اعتراض سازمان معلمان به استخدام حوزویان بعنوان دبیر ادبیات، تاریخ و علوم اجتماعی

سازمان معلمان ایران با صدور بیاینه ای نسبت به جذب حوزویان و معادل سازی مدارک حوزوی با مدارک دانشگاهی اعتراض نموده و خواستار اصلاح شرایط استخدام در دفترچه صادر شده برای آزمون استخدام دبیر در آموزش و پرورش شده است این تشکل صنفی و سیاسی این اقدام را اجحاف در حق دانش آموختگان دانشگاهی و عدم توجه به عدالت اجتماعی و آموزشی و ایجاد محدودیت کسب مناصب شغلی برای فارغ التحصیلان دانشگاهی می داند.
کد خبر: ۹۲۷۷۶۵۳
|
۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۸

 

به گزارش سرویس سپاه استان تهران خبرگزاری بسیج ، متن کامل بیاینه سازمان معلمان ایران به این شرح است:

 بیانیه سازمان معلمان ایران در اعتراض به شرایط نامتعارف استخدامی دبیران علوم انسانی

شرایط نامتعارف تعیین شده مبنی بر اعلام پذیرش حوزویان در دفترچه راهنمای آزمون استخدامی کشوری که توسط سازمان سنجش و آموزش کشور برای جذب دبیر در رشته های زبان و ادبیات فارسی و تاریخ و دیگر رشته های علوم اجتماعی انتشار یافته، موجی از نگرانی برای جامعه معلمان، دانشجویان، فارغ التحصیلان، استادان دانشگاه و انجمن هاي علمی را فراهم آورده است.

سازمان معلمان ایران، این اقدام را اجحاف در حق دانش آموختگان دانشگاهی و عدم توجه به عدالت اجتماعی و آموزشی و ایجاد محدودیت کسب مناصب شغلی برای فارغ التحصیلان دانشگاهی می داند.

 بیانیه سازمان معلمانبی تردید طریق قانونی برای دستیابی به مناصب شغلی در آموزش وپروش، شرکت در کنکور سراسری و طی دوره و آموزش های تخصصی در دانشگاه هاست و این مسیر برای همگان هموار است؛ لذا قائل شدن امتیاز متفاوت غیر عادلانه، مصداقی از رانت و مغایر با اصل عدالت اجتماعی به شمار می رود.

سازمان معلمان ایران، شرایط تعیین شده را حاصل نگرشی غیر حرفه ای، غیر کارشناسی، غیر منصفانه و تبعیض آمیز می داند و از مسئولان مربوط خصوصا از وزرای محترم آموزش و پرورش، علوم، معاون محترم رئیس جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی مصرانه خواستار تسریع در تغییر و اصلاح آن است.

 

سازمان معلمان ایران

۳۱ شهریور ۹۹                                                                                                                                        

ارسال نظرات