خبرهای داغ:
امام جمعه بجنورد، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدا، این مناسبت را نقطه نورانی و عطف تاریخ اسلام و انقلاب خواند.
کد خبر: ۹۲۷۶۳۶۲
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ "حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی" امروز (۲۸ شهریور) در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه مرکز خراسان شمالی، دفاع مقدس را قطعه ای نورانی و نقطه عطفی در تاریخ اسلام نام برد که گنجینه ای گرانبها را در خود نهفته دارد.

 

امام جمعه بجنورد افزود: با وجود اینکه ۱۹ ماه از پیروزی انقلاب نگذشته بود که دشمنان علیه ما به پا خاستند و تلاش کردند تا موتور انقلاب را خاموش کنند، اظهارکرد: آنان در همه حوزه‌ها آنچه را که بلد بودند انجام دادند اما نتوانستند چراغ انقلاب را خاموش کنند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه دفاع مقدس، عظمت انقلاب اسلامی در دنیا و قدرت مدیریت امام راحل را ثابت کرد، گفت: وقتی صدام به تحریک اربابان خود جنگ با ما را شروع کرد، امام با شجاعت و صلابت ایستاد و جنگ را مدیریت کرد.

 

وی با بیان اینکه اُم‌القری جهان اسلام در سی‌و یکم شهریور سال ۵۹ مورد هجمه دشمنان قرار گرفت، ادامه داد: ملت ایران با وجود اینکه تازه قیام کرده بودند و ارکان حکومت تازه تاسیس بود اما هشت سال تمام مقاومت کردند.

 

حجت الاسلام یعقوبی بیان کرد: هرچند همه ابرقدرت‌های شرق و غرب به کمک صدام آمدند تا انقلاب اسلامی را به زانو دربیاورند اما ملت ایران با ایثار، ولایت باوری، دینداری، استقامت و صبر با دشمنان جنگیدند و به پیروزی رسیدند.

 

امام جمعه بجنورد با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس هر که هرچه داشت در این راه هزینه کرد، افزود: فرهنگ ما در این دوران فرهنگ والایی بود و در حقیقت یک انقلاب دیگر در دفاع مقدس شکل گرفت.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی اظهارکرد: مردم ما در دوران دفاع مقدس محبوب‌ها را برای محبوب‌ترین ها فدا کردند و در حقیقت هر آنچه را که دوست داشتند دادند تا چیزهای دوست‌داشتنی‌تر را به دست بیاورند.

 

حجت الاسلام یعقوبی بر بازخوانی دوران دفاع مقدس برای نسل جوان تاکید کرد و در تفسیر هفت‌سین دفاع مقدس به عنوان سرفصل های حوزه جهاد به سروری همه کارها، سیاحت امت، سفر مطمئن و ستون دین، سرعت و سبقت در کار خیر، سوگند به مرکب رزمندگان و سیادت فرزندان اشاره کرد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها