خبرهای داغ:
در بیانیه سپاه عاشورا به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس آمده است
سپاه آذربایجان شرقی با فرا رسیدن چهلمین سالروز هفته دفاع مقدس ضمن گرامیداشت این هفته، بیانیه ای صادر کرد.
کد خبر: ۹۲۷۶۷۲۵
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی در بیانیه سپاه عاشورا به مناسبت آغاز چهلمین سال گرامیداشت هفته دفاع مقدس آمده است؛
بسم‌الله الرحمن الرحیم
« یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنوا إِن تَنصُرُوا اللَّهَ یَنصُرکُم وَیُثَبِّت أَقدامَکُم»؛

 هشت سال دفاع مقدس الگوی جاودانه و نصرت آفرین ملت عزیز ایران اسلامی برای عبور از سختی‌های ناشی از فتنه انگیزی‌ها و توطئه چینی‌های نظام سلطه و استکبار است.

امسال چهلمین سالگرد گرامیداشت دفاع مقدس را پیش‌ رو داریم. با فرا رسیدن سی و یکم شهریور، دفاع مقدس وارد 40 سالگی خود می شود. 40 سال از آغاز یکی از طولانی ترین جنگ¬‌های سده اخیر می گذرد. سی و یکم شهریور سال 1359 تا بیست و نهم مرداد سال 1367 تاریخ شروع و پایان جنگ است؛ یعنی هشت سال جنگ و هشت سال تجاوز از سوی دشمنان و هشت سال ایستادگی و مقاومت دلیرانه و مردمی از سوی جبهه انقلاب اسلامی که نهایتاً به پیروزی مطلق ایران اسلامی منجر شد. به همان اندازه که آغاز و شروع جنگ و اقدام به تجاوز از سوی هر کشوری تقبیح شده و مذموم است، دفاع از کیان، تمامیت ارضی، آرمان ها، اعتقادات، باورها و فرهنگ کشور مورد تجاوز قرارگرفته، تحسین شده و قابل‌ قدردانی است.

«سی و یکم شهریور پنجاه و نه در تاریخ ایران اسلامی اقیانوس عظیم و ژرفی است که موج‌های بیکران آن تلالو روشنی دشت‌های سوزان جنوب و قله‌های مرتفع غرب این میهن اسلامی‌ است، حماسه‌ای که به استحکام و رشد انقلاب اسلامی انجامید و آثار روشن آن تا سال‌ها روشنگر مسیر ملت بزرگوار این سرزمین خواهد بود، همچنان که مقام معظم رهبری فرمودند؛ گذشت زمان نتوانسته و نخواهد توانست-ان شاءالله- جلوه نام و یاد شهیدان عزیز هشت سال دفاع مقدس را کم فروغ سازد».

بدون شک شهدای دوران دفاع مقدس و در امتداد آن شهدای مدافع حرم بزرگ‌ترین، مؤثرترین و شاخص‌ ترین مؤلفه قدرت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران‌ هستند. سرافرازی و عزت ایران اسلامی در این مقطع حساس، دستاورد و محصول خون‌های پاک و مطهری است که در جای جای جبهه های غرب و جنوب کشور و در عمق راهبردی نظام در آن‌سوی مرزها بر زمین ریخته اما روی زمین نمانده است.

این خون های پاک به برکت اخلاص نهفته در آن به‌خوبی به ثمر رسیده و چون چتری حافظ امنیت و آسایش کشور در جهنم سوزان فتنه‌‌‌انگیزی های استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جنایتکار در سطح منطقه و فرامنطقه شده است.

بنابراین بزرگداشت یاد و نام همیشگی آن‌ها امری نه صرفاً قدسی که از باب تحکیم پایه‌‌های اعتقادی، فرهنگی، اجتماعی و... امری لازم و ضروری است. در فضای 40 سالگی دفاع مقدس یکی از چشمگیرترین اقدامات پرداختن به این مهم خواهد بود و با قاطعیت می‌توان اذعان کرد که هر چه میزان همت مسئولان و آحاد جامعه در بزرگداشت یاد و نام شهدای عزیز که به‌نوبه خود جهاد ارزشمندی است بالاتر باشد، ضریب امنیت کشور در حفظ منافع ملی افزایش خواهد یافت و در این خصوص بر خود واجب می داند همچون سال های گذشته با تمام قوا و تلاش امسال نیز برنامه های هفته دفاع مقدس را با قوت اجرا کند.

اینک سپاه عاشورا ضمن عرض تبریک فرارسیدن چهل سالگی دفاع مقدس به ملت همیشه در صحنه استان و نیروهای مسلح متعهد و انقلابی و خانواده شهدا و ایثارگران با شهداء پیمان می بندد که در دفاع از ارزش ها و آرمان های مقدس شهداء و در صیانت از حریم ولایت لحظه ای غفلت نورزیده و تا این پرچم مقدس انقلاب اسلامی ایران را به دست حضرت بقیه ا... الاعظم(عج) نسپرده است، از پای ننشسته و تا آخرین قطره خون در رکاب فرماندهی معظم کل قوا، حضرت آیت الله امام خامنه ای(مدظله العالی) بسیجی وار آماده جانفشانی می باشد و به دشمنان این مرز و بوم یادآور می شود که در صورت هرگونه تحرکی علیه ملت شریف ایران با استعانت از آیه « أَشِدّاءُ عَلَى الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم ۖ» با اقتدار عمل خواهد کرد.

ارسال نظرات