سعید زعفری هشجین
مسؤول بسیج هنرمندان استان اردبیل در گفتگو با بسیج :
مسؤول بسیج هنرمندان استان اردبیل گفت: چهارمین نمایش «افلاکیان خاکی» از ۳۱ شهریورماه لغایت ۷ مهر هر شب به‌مدت ۳۰ دقیقه بعد از اذان مغرب اجرا خواهد شد.
کد خبر: ۹۲۷۶۷۹۳
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۰

«افلاکیان خاکی» روایتی تلفیقی از دوران دفاع مقدس و واقعه عاشورا

مصطفی قهرمانی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در اردبیل، اظهار کرد: امسال چهارمین نمایش زنده‌ی میدانی «افلاکیان خاکی» با محوریت عملیات کربلای ۵ با کارگردانی علی دانش و به نویسندگی سعید نوریان از ۳۱ شهریورماه لغایت ۷ مهر هر شب به‌مدت ۳۰ دقیقه بعد از اذان مغرب در محل باغ موزه دفاع مقدس اردبیل اجرا خواهد شد.

وی با بیان این‌که نمایش افلاکیان خاکی روایتی تلفیقی از دوران دفاع مقدس و واقعه عاشورا است، افزود: شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، دوران مبارزه با کرونا و کمک مؤمنانه از جمله موضوعاتی است که در این نمایش به معرض نمایش در می‌آید.

مسؤول بسیج هنرمندان استان اردبیل با اشاره به چهلمین سالگرد آغاز دفاع مقدس عنوان کرد: گزیده‌ای از روایت‌های دوران جنگ تحمیلی و نقش گردان‌های استان اردبیل در دفاع مقدس، در این نمایش اجرا خواهد شد.

نمایش امسال با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی اجرا می‌شود

قهرمانی تصریح کرد: این نمایش از سال ۹۶ به‌طور خلاقانه و متناوب با محوریت یکی از عملیات‌های دوران دفاع مقدس به‌صورت تلفیقی از نور، صدا و تصویر با جلوه‌های ویژه بصری نظیر انفجار، توسط هنرمندان و هنروران استان اردبیل به سفارش سپاه استان اجرا می‌شود.

وی با اشاره به شرایط خاص و کرونایی امسال و تفاوت آن با سال‌های گذشته، گفت: هر سال این نمایش با استقبال خوب مردم با حدود ۳ هزار نفر تماشاگر به‌صورت زنده اجرا می‌شد که امسال به جهت حفظ فاصله فیزیکی و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در فاصله‌های معین برای تماشاگران صندلی تعبیه شده است.

مسؤول بسیج هنرمندان استان اردبیل بیان کرد: تمامی صندلی‌ها قبل از اجرای نمایش ضدعفونی خواهد شد و تمامی افراد ملزم به استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند.

 

ارسال نظرات