نمایشگاه رزمی فرهنگی دفاع مقدس همزمان با اولین روز از گرامیداشت هفته دفاع مقدس طی مراسمی با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل ، جمعی از مسوولان و ایثارگران در اردبیل گشایش یافت.
کد خبر: ۹۲۷۷۵۴۱
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۵

نمایشگاه رزمی فرهنگی دفاع مقدس در اردبیل گشایش یافت

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ،  این نمایشگاه شامل غرفه‌های مختلف آثار فرهنگی و نیز ادوات و تجهیزات رزمی تیپ ۳۷ اردبیل است که با محوریت عملیات کربلای ۵ در کرانه دریاچه شورابیل اردبیل و در باغ موزه دفاع مقدس این استان دایر شده است.

فرمانده سپاه استان اردبیل در این مراسم گفت: شهیدان با تمام وجودشان در راه دین، مبارزه با ظلم و حفظ تمامیت ارضی این مرز و بوم جانفشانی کردند و اکنون وظیفه ما است که ضمن گرامیداشت یاد و خاطره این عزیزان در راه حفظ آرمانهایشان بکوشیم.

سردار جلیل بابازاده قانع با بیان اینکه بدخواهان ایران اسلامی برای رسیدن به اهداف شوم خودشان سعی دارند فرهنگ شهادت و ایثار فراموش افزود : نباید اجازه داد تا نام نیک مردان روزهای سخت فراموش شود.

وی وجود امنیت را بزرگترین نعمتی دانست که اینک در سایه رشادت ها ، از جان گذشتگی ها و شجاعت های شهیدان برای مردم ایران فراهم شده است و افزود : اگر امنیت نباشد وجود هیچ نعمت دیگری معنا ندارد.

وی با بیان اینکه خدمت بی‌منت به مردم از جمله خواسته‌ها و آرمانهای مقدس شهیدان است، تصریح کرد: مدیران و مسوولان باید همواره به این امر مهم توجه داشته باشند و محبت و خدمت به مردم و به خصوص اقشار محروم و آسیب‌پذیر جامعه را در اولویت قرار بدهند.

او صبر و پایداری مردم ایران را بی‌نظیر و ستودنی دانست و خاطرنشان کرد: این خود یک نوع معجزه الهی است که این مردم با تحمل تمام سختی ها و فشارها اینگونه در پشتیبانی از انقلاب و آرمانهای مقدس شهیدان دریغ نمی‌کنند.

به گزارش خبرنگار بسیج، شعرخوانی و اجرای تواشیح در وصف شجاعت ها و رشادت های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس از برنامه های جنبی مراسم گشایش نمایشگاه رزمی فرهنگی رزمی دفاع مقدس اردبیل بود.

پس از این مراسم رزمایش یگانهای تیپ ۳۷ برای نشان دادن گوشه‌هایی از عملیات کربلای ۵ و نیز نمایش افلاکیان خاکی در این نمایشگاه اجرا شد.

مردم استان اردبیل در جریان انقلاب و دفاع مقدس بیش از سه هزار و ۴۰۰ شهید تقدیم کرده اند. ۲۶۷ نفر از این شهیدان به عملیات کربلای ۵ مربوط می‌شوند.

ارسال نظرات