نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

حضور روحانیون در جنگ تحمیلی جنگ روانی دشمنان را خنثی کرد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به حضور گسترده روحانیون و علما در جبهه‌های جنگ که دوش به دوش سایر رزمندگان با دشمنان اسلام می‌جنگیدند، اظهار داشت: این حضور گسترده، جنگ روانی دشمنان اسلام را که روحانیون را هدف قرار داده بودند خنثی می‌کرد.
کد خبر: ۹۲۷۷۱۳۵
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم در آیین گرامیداشت هفته دفاع مقدس در مدرسه علوم دینی طالبیه تبریز، شوق روحانیون به جهاد و عشق به جبهه و حضور آنان به عنوان رزمنده در خطوط نبرد را یادآور شد و گفت: نشانه این حضور، خیل شهیدانی است که به صورت گمنام در جبهه حضور پیدا می‌کردند چرا که آنان در حلقه درس عرفا مشق عشق می‌کردند.

وی با اشاره به نگاه فرصت‏ محور اندیشه امام راحل(ره) به جنگ تحمیلى ابراز داشت: صدور انقلاب به جهان، اثبات مظلومیت ایران و ستم متجاوزان، کنار زدن پرده از چهره تزویر جهان‏‌خواران و شناخت دوستان و دشمنان، از جمله برکات دفاع مقدس بوده است.

حجت الاسلام آل هاشم باور این‏که باید روى پاى خودمان بایستیم را از مهمترین دستاوردهای دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: شکست ابهت دو ابرقدرت شرق و غرب، استحکام‏‌بخشى ریشه‌های انقلاب پر بار اسلامى و نشان دادن امکان مبارزه طولانى علیه تمامى قدرت‏‌ها به مردم جهان از دیگر دستاوردهای این جنگ 8 ساله در کنار خسارات آن است.

وی با اشاره به احساس ذلت تمامى سردمداران نظام‌هاى فاسد در مقابل اسلام، خاطرنشان کرد: پس از دفاع مقدس به این باور در کشور دست یافتیم که می‌توانیم به رشد صنایع نظامى به دست نیروهای توانمند داخلی اتکا کنیم.

حجت الاسلام آل‌هاشم با بیان اینکه مهم‌تر از همه این‌‏ها، استمرار روح اسلام انقلابى در کشور و جهان دستاورد دفاع مقدس است، تصریح کرد: دفاع مقدس باعث شد تا علاقه به اسلام‏ شناسى مردم در کل جهان افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه وقتى از نقش روحانیت در جنگ سخن می‌گوییم، نباید ذهنمان فقط به سراغ رزمندگان و ایثارگران این قشر برود، تاکید کرد: ما علاوه بر روحانیون ایثارگر و شهید، قشر عظیمى از روحانیون را داریم که رزمنده پرور و شهیدپرور بوده‌اند.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه رزمندگان و شهیدان دفاع مقدس نوعاً تربیت یافتگان مساجد و هیئت‏‌ها و حسینیه‌ها هستند ابراز داشت: به هریک از این عزیزان که بنگریم اثرى از تربیت دینى یک عالم و روحانى خدمتگزار را در زندگى و رشد معنوى او مشاهده می‌کنیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، نقش روحانیت در رشد فرهنگ ایثار و شهادت در جنگ هشت ساله را، در بخش‌‏هاى مختلف برشمرد و گفت: روحانیون در این دوران 8 ساله در حوزه های تبلیغى و ترویجى‏، پشتیبانى و امدادرسانى‏، رزمندگى و حضور در خط مقدم‏ و فرماندهى و هدایتگرى جنگ درسطوح مختلف‏، نقش فعال و تأثیرگذار داشتند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار