رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان شاهرود با بیان اینکه چهار حوزه علمیه در شهرستان وجود دارد که برای ۲۰۰ سال پیش است، بر لزوم توجه دولت به زیرساخت‌های حوزه‌های علمیه تأکید کرد.
کد خبر: ۹۲۷۶۳۴۸
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت‌الاسلام عباس امینی در نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان شاهرود با اشاره به حدیثی از پیامبر گرامی اسلام (ص) در باب اهمیت فریضه امر به معروف اظهار کرد: پیامبر اسلام (ص) در این حدیث تأکید دارند که خدا بدش می‌آید از مؤمن ضعیفی که دین ندارد؛ سؤال شد کدام مؤمن ضعیف است و دین ندارد که پاسخ فرمودند، کسی که نهی از منکر نکند، کمال دین ندارد و مؤمن ضعیفی است.
او با بیان اینکه منکرات در سطح عامه بین مردم و در سطح خاص در بخش حاکمیتی متجلی می‌شود، گفت: کار جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر، در بخش حاکمیتی و اقدام عملی است؛ اعضای ستاد مخاطب بخش حاکمیتی این حدیث هستند که خدا مؤمنی که نهی از منکر نکند را دوست ندارد.
امام جمعه شاهرود با بیان اینکه گاهی برخی مسؤولان می‌گویند نهی از منکر کار مردم است، عنوان کرد: این‌گونه بیان کردن، برداشتن مسؤولیت از دوش خود است و این باید مورد توجه باشد که همه ما در قبال مردم، جامعه و نظام مسؤول هستیم.
او با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس اظهار کرد: معروف‌های اجتماعی خوبی در دفاع مقدس داریم که باید به آن‌ها توجه و در جامعه نشر و تبیین شود.
امینی به مدرسه قلعه شاهرود به‌عنوان پایگاه انقلاب در این شهرستان اشاره کرد و افزود: این مکان در دوران دفاع مقدس نیز پشتیبانی جنگ و مکان جمع‌آوری کمک برای ارسال به جبهه و همه هدف فعالان آن، کمک به جبهه بود.
رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان شاهرود افزود: اوج همدلی و اتحاد ملی را در این فضا شاهد بودیم و این معروف‌ها باید در زمان حال نیز مورد توجه و عمل قرار گیرد.
امینی به امنیت پارک‌ها و تفرجگاه‌ها اشاره و بر اقدام عملی مسؤولان در این زمینه تأکید کرد و افزود: لازم نیست این اقدامات قهری باشد و بسیاری مواقع، با اقدام فرهنگی مشکلات رفع می‌شود.
امام جمعه شاهرود با اشاره به تشکیل سمن‌های مطالبه‌گر اجتماعی در جامعه گفت: هیأت‌ها و کانون‌های فرهنگی و هنری می‌توانند سازمانی مردم‌نهاد باشند که در ماه‌های رمضان و محرم با اجرای برنامه‌های مختلف در بوستان‌ها، ظرفیت، توان و اثرگذاری خود را نشان داده‌اند.
او تأکید کرد: یکی از معروف‌هایی که نیاز کشور و جهان بوده، کادر سازی برای تبلیغ اسلام است که جایش حوزه علمیه است و باید بدان توجه کرد.
امینی افزود: دنیا تشنه اسلام ناب محمدی (ص) با قرائت اهل‌بیت (ع) است و باید به این امر دقت کرد؛ امروز باید به زیرساخت‌های حوزه‌های علمیه توجه کرد و آن را برای کادر سازی نیرو‌های انقلاب اهمیت داد.
استاد درس خارج فقه حوزه علمیه شاهرود با بیان اینکه در شهرستان شاهرود چهار حوزه علمیه وجود دارد که برای ۲۰۰ سال پیش است، بر لزوم توجه دولت به زیرساخت‌های حوزه‌های علمیه تأکید کرد.
وی شبکه شاد را یک فرصت برای کشور عنوان کرد، اما بر لزوم دوری از غفلت از تهدیدات فضای مجازی توجه داد و بر اهمیت این موضوع تأکید کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها