به مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس رقم خورد؛

برگزاری آیین نکوداشت تکریم بازنشستگان عرصه ی جهاد و شهادت در قروه

همزمان با فرارسیدن هفته دفاع مقدس مراسم ویژه ای با عنوان آیین نکوداشت تکریم بازنشستگان عرصه جهاد و شهادت در قروه برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۷۷۳۵۲
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،  پیش از ظهر امروز مراسم ویژه برنامه نکوداشت تکریم بازنشستگان عرصه ی جهاد و شهادت در قروه و با حضور مسئولین شهرستانی برگزار شد .

در این مراسم ابتدا سرهنگ محمدرضا مومنی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قروه با خیر مقدم گویی به حضور پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت اظهار داشت: پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت سرمایه های ارزشمند کشور در جامعه هستند و استفاده از تجربیات آنان نقش ارزنده ای در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی داشته است.

وی با بیان اینکه پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت در طول هشت سال جنگ تحمیلی در برابر دشمنان تا بن دندان مسلح ایستادگی کردند افزود: امروز روحیه ایثار و شهادت توسط پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت در بین جوانان و نوجوانان نسل به نسل منتقل شده است و باید با برگزاری مراسماتی به این شکل فرهنگ ایثار و شهادت را بیش از پیش در جامعه ترویج داد.

در ادامه این مراسم جعفر کاوه رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان قروه که یکی از پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت است نیز طی سخنانی به بیان مشکلات پیشکسوتان پرداخت و گفت: در طول هشت سال جنگ تحمیلی رزمندگان اسلام در سخت ترین شرایط در برابر دشمن ایستادند و حتی یک وجب از خاک کشور در اختیار بیگانگان قرار نگرفت.
وی در ادامه نیز به بیان خاطراتی از دوران هشت سال دفاع مقدس پرداخت.

در ادامه این مراسم نیز فرماندار قروه طی سخنانی به اهمیت نقش پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت پرداخت و گفت: رزمندگان اسلام بارها در جبه های نبرد حق و باطل مرگ را تجربه کرده اند.

حسین الماسی افزود: سال 59 در حالی جنگ تحمیلی رخ داد که صدام به دنبال این بود تا رهبری بر تمام کشورهای عربی را بدست بیاورد و در همین حال بود که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و مسلمانان در جهان انگیزه ای جدید گرفته بودند.


به گفته وی تسلط بر خلیج فارس یکی دیگر از انگیزه های صدام بود تا بتواند تنگه های مهم و حساس را در اختیار خود بگیرد
وی ادامه داد: در طول هشت سال دفاع مقدس مردم و رزمندگان جانانه در برابر دشمن جنگیدند و ما امروز به اقتداری که می خواهیم رسیده ایم.

الماسی اقتدار امروز ایران اسلامی را حاصل رشادت های رزمندگان اسلام در هشت سال جنگ تحمیلی برشمرد و گفت: اگر به توانمندی دفاعی نرسیده بودیم استکبار جهانی هیچوقت پای میز مذاکره با ما نمی آمد.

وی افزود: قدرت بازدارندگی که امروز ایرانیان به همت همین سرداران به دست آورده اند مانع از این می شود که دشمن بتواند به خود اجازه بدهد که نسبت به ایران اسلامی اظهار نظر نماید.

فرماندار قروه بیان داشت: چیزی که امروز کشور را به خطر می اندازد اشرافی گری در مسئولین فساد اداری رانت خواری و ترجیح دادن منافع حزب و گروه بر منافع ملی است.

وی ادامه داد: ما باید از دستاوردهای بزرگی که خانواده ها ی شهدا با تقدیم فرزندان خود بدست آورده اند حفاظت کنیم
به گفته الماسی ایران امروز دو نیروی نظامی قدرتمند سپاه و ارتش را دارد.

وی در پایان بیان داشت : یکی از وظایف ما در حال حاضر ایستادگی و مقاومت در برابر دشمنان است تا بتوانیم نظام را به سرانجامی اطمینان بخش برسانیم.


بر اساس این گزارش در پایان این مراسم از پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت تقدیر به عمل آمد.

 
انتهای پیام/
ارسال نظرات