صبح امروز آئین تجلیل و تکریم از پیشکسوتان عرصه دفاع مقدس و مقاومت همزمان با سراسر کشور در سالن پیامبر اعظم استانداری کردستان برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۷۷۲۷۶
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سردار سید صادق حسینی فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان صبح امروز در آئین تجلیل و تکریم از پیشکسوتان عرصه دفاع مقدس و مقاومت کردستان که همزمان با سراسر کشور برگزار شد، اظهار کرد: امروز سالگرد گرامیداشت هفته ی دفاع مقدس است که بر عکس سنوات گذشته که با رژه ی نیروهای مسلح برگزار می شد امروز آیین تجلیل از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس و با سخنان گهربار رهبر معظم انقلاب آغاز می شود.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان افزود: حضور آگاهانه ملت ما در جبهه های دفاع مقدس و رهبری امام خمینی (ره) و وحدت و یکپارچگی جبهه ی اسلامی خیلی سریع آنچه را که صدام در ذهنش پرورانده بود نقش بر آب و تبدیل به سراب کرد.

وی با بیان اینکه در دفاع مقدس، با حضور گسترده ی مردم پوزه ی دشمنان را بر خاک مالیدند و برای تنبیه متجاوزان، رزمندگان از مرزها عبور کردند و نشان دادند که ایمان، اعتقاد و توسل به خداوند نصر، پیروزی و فتح را به دنبال دارد.

سردار حسینی خاطرنشان کرد: امروز روز بزرگی است چرا که با دفاع مشروع از اسلام و انقلاب حتی یک سانتیمتر از خاک کشور را به دشمن واگذار نکردیم.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان با اشاره به اینکه 8 سال دفاع مقدس نشان داد که ایستادگی فعال جواب میدهد، خاطر نشان کرد: رهبری امام در بسیج امکانات و در برابر تمام تجهیزات غربی ها نتوانست عزم راسخ ملت ایران را از صحنه خارج کند و با شکست مواجه شدند.

وی اذعان کرد: رزمندگان و کل ملت ایران 8 سال تلاش کردند و توانستند دشمنان را با شکست سخت از کشور بیرون کنند.

فرمانده سپاه کردستان با بیان اینکه با وجود تمام حمایت‌های نیرویی و تسلیحاتی که از صدام از سوی بسیاری از کشورها صورت گرفت پیروزی با ما بود، گفت: شهدای عرصه دفاع مقدس، امروز امامزادگان عشق هستند و مردم برای زیارت آنها می‌روند.

وی اظهار کرد: پیروزی خون بر شمشیر بعد از صحنه کربلا بار دیگر در جنگ تحمیلی اتفاق افتاد و همه به چشم خود دیدیم.

سردار حسینی افزود: امروز هم رسالت دیگری داریم که باید با بهره‌گیری از تمام اندوخته‌های دفاع مقدس در مسیر عمران و آبادانی کشور استفاده کنیم.

وی در پایان گفت: ایستادگی فعال، آگاهی، وحدت و انسجام رمز موفقیت و استمرار پیروزی هاست و این شیوه دفاع محور مقاومت را به پیروزی می رساند آزادی قدس را رقم خواهد زد لذا دولتمردان باید تلاش کنند آنچه مستحق این ملت و حق مردم است از امکانات داخلی فراهم سازند.

تجلیل از ۲هزار رزمنده کردستانی

سردار ذبیح الله مالکی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کردستان در ادامه این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و 5400 شهید خطه کردستان اظهار داشت: هفته دفاع مقدس امسال مقارن با چهلمین سالگرد دفاع مقدس بوده که در چنین سالی توسط رژیم بعث عراق به‌نمایندگی از استکبار جهانی، جنگی به ایران تحمیل کردند.

وی گفت: سال 1399 مقارن با چهلمین سالگرد آغاز جنگ تحمیلی و دفاع مقدس ایران که بعد از 40 سال از مجاهدت و ایثارگری به رهبری امام خامنه ای (مد ظله العالی) شاهد صلابت نظامی، علمی، فرهنگی و سیاسی در سایه مقاومت و پایداری در برابر استکبار جهانی هستیم و از ایران اسلامی به عنوان الگو یاد می شود.
وی افزود: امروز نسل جوان نیازمند یادگیری آن است تا چگونگی آن پیش از پیش مورد توجه قرار گیرد .

سردار مالکی با بیان اینکه امسال در چهلمین سالگرد دفاع مقدس 505 ستاد استانی و شهرستانی در سطح کشور تشکیل شده شده که برنامه‌های این ایام را برنامه‌ریزی می‌کنند گفت: ۲۴۳ برنامه شاخص در هفته دفاع مقدس در سطح استان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه یازده ستاد از ستادهای یاد شده سطح کشور در کردستان تشکیل شده است، اعلام کرد: 11 ستاد استانی و 97 کمیته‌ نیز در سطح استان نیز برای رصد برنامه‌های گرامیداشت دفاع مقدس تشکیل شده است که از سوم خرداد تشکیل و تا پایان سال فعالیت دارند.

وی یادآور شد: امسال همزمان با سراسر کشور از یک میلیون نفر از پیشکسوتان دفاع مقدس تجلیل می‌شوند و سهم کردستان دو هزار نفر است که تاکنون از سوم خرداد ماه امسال یک‌هزار نفر تجلیل شده است و امروز هم به نمایندگی از 40 نفر از رزمندگان تجلیل بعمل می آید.

شاخص رزمندگان دفاع مقدس اطاعت و ساده زیستی بود

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی در ادامه اظهار داشت: بقا و وضعیت جنگ به چند چیز بستگی دارد که اگر این شاخصه‌ها وجود نداشته باشد نمی‌توان موفق شد.

به گفته نماینده ولی فقیه در استان کردستان، نخستین شاخص دفاع مقدس، اطاعت بود افرادی که درهشت سال جنگ تحمیلی شرکت کردند مطیع بودند.

حجت‌الاسلام پورذهبی افزود: اختلافات در اینکه جنگ از کدام نقطه شروع شود وجود داشت اما همه مطیع بودند وهمین مطیع‌بودن موجب پیشبرد اهداف می‌شد.

وی با بیان اینکه کسانی که در جنگ شرکت داشتند متدین و اهل نماز شب بودند، عنوان کرد: بزرگانی در دفاع مقدس شرکت داشتند که برای راز و نیاز با خدا درون قبر می‌نشستند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان اضافه کرد: اشرافی‌گری، فسادها، استکبارها و غیره همه و همه بخاطر عدم معنویت است.
حجت‌الاسلام پورذهبی اذعان کرد: اخلاص و شجاعت از ویژگی‌های بارز رزمندگانی بود که در جبهه و جنگ در مقابل سپاه بعثی ایستادگی کردند.

وی افزود: اینها از جان شیرین خود گذشتند، اما بعضی‌ها با وجود اینکه مال زیادی دارند حتی حاضر به گذشت از مال خود نیستند و به بیت‌المال هم دست‌درازی می‌کنند.

وی با بیان اینکه ساده‌زیستی از ویژگی بارز رزمندگان ایران اسلامی در طول هشت سال دفاع مقدس بود، عنوان کرد: ساده‌زیستی در منش و رفتار آنها به گونه‌ای بود که در نوع رفتار و زندگی آنها کسی فرمانده را از رزمنده تشخیص نمی‌داد.

رونمایی از 7 کتاب چاپی و 8 کتاب صوتی توسط اداره کل حفظ آثار و دفاع مقدس کردستان

در پایان این مراسم از هفت کتاب چاپی چهره ی فراموش نشدنی جبهه مقاومت، سرباز ملت، کتاب اسنادی جلد یک و دوم مهندسی رزم، کتاب به کدامین گناه، کودک فارسی فهمیده ی کُردستان، کتاب ترجمه ی کُردی شهید فهمیده ی کُردستان (زندگینامه شهید یدالله محمدی) و 8 کتاب صورتی شاما پروانه های سوخته از 1 الی 7 و کتاب صورتی انشای شهیدان رونمایی بعمل آمد.

در پایان این مراسم از 40 نفر از رزمندگان و پیشکسوتان جبهه و مقاومت تجلیل شد.
 
ارسال نظرات