استاندار ایلام از تمامی زوار اربعین خواست: از مراجعه به مرز مهران برای تردد به عتبات عالیات جدا خودداری کنند زیرا این مرز به هیچ عنوان پذیرای زائران نخواهد بود.
کد خبر: ۹۲۷۶۷۴۳
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، "قاسم سلیمانی دشتکی"در نشست ستاد مبارزه با کرونا اظهار داشت: ورود هرگونه زائر اربعین به استان ایلام به علت شیوع کرونا ممنوع است و طرف عراقی نیز از خروج زائران اربعین ممانعت می کند.

وی تاکید کرد: امسال هیچ گونه امکانات پذیرایی، خدماتی و درمانی برای خدمات رسانی به زائران اربعین در مرز مهران مستقر نمی شود.

استاندار ایلام تاکید کرد: زائران اربعین در صورت ورود به استان ایلام با هزینه شخصی به محل سکونت خود بازگردانده می شوند.

سلیمانی دشتکی افزود: به طور قطع از ورود زائران اربعین به استان ایلام و مرز مهران جلوگیری می شود و ضمن اینکه هیچگونه پذیرایی از زائران صورت نمی گیرد با قدرت نیز بازگردانده می شوند.

وی یادآور شد: برخلاف سال های گذشته امسال هیچ گونه موکب و ایستگاه صلواتی در مرز و طول مسیرهای منتهی به مهران دایر نمی شود و زائران اربعین در استان های خود اقامه عزا کنند.

وی همچنین اضافه کرد: در استان ایلام هم امسال پیاده روی اربعین به سمت بقاع متبرکه ممنوع است و مردم به مانند ایام محرم عزاداری اربعین را در فضاهای باز و با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی برگزار کنند.

نظر کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی برای فعالیت مدارس ملاک اصلی است

استاندار ایلام در مورد فعالیت مدارس هم گفت: مدارس عشایری و روستایی کمتر از ۱۰ نفر با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی به صورت حضوری و البته با اختیار خود اولیای دانش آموزان برگزار شود.

وی افزود: مدارس در نقاط زرد و سفید با کمترین تعداد دانش آموز بین ۱۰ تا ۱۵ نفر و با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی و نظارت دقیق و مداوم کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش به صورت حضوری و اختیاری از سوی والدین دانش آموزان باشد.

وی در مورد مناطق قرمز و پرخطر هم تاکید کرد: در این مناطق دانش آموزان هیچ اجباری برای حضور در مدارس ندارند و اگر دانش آموزان در منازل بسترهای لازم برای آموزش مجازی و تلوزیونی را دارند در منزل آموزش های خود را دنبال کنند و دانش آموزان فاقد بستر آموزش مجازی نیز باید تعین تکلیف شوند.

سلیمانی دشتکی یادآور شد: زمان برگزاری کلاس های درس دانش آموزان نباید طولانی باشد و باید ساعت زنگ تفریح متداول در مدارس لغو و زمان استراحت دانش آموزان متناسب با ایام کرونا تغییر کند و همچین ضدعفونی مدارس از جمله ساختمان، کلاس های درس، تجهیزات و امکاتات مدرسه و سرویس های بهداشتی به طور مکرر انجام شود.

وی اضافه کرد: مدارسی که آیتم های بهداشتی و نظارتی دانشگاه علوم پزشکی را رعایت نکرده و حدنصاب بالای ۷۰ درصد را کسب نکنند حق فعالیت حضوری نخواهند داشت و تا زمان رفع آن نواقص و تایید از سوی کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی آن مدارس بازگشایی نمی شوند.

استاندار ایلام از دستگاه های مرتبط نظیر آب و فاضلاب و علوم پزشکی به آموزش و پرورش برای تامین اقلام ضدعفونی مدارس همکاری کنند تا مدارس مشکلی در زمینه ضدعفونی پیدا نکنند و آرامش روانی بر مدارس حاکم شود.

وی تاکید کرد: مدیران مدارس به هیچ وجه دانش آموزان و اولیای آنها را نباید اجبار به آموزش حضوری کنند و با این تخلف اشکار به طور جدی برخورد می شود و والدین دانش آموزان مختار به فرستادن بچه های خود به مدارس و آموزش حضوری یا غیر حضوری هستند.

رعایت پروتکل های بهداشتی کمتر شده است

سلیمانی دشتکی افزود: بنا به گفته وزیر درمان، بهداشت و آموزش پزشکی رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در مردم از ۸۲ درصد به ۶۲ کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه کرونا برای مردم عادی شده است، افزود: این بی توجهی و اهمال کاری در عدم رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک و سایر نکات بهداشتی فردی و اجتماعی باعث سیر صعودی میزان ابتلای مردم به ویروس کرونا و افزایش مرگ و میر ناشی از این بیماری ویروسی شده است.

سلیمانی دشتکی از عموم مردم در هر صنف و شغلی خواست برای حفظ سلامت خود و سایرین از ماسک استفاده کنند و نسبت به رعایت تمام نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی اهتمام جدی داشته باشند.

دانشگاه علوم پزشکی ضامن سلامت بیماران قلبی بستری در بیمارستان شهید مصطفی خمینی (ره ) باشد

وی در مورد اختصاص بخشی از بیمارستان شهید مصطفی خمینی به پذیرش بیماران قلبی هم گفت: باید بخش بستری این بیماران با مبتلایان کرونایی کاملا مجزا و بدون برخورد باشد.

استاندار ایلام افزود: از بیماران قلبی باید قبل از پذیرش تست کرونا گرفته شود و در صورت منفی بودن تست، دانشگاه علوم پزشکی ضامن سلامت آنها در جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا باشد.

وی از مسوولان دانشگاه علوم پزشکی خواست برای بررسی اختصاص بیمارستان شهید مصطفی خمینی به بیماران کرونایی و غیرکرونایی خاص پیشنهاد کرد: به مدت ۲ هفته تا پایان نیمه اول مهرماه به طور آزمایشی فقط بیماران قلبی در این بیمارستان پذیرش شوند و قبل از پذیرش نیز تست کرونا از آنها گرفته شود.

ارسال نظرات