خبرهای داغ:
یادداشت/میثم ابراهیم خانی
میثم ابراهیم خانی مسئول روابط عمومی ناحیه بسیج قم و از فعالان رسانه، به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس یادداشتی را با عنوان «دفاع مقدس نهری از دریای عاشورا» به قلم تحریر در آورده است.
کد خبر: ۹۲۷۶۹۲۲
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم،متن یادداشت میثم ابراهیم خانی:
 
دفاع مقدس نهری از دریای عاشورا

هر یک از ما تا به حال نام بسیاری از مناطق جغرافیایی را در بسیاری از شهرها، استان‌ها و حتی فراتر از مرز‌های کشور شنیده ایم و قطعا از کنار نام بسیاری از آن‌ها براحتی گذر کرده و آن را در حد یک پلاک برای آن محدوده تصور نموده ایم. اما وقتی به واژگانی همچون فکه، شلمچه، دهلاویه، قلاویزان، چزابه، طلائیه، اروندکنار و ... میرسیم به ناگاه سر خود را به نشانه تعظیم فرود آورده و از اعماق وجود به بزرگ مردانی که خاک آن خطه‌ها را قدمگاه خویش نمودند ادای احترام می‌کنیم.

ترجمان ادبیات ناب آن افلاکیان در روزگار پر از هیاهو و عصر قطع ارتباطات با حق، رو به صعوبت گذاشته و گاهی بی مفهوم می‌نماید.

شیرمردانی که با معادلات فرازمینی به خاک نشینی بسیاری خندیدند و هر چه را که بوی فرود میداد وانهادند و پروازکنان بر فراز "عند ربهم یرزقون" غوطه ور شدند.

قرب الی الله برای آن‌ها جنس دیگری داشت؛ تشنگی تازه آغاز عشقبازی بود؛ ذکر گفتن با لب‌های خشکیده زیر بارانی از غبار، منتهای دلدادگی بود. تشبه به سیدالشهدا عین تشبه به خدا بود. پیکر بی سر آرزوی هر شوریده سری بود. در آن شب‌ها خود حق، ساقی سیمین ساق بود.

ورق به ورق، خط به خط، کلمه به کلمه، حرف به حرفِ وجود مبارک سلطان عشق "اباعبدالله الحسین (ع) " برای خوشه چینان خرمن وجودش در هشت سال دفاع مقدس پر بود از درس‌هایی که تاریخ مثل آن را به خود ندیده بود.

در دفاع مقدس کسی نگران تنگه احد نبود. کوهستانی از مقاومت در کانال کمیل و تنگه ابوقریب مجال گذر اشقیا را به سوی حرم نمی‌داد.

دیگر هیچ شطی مانع از هیچ فتحی نبود. چشمان خروشان اروند هم از همت کربلائیان مبهوت ماند؛ و چرایی که از فرات پر آب پرسیدند و هیچگاه جوابی نشنیدند.

عجب حال و هوایی، گویا زینب کبری (س) بار دیگر چادر خود را تکانده و از دریای بی انتهای عاشورای حسینی، نهری هشت ساله را به مریدان پیر جماران هدیه داده و خوشا به حال آنان که خدا خواست شهیدشان ببیند.

خوشا بحال زین الدین و باکری، چمران و خرازی، همت و هاشمی؛ خوشا بحال دسته دسته لاله‌هایی که رنگ سرخ را زینت گلبرگ‌های خود ساختند و دشت پر از خاکسترِ ناسوت را گلستان کردند؛ و تارک اسلام ناب تا ابد از غیرت و ایمان اسطوره‌های دفاع مقدس خواهد درخشید. جوانمردانی که سپر بلای امام خویش شدند و پای لنگ تکرار تلخ تاریخ را بریدند و پرچم حق را به بلندای عرش بر کشور صاحب الزمان (ع) بر افراشتند.

هر کس که به قطره‌ای از خون‌های ریخته شده در مجنون و شلمچه و خرمشهر و دوکوهه بنگرد خاموش نمی‌نشید و فریاد "هیهات من الذله" را از نهاد خویش به گوش زنگار گرفته خودباختگانی می‌رساند که غیر از شک و ترس و تردید و تعلق چیزی در دل ندارند و هم قسم با سوخته دلانی خواهد شد که عزت امام خود را با هیچ متاعی معاوضه نمی‌کنند و یقین دارند خداوند متعال بهترینِ پاداش دهندگان است.
میثم ابراهیم خانی
ارسال نظرات