فرمانده گردان امام علی (ع) شهرستان سرخه گفت: ما موظفیم امروز شهیدان را با عمل خویش به نوجوانان و جوانان بشناسانیم.
کد خبر: ۹۲۷۶۹۲۱
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷
شهدا را به زبان عمل به نوجوانان معرفی کنیمهمزمان با آغاز هفته دفاع مقدس محمد رضا یعقوبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در شهرستان سرخه ضمن عرض تبریک و تهنیت به مناسبت آغاز هفته‌ی دفاع مقدس به همه دلاور مردان عرصه جهاد و شهادت بویژه پیشکسوتان و همچنین بسیجیان عضو گردان امنیتی امام علی (ع) شهرستان سرخه اظهار داشت: جذب جوانان و نوجوانان به سمت شهدا باید با عمل ما باشد، یعنی حرف با عمل ما باید یکی باشد.
وی تصریح کرد: به قول سردار دلها، سردار سلیمانی که فرمودند: زمینه شهید شدن، شهیدانه زیستن است باید اینگونه بود تا جوانان و نوجوانان به سمت شهدا جذب شوند.
فرمانده گردان امام علی (ع) شهرستان سرخه با اشاره به اینکه شهدا هم از دل این جامعه بودند و از دل این جامعه به جبهه‌ها رفتند و به آرزوی خودشون رسیدند؛ گفت: متاسفانه ما شهدا را به صورت یک الگوی ماورایی و دست نیافتنی برای جوانان معرفی کرده ایم در حالیکه همین شهیدان در کنار ما و در همین کوچه و خیابان زیسته اند و بزرگ شده اند.
یعقوبی با بیان اینکه امثال شهید دانشگر و شهید حمزه و حتی شهید حججی را اگر ببینیم می‌بینیم که مثل همه‌ی این نوجوان‌ها، اهل بازی و سرگرمی و تفریح و ... بوده اند؛ افزود: ما وظیفه داریم که این شهدا را به زبان امروزی و به زبان همین نوجوان‌ها به خودشان معرفی کنیم.
وی در ادامه افزود: یکی از این موارد که همه‌ی نوجوان‌ها و جوان‌ها با آن درگیر هستند، فضای مجازیست، ما باید یا یک کار تشکیلاتی خیلی منظم و هدفمند در این فضا، این شهدا را معرفی کنیم.
فرمانده گردان امام علی (ع) شهرستان سرخه خاطرنشان کرد: ما نباید منتظر باشیم که نوجوان‌ها و جوان‌ها دنبال این الگو‌ها بیایند. از نظر من این کار هم می‌تواند توسط همه ما به صورت یکی از کار‌های جهادی انجام بگیرد تا بتوانیم شهدا را به نحو معرفی کنیم.
یعقوبی افزود: با حضور در جمع نوجوان‌ها و جوان‌ها مثلا در سطح مدارس، مساجد و پایگاه‌ها به صورت خودجوش و داوطلب، این کار را انجام دهیم.
وی اذعان داشت: یکی از کار‌هایی که شهید حججی به صورت کاملا خودجوش و اختیاری و با هزینه شخصی انجام می‌داد در اختیار گذاشتن کتاب شهدا به دیگران به خصوص نوجوان‌ها بود.
فرمانده گردان امام علی (ع) شهرستان سرخه گفت: جالب است که نوجوان‌ها بدانند که امثال شهید دانشگر و شهید حججی و ... نیز اهل فضای مجازی بوده اند، ولی به شکل صحیح از آن استفاده می‌کردند و نوجوان‌های عزیز بدانند که در این محیط‌ها نیز می‌توان بود و سالم زندگی کرد و حتی با دشمنان نیز در این فضا مبارزه کرد.
یعقوبی در پایان تاکید کرد: توصیه من در ابتدای کار به خودم و به همه نوجوانان و جوانان این است که خدا رو در همه حال شاهد و ناظر بر اعمال خودمان بدانیم؛ و دیگر اینکه تابع ولایت فقیه باشیم تا بتوانیم خودمان و مملکت خودمان را از گزند شیاطین و دشمنان حفظ کنیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها