اقدام به این امر خواهند کرد.
شهردار شهرستان سرخه اضافه کرد: در این راستا افرادی سودجو هم حضور دارند که به فکر جیب و منافع شخصی خود هستند و در تلاش برای تصاحب زمین‌ها می‌باشند، البته باید جلوی آن‌ها گرفته شود و فکری به حال آن‌ها کرد.
نطنزی با بیان اینکه زمین خواران افرادی هستند که املاک و زمین‌ها را خریداری کرده و به حال خود رها می‌کنند و همین اقدام آن‌ها گرانی مسکن را به دنبال خواهد داشت بیان داشت: در این میان افرادی در حال خرید و بازسازی خانه‌های قدیمی در بافت فرسوده می‌باشند، که این اقدام مطلوبی در جهت نوسازی و پیشرفت شهر خواهد بود و رونقی به ساخت و ساز خواهند داد و این افراد را باید از فهرست زمین خواران جدا کرد. تعداد زمین خواران در سطح شهرستان محدود می‌باشد و از این بابت دغدغه‌ای نداریم.
وی در خصوص کمبود منازل جهت اجاره توسط جوانان اذعان داشت: سرانه مسکونی در سطح شهرستان باید رعایت شود و از طرفی ظرفیت منازل مسکونی نیز محدود می‌باشد و به علت حضور افاغنه و افراد غیر بومی در سطح شهرستان هیچ کنترل و نظارتی بر ورود افراد مهاجر و غیربومی نیست؛ این مساله برای کمبود مسکن مزید بر علت شده است. حضور این افراد که نزدیک به دو هزار نفر می‌باشند، اجاره و خرید بسیاری از منازل شهرستان توسط آن‌ها با نام شهروندان سرخه‌ای از یک سو و وجود تفاوت‌های فرهنگی از سوی دیگر در زمینه مسائل آموزشی نیز مشکلاتی را به همراه داشته است.
شهردار شهرستان سرخه اضافه کرد: وقتی تعداد مهاجران افزایش می‌یابد و همراه با آن اجاره واحد‌های مسکونی افزایش یافته و در نتیجه جوانان سرخه‌ای که اقدام به تشکیل خانواده نموده اند، بی خانه خواهند ماند. این مشکل باید به طور جدی پیگیری شده و در جهت حل آن اقدام شود و در این موضوع افراد خاصی دخیل نیستند. این مساله باید ریشه یابی شده و نسبت به ورود افراد مهاجر کنترل جدی صورت گرفته و نسبت به ورود بی رویه آن‌ها خودداری شود.
نطنزی با اشاره به اینکه شهرداری شهرستان اقداماتی در جهت مشکل مربوط به کمبود زمین‌های مسکونی و تجاری انجام داده است؛ گفت: بسیاری از زمین‌ها در قالب مزایده و به صورت اقساطی به مردم عرضه شده است، ولی متاسفانه ساخت و سازی انجام نشده است. شهرداری شهرستان حدود هفتاد قواره زمین (سی واحد تجاری و چهل واحد مسکونی) در میدان ۹ دی به مردم با قیمت مناسب و به صورت اقساطی در جهت رونق ساخت و ساز و توسعه شهر عرضه کرده است، ولی متاسفانه شهروندان تمایلی به ساخت زمین‌ها نداشته و آن‌ها را بلا استفاده به حال خود رها کرده اند و فقط دو مورد نسبت به ساخت آن اقدام کرده اند.
وی اضافه کرد: شهرداری شهرستان در جهت بازگشایی خیابان فرهنگ اقداماتی مبذول داشته (از خیابان چمران، خلیج فارس جدید تا بقعه پیرغریب) و با شصت نفر از مالکین توافقات لازم انجام گرفته و خیابان در حال احداث است و اگر این خیابان بازگشایی شود حدود دویست الی سیصد قواره زمین در ضلع جنوبی این خیابان آزاد خواهد شد و مردم می‌توانند با مراجعه به شهرداری تفکیک را انجام داده و نسبت به خرید آن اقدام نمایند.
شهردار سرخه اذعان داشت: امیدواریم با این اقدامات مشکل زمین تا حدودی حل شده و این مستلزم مراجعه مردم به شهرداری بعد از احداث خیابان است تا در جهت تفکیک اراضی و تغییر کاربری اقدام نمایند.
نطنزی با بیان اینکه از زمان تصدی من ساخت و ساز در سطح شهرستان بسیار رونق گرفته است؛ افزود: شهرداری شهرستان در کمیسیون ماده ۵، بیش از پنج پرونده را به خود اختصاص نداده است؛ اما در زمان تصدی من تعداد پرونده‌ها افزایش چشمگیری داشته است و تعداد پرونده‌های معرفی شده در ماه اخیر به سی پرونده رسیده است، که این اتفاق به جهت رونق ساخت و ساز در سطح شهرستان مورد تقدیر و تشکر قرار گرفت.
وی اضافه کرد: برای نمونه در بلوار بسیج زمین‌هایی بوده که به مدت چهل سال به حال خود رها شده و جزء بهترین زمین‌های شهرداری محسوب می‌شدند، ولی بلا استفاده بودند و در این دوره با واگذاری به اشخاص چندین واحد تجاری در حال ساخت می‌باشد و در کنار ایجاد انگیزه برای افراد در جهت ساخت و ساز رونق و پیشرفت شهر را به همراه خواهد داشت.
شهردار شهرستان سرخه با بیان اینکه امروز مردم واحد‌های مسکونی را به عنوانی محلی برای سکونت در نظر نمی‌گیرند بلکه به آن به چشم سرمایه می‌نگرند؛ افزود: مردم اگر شرایط سرمایه گذاری در سرخه را مستعد نبییند؛ اقدام به سرمایه گذاری در سایر شهر‌ها خواهند کرد. متاسفانه این اتفاق افتاده است و ما شاهد این امر هستیم که بالای هزار نفر از شهروندان سرخه‌ای ساکن سمنان هستند و این بدان جهت است که قیمت منازل مسکونی در استان سمنان به مراتب بیش‌تر است و آن‌ها بدنبال یک سرمایه گذاری بالاتر هستند.
نطنزی با اشاره به اینکه افزایش قیمت مسکن در سرخه انگیزه سرمایه گذاری را در مردم ایجاد کرده است گفت: البته این افزایش قیمت باید متعارف و کارشناسی شده باشد و باید کنترل‌های لازم نسبت به این امر صورت پذیرد. /ع
ارسال نظرات
پر بیننده ها