خبرهای داغ:
کارشناس مسایل سیاسی

رسالت ما انتقال پیام شهدا به نسل جوان است

غفاری بیان کرد: برای ماندگاری دفاع مقدس و درخشان کردن اثر آن، باید به رسالت خود که همانا رساندن پیام شهدا به نسل جوان است اهتمام ورزید.
کد خبر: ۹۲۷۷۷۸۹
|
۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، غفاری کارشناس مسائل سیاسی سپاه ناحیه امام حسن قزوین در جمع خواهران بسیجی حوزه حضرت فاطمه (س)در مراسمی که به منظور پاسداشت هفته دفاع مقدس برگزار گردید،عنوان کرد: عنصر ماندگاری حادثه عاشورا در تاریخ, پیام رسانی حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) بوده است که امروزه پرچم عاشورا در اکثر نقاط عالم برافراشته شده است.

وی ادامه داد: برای ماندگار کردن دفاع مقدس و درخشان کردن اثر آن، باید به رسالت خود که همان رساندن پیام شهدا به نسل جوان است اهتمام ورزید تا نسل های آینده به عظمت وجودی انقلاب اسلامی و شهدا پی ببرند.اگر امروز تمام دنیا جمهوری اسلامی را بزرگ می داند، به دلیل جانفشانی شهدا در جنگ تحمیلی است.

کارشناس مسائل سیاسی اظهار کرد: امروز همان راهی که امام حسین ۱۴۰۰ سال قبل پایه ریزی کرد، ما را به قله پیروزی و افتخار می رساند. تنها راه برون رفت از معضلات فرهنگی، اقتصادی و ... که جامعه با آن دست و پنجه نرم می کند، توسل به خون شهدا و ادامه دادن راه آنهاست. ما فقط به دنبال زنده کردن خاطرات نیستیم بلکه ادامه راه شهداست که آینده ما را ترسیم می‌کند.

غفاری در ادامه سخنان خود به اهداف بزرگداشت سالگرد دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین هدف ها، آشنایی نسل جوان با گذشت ها و فداکاری های شهدا و پیام رسانی هدف و مسیری که شهدا طی کرده اند است.
هدف دیگر بیان نقش زنان در دفاع مقدس و پشتیبانی آنها از جبهه های نبرد حق علیه باطل است. بزرگترین نقش زنان، بالا بردن سطح معنویت در جامعه بود،به گونه‌ای که به واسطه دلگرمی مادران یا همسران، مردان جرات حضور در میدان نبرد پیدا می‌کردند.

وی در پایان هدف سوم را تربیت نیروی انسانی دانست و افزود: جامعه ای می تواند آینده روشن داشته باشد که در تربیت نیروی انسانی موفق باشد؛ اگر جامعه ای از نظرداشتن نسل جوان دچار رکود شود محکوم به ضعف است.جامعه باید شهید پرور باشد. زیرا امام زمان(عج) که برای اصلاح جامعه بشری ظهور می کند نیاز به سربازان شجاع و نترس دارد.

 

1008/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها