معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: نبود شهرک سلامت، هسته گمشده و تشدیدکننده بار ترافیکی در مرکز شهر شاهرود است.
کد خبر: ۹۲۷۷۰۴۵
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۸
نبود شهرک سلامت هسته گمشده مرکز شهر شاهرودبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، منوچهر فخری عصر امروز در جلسه بررسی مسائل و مشکلات حوزه شهری شهرستان شاهرود با بیان اینکه در مرکز شهر شاهرود وجود ساختمان‌های پزشکی و بهداشتی با مراجعه بسیار بالای مردم، تشدیدکننده بار ترافیکی در مرکز شهر است، گفت: نیاز است تا شهرداری، ساخت شهرک سلامت را در دستور کار قرار دهد.
وی افزود: باید شهرداری این شهرک را به‌صورت تخصصی در چند نقطه شهر با بار ترافیکی کم و با امکانات و پارکینگ مناسب اجرایی کند؛ چراکه تحقق این مهم بار ترافیکی هسته مرکزی شهر را کاهش می‌دهد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان ادامه داد: استفاده از شهر الکترونیک باید با توجه به موارد و مباحثی که امروز در جامعه به‌واسطه کرونا ایجادشده به‌عنوان یک فرصت مطلوب در حوزه بهبود مدیریت امور شهری، در دستور کار شهرداری‌ها قرار گیرد.
فخری اظهار کرد: امروز شاهدیم که ویروس کرونا، بهانه‌ای برای انجام ندادن اقدامات عمرانی نشده و این مهم به‌صورت واضع در بحث مدیریت امور شهری و پروژه‌های عمرانی در شهر شاهرود مشهود است.
وی گفت: استاندار نگاه ویژه‌ای به بحث شهرداری‌ها دارند که امیدواریم مصوبات سفر استاندار به شهرستان شاهرود طی جلساتی مستمر تا حصول نتیجه مطلوب پیگیری خواهد شد.
معاون عمرانی استاندار سمنان ابراز داشت: بحث طرح جامع شاهرود بیش از ۱۰ سال معطل‌مانده بود که با پیگیری ویژه فرماندار و مسئولان شهرستان، تصویب و ابلاغ شد و این مهم به‌طور قطع حاوی ثروت بسیار نهفته برای شهر شاهرود است که می‌تواند برای اقتصاد شهر بسیار تأثیرگذار باشد.
وی ادامه داد: شهرداری‌ها لازم است تا نسبت به ارائه تفریغ بودجه و همچنین حسابرسی مالی در مهلت زمانی مشخص اقدام کنند و در صورت عدم ارائه، بودجه اختصاص نخواهد یافت.
فخری همچنین اذعان داشت: در بحث اعتبار‌های مالیات بر ارزش‌افزوده، بالغ‌بر ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به شهرستان شاهرود اختصاص یافت که انشالله تلاش داریم این میزان را افزایش دهیم و در بحث اعتبارات ماده ۲۳ نیز ۸۲۰ میلیون تومان تخصیص یافت که با وجود نیروی توانمند مدیریتی در شهرستان، انشالله افق روشنی را برای این شهرستان شاهد خواهیم بود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تأکید کرد: ارتباط، تعامل و همفکری بین فرمانداری، شهرداری و اعضای شورای شهر در بازدید از پروژه‌های امروز مشهود بود و این امر موضوعی بسیار ارزنده است.
فخری خاطرنشان کرد: نتیجه این همفکری و تعامل، ارائه خدمت مطلوب و تلاش و کوشش در جهت حل مشکلات مردم خواهد بود که این مهم در شهرستان شاهرود بسیار مشهود است و بازگشایی مسیر بلوار شهدای منا یکی از نمونه‌های بارز همفکری، ارتباط و تعامل مطلوب بین مجموعه فرمانداری، شهرداری و ارتش جمهوری اسلامی بود.
وی فرماندار شاهرود را پرتلاش، ساعی کوشا و مقتدر در امور دانست که ارتباط خوب و منطقی را در بین مسئولان شهرستان ایجاد کرده است و با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و دلاور مردی‌های ایثارگران و از جان گذشتگان، و رزمندگان اسلام در جبهه‌های جنگ حق علیه باطل، اذعان داشت: استان سمنان و شهرستان شاهرود در عملیات مرصاد رشادت‌های بسیار خوبی داشته و دلاوران بسیاری را تقدیم نظام جمهوری اسلامی کردند.
فخری افزود: امروز شاهدیم که به‌واسطه اقتدار نظام، عزت خداوند به کشور و رهبری مقام معظم رهبری، دشمنان این کشور همواره دچار شکست هستند.
وی ابراز داشت: در زمان جنگ نیز با حملات شیمیایی، ماسک بر صورت رزمندگان قرار می‌گرفت و در زمان‌هایی که دشمن حضور نداشت، زمانی برای استراحت بود، امروز نیز ماسک‌های ما برای مقابله با دشمنی به نام کرونا بر صورت قرار می‌گیرد، اما زمانی برای استراحت وجود ندارد و این ویروس در همه حال و همه زمان با ما و در جنگ با ما است.
معاون استاندار با بیان اینکه رزمندگان ما امروز، کادر درمان و نیرو‌های شهرداری‌اند که در جبهه‌های جنگ با کرونا قرار دارند، گفت: اگر مردم مسائل بهداشتی را رعایت نکنند، ماسک نزنند، فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نکنند، با مسائل و مشکلات بسیار عدیده‌ای در پائیز امسال مواجه خواهیم بود.
وی تأکید کرد: با تلاشی که فرماندار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و عوامل مدیریت انسانی شاهرود در دستور کار قرار دادند، کمترین مشکل را در بحث کرونا در استان در شاهرود داشتیم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با تأکید بر اینکه وظیفه شهرداران ما، القاء سلامت به جامعه است، اذعان داشت: شهرداران در بحث تبلیغات محیطی، فرهنگ‌سازی و موج سازی برای پیشگیری و مقابله با کرونا، همراه و در کنار کادر درمانی و بهداشتی باشند و آگاه‌سازی را در رأس امور خود قرار دهند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها