امام جمعه شهرکرد، دفاع مقدس را ذخیره ای به فضل پروردگار دانست و گفت: دفاع مقدس راه کسب عزت را به ما آموخت.
کد خبر: ۹۲۷۶۴۷۷
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام والمسلمین نکونام در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرکرد، با گرامیداشت فرارسیدن هفته دفاع مقدس و چهلمین سالگرد این حماسه جاوید ملت ایران گفت: 31 شهریور آغاز این هفته نورانی است و توجه به این سرمایه عظیم و ماندگار بسیار مهم است.

وی، دفاع مقدس را ذخیره ای به فضل پروردگار دانست و افزود: این ذخیره را در حقیقت خدای تبارک و تعالی به ما عنایت کرده است، که ما الان سال‌ها است داریم از این ذخیره استفاده می‌کنیم و آغاز کار است و همچنان هر چه جلو می‌رویم این ذخائر دوران دفاع مقدس به درد ما می‌خورد و برای نسل‌های آینده درس‌آموز و عبرت و سازنده است.

امام جمعه شهرکرد، تصریح کرد: آنچه ما در دفاع مقدس انجام دادیم از مکتب اهل بیت عصمت و طهارت آموختیم، از حضرت امیر سلام الله علیه آموختیم، از عاشورا آموختیم و آن را به منصه ظهور رساندیم و آن را عملی کردیم، از خودمان چیزی نداشتیم و نداریم، این خیلی مهم است که از امیرمومنان سلام الله علیه آموختیم که مرگ در راه کسب عزت، زندگی است آن هم زندگی عزتمندانهِ ابدی است. مرگ برای به دست آوردن عزت این چنین است و از آن طرف آموختیم که حیات با خاری و ذلت مرگ است، زندگی نیست، آن هم مرگ خفت‌آور است، « فَالْمَوْتُ فِی حَیَاتِکُمْ مَقْهُورِینَ وَ الْحَیَاةُ فِی مَوْتِکُمْ قَاهِرِینَ» این سخن نورانی امیرمومنان سلام الله علیه درس همیشگی ما بوده و هست.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام ادامه داد: دوران دفاع مقدس این درس را همه ملت ایران عملی کردند و همه در میدان آوردند و اجازه ندادند استقلال‌شان مخدوش بشود، اجازه ندادند عزتشان مخدوش بشود، اجازه ندادند دشمن به اهدافش برسد.

وی با اشاره به اهداف دشمنان انقلاب اسلامی از تحمیل جنگ اظهار کرد:  فتنه‌های دیگر دشمن به جایی نرسیده بود فکر کرد با حنگ ما را از درون تهی کند و با راه انداختن جنگ توانمندی‌های  ما را در عرصه‌های مختلف بگیرد و به همه توانمندی‌های ما، توانمندی‌های انسانی، توانمندی‌های اقتصادی، توانمندی‌های صنعتی، توانمندی‌های نظامی ما آسیب بزند و همه را مورد هجمه قرار بدهد و آسیب بزند و ما را از درون تهی کند و بعد به اهدافش برسد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام افزود: دشمن با این خیال خام جنگ را شروع کرد اما ملت ایرات تحت زعامت و رهبری یک انسان صالح و عبد صالح خدا یک انسان حیکم یک مرد پرورش یافته در مکتب اهل بیت و اسلام حضرت امام روح الله رضوان الله تعالی علیه توانست همه این خواب‌های آشفته را بی تعبیر بگذارد و تمام این رویاهای پوچ شیطانی آن‌ها را بی تعبیر بگذارد و توانست همه توطئه‌ها را خنثی کند.

وی ادامه داد: نه تنها توانست توطئه‌ها را خنثی کند بلکه توانست خودش را توانمند کند، بلکه توانست اندوخته و ذخیره برای آینده بگذارد که الان می‌بینید ما داریم ذخائر دوران دفاع مقدس‌مان، ذخائر علمی‌مان و ذخائر معنوی‌مان و ذخائر ایمانی و اخلاق‌مان را و دستاوردهای دفاع مقدس را روز به روز دارد زنده‌تر می‌کند و ما از این‌ها داریم استفاده می کنیم که این‌ها خیلی مهم است، دوران دفاع مقدس این است.

امام جمعه شهرکرد گفت: ما اگر الان چهلمین سال دفاع مقدس را گرامی می‌داریم حتماً می‌خواهیم این برای همیشه زنده بماند و می‌ماند، این‌ها ارزش‌ها است، این‌ها ارزش‌های مطابق با فطرت انسان است، فطرت زیبا و سالم انسان جویای این حقایق است، این‌ها می‌ماند و باید تلاش کنیم همچنان این‌ها را زنده نگه داریم و این‌ها را عملیاتی کنیم و نگذاریم دشمن این زیبایی‌ها را از ما بگیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان در ادامه خطبه های این هفته نماز جمعه شهرکرد، گفت:  من می‌خواهم همین جا یک استفاده بکنم و آن این که به مسئولان بگویم این مردم که الحمدلله این سرمایه‌ها را دارند و این توانمندی‌ها را دارند و این حضور و مقاومت و صلابت و استقامت را دارند این مردم انصافاً سزاوار خدمت هستند، انصافاً سزاوار کار صادقانه هستند، نباید در اثر کم کاری و بی‌تدبیری مردم ما با مشکلات اقتصادی مواجه باشند، با گرانی بی‌سروسامان و بازارهای رها مواجه باشند.

وی افزود: آقای رئیس جمهور می‌گوید من اعتراف می‌کنم به این گرانی‌های شکننده و راهگار ارائه می دهم که باید پایش از تولید تا آخرین حلقه مصرف صورت گیرد خب سوال این است که این پایش توسط چه دستگاهی باید صورت بگیرد؟ متولی آن کیست؟ غیر از دولت و غیر از وزرایی که دور شما نشسته‌اند؟

این مقام مسئول ادامه داد: این هماهنگی بین دستگاه‌ها و انجام وظایف توسط دستگاه مربوطه را همین مجموعه هیأت دولت و وزرای شما باید عملیاتی کنند؛ اگر جایی دستگاه قضا و اگر جایی مجلس باید کمک کند، خب جلسات سران قوا برای همین است، این که مدام در رسانه‌ها گفته شود؛ ولی در بازار و جامعه آثارش دیده نشود این ضعف منتخبین مردم است، نباید این ضعف متوجه جایگاه‌های دیگر بشود.

وی گفت: این جفای نابخشودنی است که «گنه کرد در بلخ آهنگری به شوشتر زدند گردن مسگری» آخر این چه جفایی است که بعضی مرتکب می‌شوند و همه ضعف‌ها را متوجه حاکمیت می‌کنند؟ مصلحت نیست که حاکمیت با منتخبین مستقیم مردم برخورد عزل و نصبی داشته باشد. خود دولت‌ها هستند که باید یک مجموعه قدرتمند عملیاتی باشند و مطابق رهنمود رهبری و مطابق قوانین کارها را پیش ببرند و مشکلات مردم را حل کنند

خطیب جمعه شهرکرد افزود: الان متأسفانه این اقتدار درون دولت وجود ندارد و این اقتدار حاکم نیست، هماهنگی‌ها وجود ندارد، رهایی در بسیاری از امور مشاهده می‌شود، اشکالات را متوجه یکدیگر می‌کنند و نتیجه‌اش هم همین بی‌سروسامانی قیمت‌ها و دلار و وضع بسیار بد پول ملی و قیمت طلا و بعد هم فشار فوق‌العاده اقتصادی بر مردم و سختی معیشت آن‌ها، خب این‌ها را باید خودشان بنشینند و اصلاح کنند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام ادامه داد: مردم آنچه را که از ناحیه دشمن هست درک می‌کنند و آن را به حساب درون نمی‌گذارند، آن چه از ناحیه دشمن است پای حساب دشمن نوشته می‌شود؛ اما از منتخبین خودشان انتظار دارند که درست و محکم و با هماهنگی و تدبیر و با تکیه بر توان داخلی و بدون اتکاء به دشمن مشکلات داخلی را حل و فصل کنند، این شدنی است.

وی گفت: خود آقای رئیس جمهور در تبلیغات انتخاباتی خودشان گفتند که من راهکار دارم و من کلید حل مشکلات را دارم و قسم خوردند که می‌شود مشکلات را حل کرد والّا من نمی‌آمدم. این‌ها چیزهایی بود که خودشان گفتند. خب این‌ها را باید عملی کنند و نباید به گردن دیگران بیندازند، این‌ها نکات مهمی است و انتظارات بجایی است که مردم دارند که امیدوار هستیم ان‌شاءالله عملیاتی بشود  و در این ایام باقی مانده دولت یک مقدار اقتدار خودشان و هماهنگی‌ها را نشان بدهند و واقعا این بی سروسامانی بازار را کنترل کنند تا مشکلات مردم یک قدری کاهش پیدا کند.

این مقام مسئول در پایان اظهار کرد: واقعاً بعضی‌ها سخت زندگی می‌کنند، این‌ها را داریم می‌بینیم و همه ما شاهد هستیم و شرایط برای بعضی‌ها بد می‌گذرد نباید این چنین باشد امیدوار هستیم ان‌شاءالله اقدام جدی صورت بگیرد.

ارسال نظرات