فرمانده سپاه چابهار خبر داد:

اجرای ۱۲۰ عنوان برنامه در هفته دفاع مقدس توسط سپاه چابهار

سرهنگ محمدعلی پوراحمدیان گفت: روحیه جهادی و انقلابی رزمندگان نقطه عطف و نماد پیروزی ما در تاريخ دفاع مقدس بود و این پیروزی بزرگ معادلات سياسی و نظامی دشمنان انقلاب اسلامی را بر هم زد و همه دنیا ناباورانه به پیروزی ما نگاه می‌کردند.
کد خبر: ۹۲۷۷۸۶۱
|
۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در چابهار، سرهنگ محمدعلی پوراحمدیان؛ فرمانده سپاه شهرستان چابهار در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک فرا رسیدن هفته دفاع مقدس، بیان کرد: هفته دفاع مقدس نمایشی از اتحاد و انسجام است، روحیه جهادی و انقلابی در آن دوران باعث شد دشمنان ناامید شوند و به تاسی و اتکا از این روحیه در سال‌های بعد از جنگ در عرصه‌های مختلف پیشرفت کرده ایم.

وی ادامه داد: گرچه آغاز جنگ تحمیلی از سوی صدام با هدف نابودی انقلاب اسلامی بود، اما با حضور همه جانبه ملت ایران و استقامت در برابر استکبار جهانی که پیش از آن در هیچ کجای جهان نمونه آن دیده نشده بود.

فرمانده سپاه شهرستان چابهار افزود: دفاع مقدس باعث بیمه شدن نظام و انقلاب شد مردم ومسئولین احساس کردند که باید برای دفاع از نظام و انقلاب ودستاورد‌های آن به صحنه بیایند و ما وحدت و انسجام را دراوج دیدیم.

وی با اشاره به رشادت‌های رزمندگان در ۸ سال دفاع مقدس تصریح کرد: شهدای گرانقدر با نثار خونشان باعث اقتدار، عزت و سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شدند و در حال حاضر هر افتخار به برکت خون شهدای جنگ تحمیلی، شهدای مدافع وطن و شهدای مدافع حرم است که باید شکرگزار این نعمت‌های بزرگ باشیم.

پوراحمدیان با اشاره به برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس عنوان کرد: از ۳۱ شهریور تا ۷ مهرماه برنامه‌های متنوع و متعددی در سطح شهرستان و روستا‌ها با محوریت حوزه‌ها و پایگاه‌ها برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا تجمع هر ساله بسیجیان برگزار نمی‌شود و طبق برنامه ریزی انجام شده در هفته دفاع مقدس به شکل مجازی و در پایگاه‌های بسیج با رعایت پروتکل‌ها به‌صورت حضوری برگزار خواهد شد.

فرمانده سپاه چابهار با اشاره به برنامه‌های هفته دفاع مقدس اذعان کرد: امسال بیش از ۱۲۰ برنامه در قالب ۲۰ عنوان در سطح شهرستان چابهار برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا، برگزاری یادواره شهدای پایگاهی، توزیع بسته‌های معیشتی در محلات کم برخوردار، افتتاح طرح‌های عمرانی و بهداشتی، برپایی نمایشگاه دفاع در اداره بنادر و دریانوردی، شب شعر و خاطره، برگزاری نشست‌های روشنگری، مراسم تجلیل از ایثارگران و مدافعان سلامت و راهپیمایی خانوادگی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از مهم‌ترین برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.

پوراحمدیان با اشاره به اینکه پروژه‌های محرومیت زدایی سپاه در طول سال یکی از برنامه‌های مهم و محوری ماست خاطرنشان کرد: اعزام گروه‌های جهادی، طرح‌های بسیج سازندگی با محوریت عمرانی و موضوع بهداشت و آبرسانی و از مهم‌ترین پروژه‌های بسیج سازندگی در چابهار و دشتیاری است.

وی گفت: برنامه‌های محرومیت‌زدایی که در این هفته بهره‌برداری و انجام می‌شود شامل بهره‌برداری از ۱۰ خانه محروم در روستاها، بهره‌برداری از ۲۴ هزار هکتار آبیاری قطره در مزارع، اهدای ۱۲ دستگاه آب‌شیرین کن، اهدای ۲۰ مخزن ۴۰ مترمکعبی و ۳۴ مخزن هزار لیتری به روستاییان فاقد شبکه آب و توزیع هزار بسته معیشتی و هزار بسته لوازم‌التحریر است.
 
 
انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار