سردار سلیمانی در جمع فرماندهان حوزه های مقاومت بسیج:

با تکیه بر اندیشه های مقام معظم رهبری، بسیج را بازآفرینی کنید/ امید به آینده با میدان داری جوانان اتفاق می افتد

در بسیج، اصالت با قدرت نرم است و حضرت امام(ره) نیز از همین راهبرد استفاده می کردند
کد خبر: ۹۲۷۶۵۵۳
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲

با تکیه بر اندیشه های مقام معظم رهبری، بسیج را بازآفرینی کنید/ امید به آینده با میدان داری جوانان اتفاق می افتد

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، نشست فرماندهان حوزه های مقاومت مساجد و محلات با حضور رییس سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج، سردار غلامرضا سلیمانی در این نشست با تاکید بر اینکه فرماندهان حوزه های مقاومت نقش مهم و تعیین کننده ای در شکل گیری و قوام بسیج دارند و بیش از دیگران، رسالت بسیج را می شناسند، گفت: ما از ابتدای انقلاب تا به حال همواره شرایط حساسی داشته ایم و تحولات پیرامون ما در صدر موضوعات دنیا بوده است دلیل آن هم این است که انقلاب اسلامی آن نظم ظاهری پیشین حاکم بر دنیا را تغییر داد.

وی با اشاره به تفکرات بلوک شرق و غرب و اصالت دادن آنها به حس و عقل، افزود: با انقلاب اسلامی، برای نخستین بار یک تفکر الهی و وحیانی در سطح جهان مطرح شد و پس از آن دیدیم که بلوک شرق دچار فروپاشی گردید و بلوک غرب نیز رو به افول گرایید.

سردار سلیمانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی به دنبال ارائه الگوی جدید بوده است، اظهار داشت: این الگوی جدید با بسیج نسبت ویژه دارد چون با مردمسالاری اسلامی، سالار بودن مردم در همه امور محقق خواهد شد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: در غرب یک مفهوم به نام دولت وجود دارد اما ما در کشورمان با یک مفهوم گسترده به نام انقلاب اسلامی مواجه هستیم که به تشکیلات نیاز دارد و تشکیلات انقلاب، بسیج است که اگر بخواهیم معنا و اهمیت تشکیلات را متوجه شویم باید به تفکرات شهید بهشتی رجوع کنیم، تشکیلات بسیج، کاملا مردمی است و در تفکر حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری، بسیج یعنی مردم.

وی با اشاره به بسیج کردن مردم توسط حضرت امام(ره) در دوره پیش از انقلاب، افزود: در بسیج، اصالت با قدرت نرم است و حضرت امام(ره) نیز از همین راهبرد استفاده می کردند.

سردار سلیمانی با تاکید بر ضرورت های سه گانه تشکیل دولت اسلامی، جامعه پردازی و تمدن نوین اسلامی، گفت: در گام دوم انقلاب باید امید به آینده با میدان داری جوانان اتفاق بیفتد.

وی به بیانیه گام دوم اشاره و مخاطب این بیانیه را ملت ایران عنوان کرد که برای تحقق آن به تشکیلات نیاز دارند و اضافه نمود: مردم باید در تمام امور مشارکت داشته باشند و بسیج مظهر این مشارکت است، البته زمانی که می گوییم بسیج، منظور سازمان بسیج مستضعفین نیست بلکه به معنای تشکیلات مردمی است که از طریق پایگاه های مقاومت سازماندهی می شوند.

وی همچنین بر ضرورت آسیب شناسی بسیج و پرهیز از اداری شدن سازمان بسیج تاکید نمود و گفت: ما باید جوان سازی را انجام دهیم و اجازه دهیم که بسیج دوباره شکل بگیرد.

سردار سلیمانی وظیفه فرماندهان حوزه پایگاه های مقاومت را راهبری، هدفگذاری و شبکه سازی خواند و گفت: با تکیه بر اندیشه های مقام معظم رهبری، بسیج را بازآفرینی کنید زیرا در تشیع رابطه ای میان امام و مردم هست که در انقلاب اسلامی نیز همان رابطه وجود دارد و بسیج می خواهد این رابطه را ایجاد و سازماندهی کند.

رییس سازمان بسیج مستضعفین، داشتن تفکر راهبردی و تاکتیک بر اساس نیاز انقلاب را اولویت شمرد و گفت: باید توجه کنیم که اقتضائات عمل در مناطق مختلف، متفاوت است.

سردار سلیمانی همچنین بر ضرورت توجه به سبک زندگی ایرانی اسلامی تاکید کرد و خطاب به فرماندهان پایگاه های مقاومت گفت: پایگاه ها را درگیر کاغذبازی نکنید، هدف ما این است که ببینیم مشکلات کجاست و اگر کسی ترس داشته باشد نمی تواند مدیریت جهادی و انقلابی داشته باشد.

وی اظهار داشت: پایگاه های بسیج اصلی ترین سلول های تشکیل دهنده بسیج هستند که باید احیا شده و به سمت مردم بروند.

سردار سلیمانی بر تحقق محله اسلامی با فعال شدن همه ظرفیت های مساجد در محلات، تاکید و اضافه نمود: اگر برای حل مشکلات، دستگاه های مسئول به صحنه نیایند ما در قبال مردم مسئول هستیم و با تکیه بر نیروی مردم، آنجا که حق مردم تضییع می شود باید وارد عرصه دفاع شویم.

وی بیانیه گام دوم را مهمترین سند راهبردی خواند و گفت: این سند بهترین مسیر برای تشکیل دولت اسلامی است که دولت نه به معنای قوه مجریه بلکه به معنای اعم آن، مدنظر است.

سردار سلیمانی مدیریت لیبرالی اقتصادی را یکی از مشکلات دانست و عنوان نمود: در زمان جنگ هم هنگامی که تفکر لیبرالی کنار رفت ما به پیروزی رسیدیم و برای رسیدن به این پیروزی در شرایط فعلی، به عملیاتی کردن بیانیه گام دوم نیاز داریم.

ارسال نظرات