یادواره "چهل شهید-چهل منزل" توسط بسیجیان سپاه ناحیه امام سجاد (ع) برگزار شد+تصاویر

طرح آبرویی محله و یادواره شهدا در ایام هفته دفاع مقدس با حضور در درب منزل شهدا منطقه سپاه ناحیه امام سجاد(ع) همراه با سخنرانی، روایت گری و نیز زیارت پرچم متبرک حرم امیرالمومنین (ع) برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۷۶۲۸۹
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، حجت اسلام تولیت در مراسم یادواره شهید میرزایی در منطقه اشتراکی جنوبی اظهار داشت: یادواره "چهل شهید- چهل منزل" چهل در قالب طرح آبروی محله توسط بسیجیان سپاه ناحیه امام سجاد(ع) با هدف آشنایی با شهیدانی که کمتر از آن ها یاد شده است، برگزار می شود.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه خانواده های معزز شهدا در طول سال های پس از جنگ سختی های فراوانی کشیدند و شهدا در یک لحظه به آنچه میخواستند رسیدند ولی سخت تر از آن برای خانواده های شهدا است، افزود: اگر بخواهیم به حادثه کربلا بنگریم میبینیم، سختی اهل بیت امام حسین (ع) بعد از شهادت امام و اصحابشان خیلی بیشتر بوده و دشواری فراوانی توسط دشمنان اسلام به آن ها وارد شده است.

وی تصریح کرد: شهدای واقعه کربلا از قاسم ۱۳ ساله گرفته تا حبیب بن مظاهر ۸۰ ساله همه با لذت، شیرینی طعم شهادت و با شوق و اشتیاق امام حسین (ع) را یاری کردند و همچنین شهدای جنگ تحمیلی که بر سر رفتن به میدان جنگ با هم گفت و گو می کردند تا زودتر بروند و التماس می کردند، زود تر در میادین جنگ حضور داشته باشند .

این کارشناس مذهبی با اشاره به روایتی از امام رضا(ع) "هرگاه خواستین به شهدای کربلا نزدیک بشوید و با آنان شریک بشین این ذکر مبارک را زیاد بگویید که ای کاش ما بودیم در کنار شما و با شما به شهادت می رسیدیم"، عنوان کرد: حاج قاسم سلیمانی نیز همیشه از خانواده های شهدا می خواست که دعا کنند تا شهید شود.

حجت السلام تولیت با بیان اینکه خانواده های شهدا داغ بزرگی دیدند و خداوند امتیاز بزرگی را به آنان داده است که سختی نبود شهید خود را تحمل کردند و دم نزدند، خاطر نشان کرد: طبق سخن امام خمینی (ره) محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است، محرم و صفر درسی مهم برای خانواده های شهدا می باشد و خانواده هایی هستند، چندین فرزند خود را تقدیم اسلام کردند و مادرانی که تمام پسرهای خود را برای اسلام دادند و با الگو گیری از حضرت زینب کبری (س) زینب وار زندگی کردنند و خم به ابرو نیاوردنند .

ارسال نظرات
پر بیننده ها