خبرهای داغ:
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرضا:

ایجاد موزه دفاع مقدس در شهر شهید همت کلید می‌خورد

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرضا با بیان اینکه شهرضا شهر سرداران شهید است گفت: امسال همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس برنامه‌ریزی ایجاد موزه شهدا و دفاع مقدس در شهرضا کلید می‌خورد.
کد خبر: ۹۲۷۶۷۱۳
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از شهرضا، مسعود اکبری عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران شهرستان شهرضا با بیان این‌که گام اول انقلاب با همه تهدیدها و کارشکنی‌ها ۴۰ سال طول کشید، اظهار داشت: ۲۰ سال اول انقلاب برابر یک قرن تحولات یک جامعه است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرضا با اشاره به ۴۰ ساله دوم انقلاب افزود: در حالی گام دوم انقلاب را برمی‌داریم که دستاوردهایی را در پناه مقاومت‌ها و ایستادگی‌ها و ۸ سال دفاع مقدس به دست آوردیم.

وی با بیان این‌که امروز مکتب مقاومت و مکتب سلیمانی در مرکز دید تمام دنیا قرار دارد و به عنوان یک الگو قرار گرفته است با این داشته‌ها گام دوم انقلاب را برمی‌داریم.

وی با تأکید بر این‌که امروز گام دوم انقلاب را با دستاوردهای دفاع مقدس برمی‌داریم، گفت: دفاع مقدس تأسی از قیام امام حسین (ع) و یک نمایشگاه تاریخ اسلام است، هر آن چیزی که در تاریخ اسلام اتفاق افتاده در ۸ سال دفاع مقدس هم اتفاق افتاده است.

اکبری با اشاره به برنامه‌های هفته دفاع مقدس در مجموعه بسیج و ادارات و ارگان‌ها بیان کرد: امسال در هفته دفاع مقدس با شعار «ما قوی هستیم» با بیش از ۱۰۰ برنامه در سطح شهرستان شهرضا در رده‌های مختلف بسیج برگزار می‌شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرضا با اشاره به این‌که برنامه‌های امسال هفته دفاع مقدس ترکیبی از محرم و دفاع مقدس است و در فضای مجازی و حقیقی اجرا می‌شود، عنوان کرد: یادواره شهدا، گروه‌های سرود، سرکشی از خانواده‌های شهدا، خاطره‌گویی و مدیحه‌سرایی در کوچه‌های که به نام شهدا است، بخشی از برنامه‌های هفته دفاع مقدس در شهرضا است.

وی با اشاره به این‌که در هفته دفاع مقدس اردوهای جهادی در سطح شهرستان شهرضا در اقشار مختلف بسیج آغاز می‌شود، خاطرنشان کرد: بسیج مهندسان در راستای جهش تولید برنامه همگام با کشاورز با هدف کمک به ارتقای کشاورزی، بالا بردن میزان تولید محصول کشاورزان، علمی شدن کشاورزی در سطح روستاهای شهرستان شهرضا اجرایی می‌شود.

 اکبری با اشاره به این‌که فراخوانی گردان‌های بیت‌المقدس و امام علی (ع) به مناسبت هفته دفاع مقدس با پیاده‌روی و رزم شبانه و روزانه و اجرای برنامه آغاز شده است، افزود: شهرستان شهرضا شهر سرداران شهید است، بنابراین جای خالی موزه شهدا و دفاع مقدس در آن احساس می‌شود، امسال همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس برنامه‌ریزی ایجاد موزه شهدا و دفاع مقدس در شهرضا کلید می‌خورد.

 فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرضا با بیان این‌که توزیع بسته‌های معیشتی در راستای کمک‌های مؤمنانه در این ایام ویژه خواهیم داشت گفت: شروع این طرح با ۸۰۰ بسته اقلام دانش‌آموزی شامل کیف، دفتر و لوازم‌التحریر است.

وی با اشاره به این‌که در مرحله اول کمک‌های مؤمنانه از اردیبهشت تا تیر ماه در مجموعه بسیج و رده‌های مقاومت حدود ۱۸ هزار بسته معیشتی به ارزش ریالی هر بسته ۲۵۰ هزار تومان در بین آسیب‌دیدگان از کرونا توزیع شد، بیان کرد: در این مرحله بیش از ۱۰ هزار غذای گرم در محلات آسیب‌پذیر پخت و توزیع شد، پک بهداشتی نیز بیش از ۳۰ هزار بسته بین افراد نیازمند و جامعه هدف توزیع شد.

 اکبری با بیان این‌که در مرحله دوم رزمایش مؤمنانه از مرداد ماه تاکنون بیش از ۸ هزار بسته معیشتی در شهرستان شهرضا توزیع شده است، خاطرنشان کرد: ۱۰ هزار ماسک نیز توسط یک خیر توزیع شده است، همچنین ۲۴ سری جهیزیه ویژه نیازمندان توسط سپاه و خیران توزیع شده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرضا افزود: خاطره‌گویی، خاطره‌نویسی، تبیین گام دوم انقلاب، نشست‌های بصیرتی، شب شعر مقاومت، رونمایی از کتاب‌های دفاع مقدس، ویزیت رایگان در روستاها، اجرای مسابقات مختلف در فضای مجازی، مسابقات قرآنی و ورزشی، روایتگری، گرامیداشت شهدای گمنام، تهیه و توزیع جهیزیه در رده‌های مختلف بسیج، ختم صلوات برای شهدای سلامت و شهدای ۸ سال دفاع مقدس، رژه موتوری نیروهای مسلح، غبارروبی گلزار شهدا، افتتاح نمایشگاه در مسیر بهشت و برگزاری نماز وحدت نیروهای مسلح از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس در شهرضا است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار