وزارت دادگستری به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۹۲۷۷۷۶۱
|
۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۴

بیانیه وزارت دادگستری به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس

به گزارش سرویس خبری سازمان بسیج حقوق دانان خبرگزاری بسیج  ؛  به نقل از روابط عمومی وزارت دادگستری، بیانیه وزارت دادگستری به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس به شرح زیر است

بسم رب الشهداء والصدیقین

حماسه هشت سال دفاع مقدس، تندیس درخشان و پرافتخاری است که عزت، ایثار و جانفشانی ملت همیشه سرافراز ایران اسلامی را پیش چشم جهانیان به تصویر کشیده و به سان آینه ای درخشان، ایستادگی بر آرمان‌ها و حق طلبی دلیرمردان و شیرزنان این مرز و بوم را بر سینه تاریخ منعکس کرده است.

هشت سال جنگ تحمیلی به رغم همه ویرانی ها، سوگ‌ها و تلخی‌ها، از درخشان‌ترین مقاطع تاریخ این مرز و بوم است که در پس هر پرده آن، عزت و شرف مردمان این سرزمین کهن تداعی می‌شود.

هرچند در آخرین روز شهریور۵۹، طولانی‌ترین جنگ قرن بر ملت رنج دیده ای تحمیل شد که به تازگی از یوغِ طاغوت و بردگی استکبار رسته بود، اما زن و مرد و پیر و جوان ایران اسلامی گوش به ندای پیر فرزانه خود، راست قامتان جاودانه تاریخ شدند و ۸ سال از سخت ترین دوران حیات خود را در اوج تحریم و ددمنشی دشمنان، یک دل و استوار، به دفاع از ملک خویش پرداختند.

بی‌تردید دوران دفاع مقدس که از برجسته‌ترین افتخارات ملت سرافراز ایران است، برای همیشه در تاریخ ثبت شده است و درس عزت طلبی و وطن پرستی و آرمان خواهیِ حماسه آفرینانش را برای نسل‌های بعد به یادگار خواهد گذاشت.

هرچند دشمنان و زخم خوردگان آن حماسه عظیم، همچنان به سان چهاردهه گذشته، تلاش دارند تا با ابزار تهدید و تحریم، راه پر افتخار پیشرفت و حرکت جمهوری اسلامی ایران را سد کنند، اما مردان و زنان این مرز و بوم یک دل و یک صدا، گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب با ندای «هیهات من الذله»، چنان سیلی خروشان بساط بدخواهان و دشمنان را در هم خواهند پیچید و قلل بالندگی و پیشرفت را فتح خواهد کرد.

وزارت دادگستری جمهوری اسلامی ایران در سال «جهش تولید»، هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره دلیرمردان و شیرزنان عرصه دفاع و پایداری را گرامی می‌دارد و بر ادامه راه امام شهدا و شهیدان گلگون کفن ایران اسلامی تاکید می کند.

:

ارسال نظرات